vouwfiets

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesss
Test team
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 11:01

vouwfiets

Bericht door Liesss »

Hoi,

Ik zou me graag een vouwfiets aanschaffen voor woon-werk verkeer. Welke raden jullie aan?
Ik dacht eerst aan een Dahon omdat die toch een pak goedkoper zijn als een Brompton maar heb al wat duurzaamheidsklachten hierover gehoord. Laat maar horen...

Bedankt!
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar blijkbaar zou Brompton toch wel het neusje van de zalm zijn zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen...
Bad Pritt
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 15 apr 2009 13:47
Rijdt met: RR 9.2

Bericht door Bad Pritt »

prijs/kwaliteit, absoluut 100% Dahon

enige betere aan brompton is m.i. compacter opvouwen

wel niet het goedkoopste dahon model met duurste brompton vergelijken ...
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Bericht door govaert »

Mijn moeder heeft lang getwijfeld, gewikt en geogen en is uiteindelijk voor een brompton gegaan. Heeft ze zich nog geen seconde beklaagd(misschien de 2keer dat ze gevallen is wel :lol: ). Licht, compact en oerdegelijk, wel prijzig
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Re: vouwfiets

Bericht door Streets »

Liesss schreef:Hoi,

Ik zou me graag een vouwfiets aanschaffen voor woon-werk verkeer. Welke raden jullie aan?
Ik dacht eerst aan een Dahon omdat die toch een pak goedkoper zijn als een Brompton maar heb al wat duurzaamheidsklachten hierover gehoord. Laat maar horen...

Bedankt!
dahon is goedkoper, plooit handig in 2, maar om hem verder op te plooien is er wat meer werk nodig.
na veel open en toeplooiwerk is er wel wat sleet op, cfr. onze werkfietsen

Een bromptom plooit als vanzelf op en daardoor is de meerkost gerechtvaardigd.
mocht ik opnieuw kiezen, bromptom

streets
Plaats reactie