compressors

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

RIBI schreef:Heb er vroeger eentje tweedehands gekocht via Koopjeskrant.
Veel mensen kopen zoiets omdat het weinig geld kost, maar buiten uw fiets mee onderhouden, kunt ge er geen fluit mee aanvangen wegens te weinig debiet.
Het geluid is inderdaad niet te harden.
Voor het weinige geld dat ik aan gegeven heb, heb ik er nogsteeds veel gebruiksgemak van. Van de goedkope spullen die ge erbij koopt is ook enkel het blaaspistool goed. De meter voor de bandendruk geeft zo maar wat aan volgens mij. Wel handig om banden no tubes te monteren.
Welja, ge zegt het goed, zo'n supergoedkope pistolen geven maar wat aan. Ik blaas altijd mijn banden met compressor op, maar ik heb dan ook een deftig pistool ervoor (ter controle heb ik een digitale bandendrukmeter van BBB)

Een grote tank is allemaal wel leuk, maar zo'n ding wordt dan wel zwaar en weinig mobiel en het neemt op den duur ook veel plaats in beslag moet je rekenen. Voor enkel wat droog te spuiten en banden op te blazen lijkt me een vat van 50l er toch wel wat over :-?
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Bericht door VaMalder »

Imho is een compressor om je fiets droog te blazen hoe klein of groot dan ook overkill :wink:
En ik vraag me af of je bij het droogblazen het eventueel resterende vuil in gaatjes/openingen blaast waar het niet thuishoort.
Als je er dan toch eentje koopt met een vat vergeet niet om deze af en toe eens open te zetten om de condens eruit te laten, meestal staat daar ergens een "soupappe" op om dit te doen.
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

heb me vandaag in de makro eentje aangeschaft, basic, 64.95 euro, compressor miny, hopelijk werkt het voldoende om enkel en alleen mijne velo droog te blazen

http://proxy.metro-group.com/Makro_BE_N ... adview/24/
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

de mijne komt uit den aldi, gaat al dik 2 jaar zonder problemen, merk top craft... kan je ook in de hubo kopen geloof ik
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

Als je naar een compressor met drukvat van 50liter gaat, moet je ermee rekening houden dat je het vat eerst moet vullen voor je de druk opbouwt. Meestal geven deze compressoren meer debiet maar vragen meer vermogen = meer stroomverbruik = hogere energierekening.
Voordeel is dan weer wel dat, eens je het vat gevuld hebt, langer zonder compressor kan.
Als huis tuin en keuken compressor zorg je er best voor dat je een drukregelventiel hebt dat je op een maximale druk van 4 bar kan instellen. Dit is weinig voor een compressor, maar genoeg om je banden op spanning te zetten, ze op de velg te leggen en je ketting of wat dan ook droog te blazen.
Het aflaten van condenswater is idd belangrijk en indien je dit vergeet blaas je je banden vol water, hetgeen volgens mij niet bevorderlijk is voor de notubes pap, en nog minder als je je ketting wil droogblazen met water.
Je zou eventueel optioneel een luchtdroger kunnen installeren op je installatie, maar de prijs van zoiets kost waarschijnlijk al evenveel als je compressor.
brekson
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 25 aug 2009 10:48
Rijdt met: specialized SJ 29-er carbon

Bericht door brekson »

ik heb mij ook zo'n handcompressorke aangekocht bij aldi vorig jaar

Maakt een hels lawaai ( heeft geen drukvat ) maar ik ben blij dat ik na het kuisen van de bike in de winter effe snel remmen , kabels , ketting etc snel kan droogblazen en insmeren
Ik heb geen zin om bij koud weer lang buiten te staan met poetsdoeken
Meer moet dat niet zijn

Banden pomp ik ook op met de handpomp
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

waar vind je een deftig pistool om banden op druk te zetten?
meestal kom je van die brol sets tegen
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Headshot schreef:waar vind je een deftig pistool om banden op druk te zetten?
meestal kom je van die brol sets tegen
Voorbeeld van zelfbouw:
Afbeelding
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

bij hebben een dure compressor, wij doen er vanalles mee : nagels schieten, banden blazen, pneumatische drilboor,... zeer handig dus, wel nu en dan eens olie aflaten en nieuwe olie indoen(draait dan weer als nieuw)
schnellegazelle
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 03 mar 2009 10:08
Rijdt met: Klein Attitude Race

Bericht door schnellegazelle »

ik heb kort geleden een accupomp gezien maar weet niet of het wat is:
http://www.easywasher.nl/product_info.p ... ucts_id=53
Plaats reactie