Welke overschoenen Regen ?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door fishie »

Northwave, oerdegelijk, en voor een interessante prijs, momenteel in AS Adventure:
http://www.asadventure.com/benl/northwa ... olour=4168" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou niet weten waarom men nog zou kiezen voor overtrekken..., je zomerschoenen slijten immers niet wanneer je deze winterschoenen aan hebt, dus die gaan dan ook langer meegaan.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door BertG »

Yup, vergeet overschoenen. Als je regelmatig fietst in de winter/herfst kan je geen betere investering doen dan de aankoop van winterschoenen. Hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn als je wat rondkijkt voor koopjes.
Ernesto78
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 09 jan 2013 21:02

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door Ernesto78 »

Ik heb vorige maand de Shimano mtb winterschoenen gekocht voor 137 euro inclusief verzenden van bij Sport44.com en gisteren de Shimano weg winterschoenen voor 105 euro inclusief verzenden bij fietsoutletEmmen.nl. De mtb winterschoenen zijn echt een hele verbetering in vergelijking met normale mtb schoenen.
Cav_
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 okt 2014 11:47

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door Cav_ »

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik eerder de piste van nieuwe schoenen moet bekijken dan die van overschoenen. Overschoenen blijven maar stuk gaan.. Komt erbij dat het niet echt ademend is, wat best wel vervelend kan zijn.
Ik ga uit budgettaire overwegingen helaas nog een jaartje mijn aankoop moeten uitstellen vrees ik :( . 'De hobby' heeft me de voorbije maanden toch al enkele duizenden euro's gekost. :oops:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door RigolleM »

Winterschoenen gaan ook kapot, op 7 jaar tijd 3 paar versleten (Northwave GTX, Sidi diablo, Northwave GTX), dus hou daar ook rekening mee.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door dennisVO »

Cav_ schreef:Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik eerder de piste van nieuwe schoenen moet bekijken dan die van overschoenen. Overschoenen blijven maar stuk gaan.. Komt erbij dat het niet echt ademend is, wat best wel vervelend kan zijn.
Ik ga uit budgettaire overwegingen helaas nog een jaartje mijn aankoop moeten uitstellen vrees ik :( . 'De hobby' heeft me de voorbije maanden toch al enkele duizenden euro's gekost. :oops:
niet ademend?
ik heb zaterdag Saelskinz overschoenen gekocht (€ 39) en Gore thermische sokken (€ 14).
zondag gaan fietsen in de modder/slijk en koude had ik geen sikkepit koude tenen.
normaal zijn ook m'n sokken altijd nat van zweet en/of plassen, ze waren nu droog! dat vond ik zelfs al bizar (positieve zin).

ik zag ook geen investering van 150euro zitten voor die enkele échte winterritten.
als je nu echt hardcore wekelijks lange tochten doet, ongeacht het weer, dan zou het wel interessanter zijn om winterschoenen te kopen.
ik doe nog redelijke korte tochtjes (±30-40km), en liever niet alst vollen bak giet.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door saiko »

RigolleM schreef:Winterschoenen gaan ook kapot, op 7 jaar tijd 3 paar versleten (Northwave GTX, Sidi diablo, Northwave GTX), dus hou daar ook rekening mee.

hier ook, afhankelijk van hoeveel km's je maakt natuurlijk maar mijn northwave artics gingen 2.5 jaar mee ongeveer en toen was toch het beste eraf.
Maar blijft goedkoper en warmer uitkomen dan zomerschoenen + 3 sets overschoenen per winter
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door timtim78 »

Heb ook winterschoenen maar gebruik ze niet.

1. Vind het 10x gemakkelijker om even de overschoenen af te spuiten en met vodje over te gaan dan telkens heel die schoenen te moeten wassen.
2. Geen enkele winterschoen sluit deftig aan aan de benen bij mij en het water loopt er zo netjes tot het randje in.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door BertG »

saiko schreef:
RigolleM schreef:Winterschoenen gaan ook kapot, op 7 jaar tijd 3 paar versleten (Northwave GTX, Sidi diablo, Northwave GTX), dus hou daar ook rekening mee.

hier ook, afhankelijk van hoeveel km's je maakt natuurlijk maar mijn northwave artics gingen 2.5 jaar mee ongeveer en toen was toch het beste eraf.
Maar blijft goedkoper en warmer uitkomen dan zomerschoenen + 3 sets overschoenen per winter
De mijne gaan nu een jaar of 4 mee en ze beginnen slijtage te tonen, de velcro laat bijvoorbeeld ook al eens los, maar ze kunnen er nog wel een tijdje tegen. Als je je winterschoenen gebruikt verslijten je zomerschoenen niet dus uiteindelijk maakt dat weinig verschil qua investering.

Ik heb nu de Northwave Celsius en ga volgende keer voor de Extreme Winter, bij tochten van 3u bij dit weer (rond vriespunt) krijgen de voeten het toch moeilijk. Met overschoenen vroeger kon ik het gewoon vergeten om bij vriesweer tochten van langer dan twee uur te maken.
Plaats reactie