Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Goede keuze om de aankomst naar Oudenaarde te verhuizen?

Ja
39
19%
Nee
144
72%
Geen mening
18
9%
 
Totaal aantal stemmen: 201

De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Allemaal geen problemen mee als ze er een nieuwe koers van gemaakt zouden hebben en de RVV hadden laten bestaan.

Maar ja, daar komt dan niet zoveel volk op af en de eerste jaren lijden ze misschien verlies....

Zo zit de vork in de steel.
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door black levi »

freezy schreef:Die steenweg over Elsegem is pas een saaie baan...
...maar wie zijn bedrijf is daar gelegen??

Bekijk dit eens en link dat aan Oudenaarde.
ps : de koerse passeert op een paar honderd meter van zijn bedrijf
http://www.willynaessens.be/~/Over-Willy

Geen slecht woord over de Willy, hé maar ik heb het vermoeden dat hij ook één van de goei sponsors is die Oudenaarde geholpen heeft en waarom niet... :wink:

Wat het parcour betreft blijf ik bij mijn eerste gedachte : dat het onbegrijpelijk is om de renners, bij zo'n monument als de ronde, 3x de pater en 3x den ouwen te laten doen, dat gaat er bij mij echt niet in.

Er liggen heuveltjes genoeg in de Vlaanderenstreek om van de ronde een schoon lastige koers te maken en de muur...tja, die zou ik er zeker niet uitgelaten hebben.

Zulke monumenten verdienen een jaarlijks eerbetoon in Vlaandrens Mooiste !

(flater van formaat van de parcourbouwer(s).Maar jammer genoeg is het niet meer alleen het sportieve dat primeert).
Gebruikersavatar
Fred83
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: vr 08 feb 2008 03:43
Rijdt met: Granville Pulse

Bericht door Fred83 »

Het is een parodie maar wel de nagel op de knop.

http://www.youtube.com/watch?v=H4rwyFl1XTM
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

@black levi (en sommige anderen) die zeggen dat niet meer het sportieve primeert:

waarop baseer jij je om een RVV mét of zonder Muur; mét of zonder lussen als minder sportief te deklasseren.

criterium is/moet toch zijn:

wordt er geraakt aan het historisch karakter van RVV?

= verre van (edities genoeg om te staven dat er géén Muur nodig was voor ook en echte RVV)

dus: nee

is het parcours selectief genoeg qua voorjaarsklassieker om een noodzakelijke schifting te krijgen waardoor er een natuurlijke selectie zal ontstaan

= met een finale die zich al veel vroeger aftekent en met 3x dat befaamde duo hellingen erin zal dit waarschijnlijk zijn. Misschien dat het zelfs té zwaar zal worden.

of het gevoelsmatiger en qua parcoursesthetiek niet lijkt te kloppen is dan eerder een argument dat kan gekleurd zijn naargelang de bril die men opzet : een roze, commerciële bril of een zwarte, nsotalgische bril

Dit laatste argument verdient natuurlijk ook een echte discusie, maar dan gaat het over de RVV en de commerciële belangen en niet over de sportieve.

Samengevat:

Leidt de eliminatie van Muur en Merelbeke tot een sportieve verarming van RVV? Nee toch..

Zijn Muur en Merelbeke geslachtofferd omwille van commerciële belangen? Ja, ik denk het wel...

Natuurlijk mag er polemiek zijn, maar toch proberen om alle argumenten en debatten niet op één hoop te gooien omdat sommigen te erg betrokken partij zijn (als fan of..enz..)


groeten,

dd
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

wie deze evolutie ok vind: volgende editie wordt Wimbledon op hardcourt gespeeld wegens minder last van de regen en dus beter voor tv = meer inkomsten.

Sorry, maar de geschiedenis van de ronde is geschreven op de kasseien van de muur.
dit is erfgoed! Spijtig voor Wouter VDH, ooit fenomenaal als medestichter van woestijnvis, nu zichzelf degraderend tot ordinair geldwolf. :evil: :evil: :evil: :evil: :-&
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Volgens mij is de geschiedenis van de ronde niet geschreven op de muur, maar is de geschiedenis van de muur wel geschreven op de ronde!
De Ronde is dan misschien wel erfgoed, maar de muur is dit volgens mij niet. Vroeger beperkte het wielrennen zich vooral tot Europa, maar nu is er Down Under, Quebec, USA,... Als je mee wil, dan moet je evolueren. Met evolueren bedoel ik dan niet op Vlaams, laat staan Belgisch, noch Europees, maar wel op wereldvlak. Al ben ik ook niet voor den Wouter, een misse keuze kan je dit volgens mij niet noemen om mee te draaien in dit "wereld"circus... Als je de typische bekrompen mentaliteit van de vlamingen wil behouden, dan vrees ik dat je niet echt ver meer zult geraken en dat het liedje rap zal uitgezongen zijn...

Als er maar 8 keer een beslissing gevallen is op een beklimming, waarom wordt deze muur dan plots als DE strook van de RVV gezien? Nostalgie die iedereen verblindt? Ik denk het wel.

Ik vrees dat de ronde van 2012 zeker niet minder spannend gaat worden, zeker niet minder zwaar...
Wie de ronde langs het parcours gaat volgen, kan alleen maar content zijn. Ge blijft op dezelfde plaats, ge pakt minder risico's op de weg en ge ziet ze verschillende keren passeren.... alleen kan dit niet op de muur, maar wel op de pater, de kwaremont...

Om "tradities" te breken kan je het niet laten scherven te maken en dit is wat er nu aan het gebeuren is. Precies hetzelfde als x-aantal jaar geleden met de Koppenberg...

