Wandelen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Wandelen

Bericht door jaro »

Omdat ik al deze maand verbod heb gekregen om nog te MTB-en :evil: zal het lopen en wandelen moeten worden.

Lopen is geen probleem, daar weet ik intussen al wel één en ander van. Echter van georganiseerd wandelen heb ik nog niet veel verstand, of beter gezegd geen.

Heb intussen 2 wandeltochten meegedaan, de eerste keer 12 km en gisteren 14 km gestapt.
Is heel goed meegevallen, ben daar terug bij de snelste :wink: wat bij het mountainbike niet meer het geval is.

Omdat ik me nu een paar goede wandelschoenen wil aanschaffen, is mijn vraag de volgende.

Zijn hier mensen die me een beetje goede raad kunnen geven in dat verband. Waar best kopen, wat kopen en waar vooral op letten, dat soort dingen.
Gebruikersavatar
Tom_xt
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: za 30 aug 2008 10:09
Rijdt met: een zwart met witte

Bericht door Tom_xt »

Mag ik weten waarom je juist een mtb-verbod gekregen hebt?
Lopen is namelijk veel belastender voor enkels en knieën.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Hoe zal ik het zeggen zonder in detail te treden.
Heeft niks te maken met mijn carrosserie maar met een leiding.
Moet voorlopig mijn toerenteller laag houden. :wink:
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Bericht door govaert »

Ik ben toevallig deze week ook al eens gaan kijken voor stevige wandelschoenen voor op scouts, school en zo.
Eerst bij as adventure langs geweest en daar hebben ze mij de meindl borneo aangeraden. Vermits ik een schoenmaat 50-51 heb, moesten ze bestellen. Het was voorschot betalen en zonder te passen de schoenen nemen in die maat. Ik heb geweigerd vermits ik een wandelschoen wil passen! Zeker als het over zo'n dure(als student) investering gaat. Uiteindelijk ben ik bij een trekkingwinkel in aalst uitgekomen. Weet niet of je uit de buurt bent maar deze winkel is een aanrader, men maakt tijd, kon zelfs een 50-51 passen, kreeg enorm veel uitleg en je voelde echt dat niks te veel was. Kortom maak tijd voor je een deftige schoen gaat kopen... Het zijn uiteindelijk de borneo's geworden en ze zitten heerlijk.

http://www.trek-king.be/homepages
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Wandelen en fietsen doe ik voor het plezier, ik wist niet dat het belangrijk was om bij de eersten aan te komen.


Maar dat terzijde.

Als je deftige wandelschoenen wil ga je best naar een echte outdoorwinkel.

Daar vertel je wat je juist van zin bent en zij zullen u dan wel bijstaan.
Ik kocht mijn schoenen in de Trax (Hasselt)
http://traxs.be/traxs

AS Adventure zal ook wel deftige schoenen hebben, maar ik zie die winkels nog steeds als supermarkt en zal er alleen iets kopen als ik zeker weet wat ik nodig heb en dus geen nood heb aan deskundig advies.
IkDeSlaapkop
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 09 dec 2009 15:13

Bericht door IkDeSlaapkop »

Neem de schoen vast aan de tip en de hiel en probeer hem dubbel te plooien, hoe moeilijker het is om hem te plooien hoe beter. Een stevige onderkant geeft al goede steun. Verder liefst ook kijken of de zijkanten een beetje stevig zijn.

en natuurlijk passen, schoenen wandelen pas leuk als ze ook echt comfortabel zitten.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

kawa schreef:Wandelen en fietsen doe ik voor het plezier, ik wist niet dat het belangrijk was om bij de eersten aan te komen.
ben daar terug bij de snelste :wink:

Let vooral op dat ronde kopje achteraan.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Schoenen zijn intussen gekocht.
Het zijn stappers van Lafuma met een Vibram zool geworden. Was zelfs nog een aktie op van - 20 % zodat de prijs nog redelijk meeviel.

Zaterdag eerste grote test van 16 km, ik zal proberen niet te vlug te stappen.:-D

Iedereen bedankt voor de goede raad, ik heb er rekening mee gehouden tijdens het passen.
fros
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 16:40
Rijdt met: 29er ss, 29er rolllllhof

Bericht door fros »

IkDeSlaapkop schreef:Neem de schoen vast aan de tip en de hiel en probeer hem dubbel te plooien, hoe moeilijker het is om hem te plooien hoe beter. Een stevige onderkant geeft al goede steun. Verder liefst ook kijken of de zijkanten een beetje stevig zijn.

en natuurlijk passen, schoenen wandelen pas leuk als ze ook echt comfortabel zitten.
#-o #-o #-o

als ik die logica volg zijn mijn scarpa vega klimschoenen mijn beste schoenen voor een wandelingetje

Afbeelding
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

fros schreef:
IkDeSlaapkop schreef:Neem de schoen vast aan de tip en de hiel en probeer hem dubbel te plooien, hoe moeilijker het is om hem te plooien hoe beter.
#-o #-o #-o

als ik die logica volg zijn mijn scarpa vega klimschoenen mijn beste schoenen voor een wandelingetje

Afbeelding
Die logica klopt van geen kanten...


Ik neem aan dat de TS wandelschoenen zocht (ondertussen heeft 'm er al) voor wandelingen in ons eigen landje...
En dan heb je juist nood aan soepele, lichte schoenen....


Ik heb lichte Lowa's waarvan de zool juist heel soepel is, deze dienen voor langere wandelingen zonder bepakking.

Voor stevige bergwandelingen of wandelingen met een rugzak van +20kg op je rug, dan mogen ze al wat steviger zijn. Daarvoor heb ik Meindl's. En hier plooit de zool al heel wat minder.

Ga je voor een zeer stijve zool, dan zit je al met die schoenen zoals hierboven weergegeven. En daar zie ik me niet echt een wandeling van 15-20km mee doen in onze natuur. #-o


Zomaar een stijve zool aanraden voor om het even welk gebruik kan niet.

http://www.meindl.de/english/modelle/an ... biete.html
Plaats reactie