Fixed kotfiets?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Fixed kotfiets?

Bericht door MC Staf »

Nu ik in gent zit krijg ik zin in een fixie..
Nu dacht ik aan iets nieuws: een fixed kotfiets.. Bij wijze van test zou ik gewoon een oude fiets hier zoeken (een wrak zoals er hier zoveel staan), en een deftig singlespeed achterwiel en dan gewoon de pion vastlassen..
Wat denken jullie daarvan.. leuk idee of creer ik iets levensgevaarlijk?

Staf
cyclebot
Mountainbiker
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 06 nov 2009 12:08
Rijdt met: cube acid

Bericht door cyclebot »

ik rij al 5 jaar fixed, ik ben nog niet verongelukt en ben dat ook niet van plan.
waarom zou je je freewheel vastlassen, als je gewoon een tandwiel op je naaf kan draaien?

't is allemaal niet zo spectaculair als je het hier wil voorstellen
fros
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 16:40
Rijdt met: 29er ss, 29er rolllllhof

Bericht door fros »

wat ga je zitten lassen
neem gewoon een fixed achterwiel
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

een pion vastlassen? ben je helemaal gek geworden, zoiets noemen ze n "suicide cog", dat zegt genoeg zeker ... rij zelf dagelijks al 3 jaar 37km met een cinelli mash door centrum brussel... jezelf de dood injagen is toch wel wat ver gezocht, ik hoop voor jou dat je beseft dat je leven wel meer waard is dan 100euro voor n fixed achterwiel...
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

schijfremnaaf