mtb schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timvrm
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 04 mar 2015 13:41
Rijdt met: Trek SuperFly 8 (2015)

mtb schoenen

Bericht door timvrm »

Ben nieuw in het mtb wereldje en heb volgende week mijn nieuwe fiets maar heb nog verschillende spullen nodig.Ik zoek namelijk nog een goei paar schoenen waarmee ik het hele jaar mee kan rijden op de baan en in het bos.Had al eens gekekeken op de site van eyck en zag ik northwave scorpius srs?Iemand die mij kan helpen qua merk en type?
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: mtb schoenen

Bericht door kazzz »

Nee.. tot daar gaan en passen.
Ik ben er daarstraks geweest, en dacht ook NW's te kopen, gezien ik deze al als winterschoenen heb en die zitten super (artic's).
Echter, de zomerschoenen zaten me helemaal niet. Dan maar 7 paar gepast die ik mooi vond, zonder naar de prijs te kijken.

Uiteindelijk zijn het de bijna duurste geworden: http://www.vaneyckstore.be/nl/p/gaerne- ... nsity-zool" onclick="window.open(this.href);return false;

Retenties gelezen terwijl ik daar was en waren super lovend.
Als je er verschillende jaren plezier wil van hebben, dan mag het iets meer kosten.

Als je er in de winter ook mee wil rijden, dan raad ik geen overschoenen aan, maar koop direct ook goede winterschoenen.

Maar.. zoals ik zeg: het kan zijn dat je perfect zit in een schoen van 60€. Dan moet je gewoon kijken als de sluiting ok is (toch minstens 1x kliksysteem of draai, ipv 2 plakkers), en als de schoen kan ademen of ...
Maar de pasvorm is het belangrijkste.
Gebruikersavatar
timvrm
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 04 mar 2015 13:41
Rijdt met: Trek SuperFly 8 (2015)

Re: mtb schoenen

Bericht door timvrm »

Alvast bedankt voor de goede feedback!Ben in de namiddag ook naar van eyck geweest en ben uiteindelijk met een stel shimano xt pedalen buiten gegaan.Morgen ga ik er nog langs voor goei schoenen en een lange broek.Die gaerne spd schoenen zien er chique uit. :wink:
Gebruikersavatar
timvrm
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 04 mar 2015 13:41
Rijdt met: Trek SuperFly 8 (2015)

Re: mtb schoenen

Bericht door timvrm »

Het zijn de sidi dominators geworden omdat die het beste aanvoelde :-D
wekke667
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 jan 2014 22:43

Re: mtb schoenen

Bericht door wekke667 »

Aan mijn zomerschoenen heb ik niet te veel geld uitgegeven...gewoon een schoen die lekker aan de voet zit ...aan men winterschoen heb ik wat meer uitgegeven en de schimano gore tex gekocht en daar ben ik super content van...
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: mtb schoenen

Bericht door geertg »

timvrm schreef:Het zijn de sidi dominators geworden omdat die het beste aanvoelde :-D
Heb die ook en zeer tevreden, ik raad u wel aan om ook winterschoenen te kopen (juli = soldenmaand) anders ga je in de winter telkens natte voeten hebben.
Plaats reactie