De ronde van vlaanderen zal zeker voor spektakel zorgen, dat is zeker. En al wie het een veredeld criterium noemt, ik nodig ze graag uit om deze kermiskoers eens te rijden, ze zullen puffen!

Zoals ik reeds ophaalde hier, mensen geef het gewoon een kans!

Het is een vokssport die nu nog steeds gratis toegankelijk is, dus laat er ons met z´n allen van genieten!

Gezonde opbouwende kritiek is goed en nodig, maar zoals sommigen hier nu bezig zijn, dit leidt echt tot niks...

+ het feit dat de discussie al lang niet meer gaat over oudenaarde of merelbeke, maar wel over al dan niet de muur...
kurt d
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: di 27 dec 2005 19:57
Rijdt met: cannondale flash / cannondale F2

Bericht door kurt d »

Rock Rider schreef:Volgens mij is de geschiedenis van de ronde niet geschreven op de muur, maar is de geschiedenis van de muur wel geschreven op de ronde!
De Ronde is dan misschien wel erfgoed, maar de muur is dit volgens mij niet. Vroeger beperkte het wielrennen zich vooral tot Europa, maar nu is er Down Under, Quebec, USA,... Als je mee wil, dan moet je evolueren. Met evolueren bedoel ik dan niet op Vlaams, laat staan Belgisch, noch Europees, maar wel op wereldvlak. Al ben ik ook niet voor den Wouter, een misse keuze kan je dit volgens mij niet noemen om mee te draaien in dit "wereld"circus... Als je de typische bekrompen mentaliteit van de vlamingen wil behouden, dan vrees ik dat je niet echt ver meer zult geraken en dat het liedje rap zal uitgezongen zijn...

Als er maar 8 keer een beslissing gevallen is op een beklimming, waarom wordt deze muur dan plots als DE strook van de RVV gezien? Nostalgie die iedereen verblindt? Ik denk het wel.

Ik vrees dat de ronde van 2012 zeker niet minder spannend gaat worden, zeker niet minder zwaar...
Wie de ronde langs het parcours gaat volgen, kan alleen maar content zijn. Ge blijft op dezelfde plaats, ge pakt minder risico's op de weg en ge ziet ze verschillende keren passeren.... alleen kan dit niet op de muur, maar wel op de pater, de kwaremont...

Om "tradities" te breken kan je het niet laten scherven te maken en dit is wat er nu aan het gebeuren is. Precies hetzelfde als x-aantal jaar geleden met de Koppenberg...

De ronde van vlaanderen zal zeker voor spektakel zorgen, dat is zeker. En al wie het een veredeld criterium noemt, ik nodig ze graag uit om deze kermiskoers eens te rijden, ze zullen puffen!

Zoals ik reeds ophaalde hier, mensen geef het gewoon een kans!

Het is een vokssport die nu nog steeds gratis toegankelijk is, dus laat er ons met z´n allen van genieten!

Gezonde opbouwende kritiek is goed en nodig, maar zoals sommigen hier nu bezig zijn, dit leidt echt tot niks...

+ het feit dat de discussie al lang niet meer gaat over oudenaarde of merelbeke, maar wel over al dan niet de muur...
+1
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

+ 2
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

+2.5
Ik heb het er toch een beetje moeilijk mee dat zulke ingrepen kunnen gebeuren onder financiele en commerciele druk..
Ik denk dat het aantal toeschouwers niet zal groeien en de renners zullen omwille van hun loon zowizo komen.. waarom moet dan de modale toeschouwer die hun "helden" wil zien exploderen of sterven op de muur hier het gelag voor betalen...?
Geen problemen met evolutie, en misschien dat de kostprijs voor de organisatoren daalt doordat alles compacter kan georganiseerd worden en dus minder uitgaven infrastructuur moet gaan.. maar eerst per opbod de eindstreep verkopen en dan kijken hoe men er nog meer geld uit kan slaan... dat stinkt en is in elke vorm van sport niet wat zou moeten primeren...
Men leerde vroeger.. meedoen is belangrijker dan winnen.. maar nu blijkt het dat de enige winnaar de portmonnee van de club van Wouter mag zijn..
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door black levi »

Enige nuance d.d. :

(flater van formaat van de parcourbouwer(s).Maar jammer genoeg is het niet meer alleen het sportieve dat primeert).

Ik heb nergens vermeld dat de RVV "minder" sportief zou zijn geworden door de aanpassing van het parcour tenzij mijn woorden anders geinterpreteerd worden dan wat ik bedoel.
Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat ze dat ondertussen bekende duo 3x moeten beklimmen, terwijl er in de streek veel meer voor handen is.
Wat veiligheid betreft, volledig akkoord dat het voor sommige toeschouwers beter is terplekke te blijven want er zijn daar echte "doodrijders" onder die van de ene plaats naar de andere vliegen maar dat is een andere discussie.

Wat de muur betreft blijf ik erbij dat deze niet mocht ontbreken maar hetzij nu zo.
De reden daarvoor is puur commercieel en dan druk ik me voorzichtig uit want de Wouter zal nu wel in zijn handen wrijven en dat vind ik een spijtige vaststelling.
http://www.mediawatchers.be/1/nl/4/3795 ... eopen.html
Ieder zijn mening en gedacht daarover ,hé ! :wink:
Misschien dat er nu wat meer duidelijkheid is wat betreft mijn eerste zinnetje :wink:
Laatst gewijzigd door black levi op ma 26 sep 2011 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie