Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Goede keuze om de aankomst naar Oudenaarde te verhuizen?

Ja
39
19%
Nee
144
72%
Geen mening
18
9%
 
Totaal aantal stemmen: 201

Gebruikersavatar
RedC
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 12:20
Rijdt met: Trek 6700 Disk '10 - Cube Reaction '09
Contacteer:

Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde

Bericht door RedC »

Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde, géén Muur van Geraardsbergen

De Ronde van Vlaanderen komt in 2012 aan in Oudenaarde en niet in Meerbeke, waar de Ronde al sinds 1973 aankomt. De Oude Kwaremont en de Paterberg zijn de finale van de Ronde en worden elk drie keer beklommen. De Muur van Geraardsbergen wordt geschrapt.
Deze middag wordt het nieuwe parcours van de Ronde van Vlaanderen voorgesteld, maar het is nu al duidelijk dat de Ronde in Oudenaarde aankomt.

Drie kandidaten

Het voorbije half jaar doken drie kandidaten op om de aankomst van de Ronde te ontvangen: Meerbeke, Ronse en Oudenaarde. Het is het laatste voorstel dat het dus haalt. 'Oudenaarde als aankomstplaats zou met zich meebrengen dat het parcours van de Ronde van Vlaanderen er compleet anders gaat uitzien in de finale', zei Rik Vanwalleghem, directeur van het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde, eerder in onze krant.

Festivalweide

Na een klassieke vlakke aanloop volgt na negentig kilometer de eerste helling. Eerst komt de Nokereberg, dan volgen de Taaienberg, Eikenberg, Molenberg, Rekelberg, Berendries en de Valkenberg. In de finale volgen drie keer de Oude Kwaremont en de Paterberg, met als laatste helling de Oude Kwaremont. De Muur van Geraardsbergen wordt geschrapt.

De aankomstzone ligt in de Minderbroederstraat, op de kruising van de N60 en ter hoogte van de Oudenaardse Donkvijvers. Volgens de stad Oudenaarde zijn de commerciële mogelijkheden legio: er is ruimte voor een festivalweide aan Donkmeer, de historische markt en stadhuis en het Centrum Ronde van Vlaanderen.

Hoe lang Oudenaarde de aankomst zal mogen ontvangen, is nog niet geweten

Het Nieuwsblad[/b]
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

Nee dus!
De ronde IS Muur én Bosberg.
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Bericht door s-biker gert »

WIE IS DIENEN DIE JA HEE GESTEMD :evil:
Gebruikersavatar
RedC
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 12:20
Rijdt met: Trek 6700 Disk '10 - Cube Reaction '09
Contacteer:

Bericht door RedC »

s-biker gert schreef:WIE IS DIENEN DIE JA HEE GESTEMD :evil:
idd #-o [-X
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door black levi »

"De Oude Kwaremont en de Paterberg zijn de finale van de Ronde en worden elk drie keer beklommen".

Wat daar het nut van is snap ik nu ook niet.

Wat die verhuis van aankomstplaats betreft...het zal alleszins wennen worden, na al die jaren ze te zien aankomen te Meerbeke maar alles went.
tja, ik snap de reden van die verandering ook niet en voor mij hoefde dat niet maar ik kan daar toch niks aan veranderen dus breek ik er mijn hoofd niet over.
Zolang de Ronde me kiekenvel bezorgt is het al goed. :wink:
Laatst gewijzigd door black levi op vr 16 sep 2011 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

s-biker gert schreef:WIE IS DIENEN DIE JA HEE GESTEMD :evil:
Enen die openstaat voor verandering ... en die ook de Kwaremont en de Patersberg weet te appreciëren als minstens even lastige "bergskes" als de Muur ...

Trouwens, mocht binnen 5 jaar het parcours weer wijzigen dan gaat er ook weer geroepen worden, maar dan zal het zijn : NIET VERANDEREN, DE RONDE IS DE KWAREMONT EN DE PATERSBERG ... :wink:
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

zanneis schreef: Trouwens, mocht binnen 5 jaar het parcours weer wijzigen dan gaat er ook weer geroepen worden, maar dan zal het zijn : NIET VERANDEREN, DE RONDE IS DE KWAREMONT EN DE PATERSBERG ... :wink:
Denkte da nu echt? Volgens mij mispakt mr Woestijnvis em hieraan.. Ook op financieel vlak is dit een zeer grote gok die (hopelijk) weleens mis zou kunnen gaan :roll:
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

MC Staf schreef:
zanneis schreef: Trouwens, mocht binnen 5 jaar het parcours weer wijzigen dan gaat er ook weer geroepen worden, maar dan zal het zijn : NIET VERANDEREN, DE RONDE IS DE KWAREMONT EN DE PATERSBERG ... :wink:
Denkte da nu echt? Volgens mij mispakt mr Woestijnvis em hieraan.. Ook op financieel vlak is dit een zeer grote gok die (hopelijk) weleens mis zou kunnen gaan :roll:
Tuurlijk denk ik dat, is louter een kwestie van gewenning, niet meer of minder ... tegen binnen een paar jaar is iedereen het gewoon dat de Kwaremont op het einde komt, net zoals nu iedereen het gewoon is dat het de Muur / Bosberg is.

Trouwens, als er één "berg" is die het gezicht mag worden van de RVV dan is het wel de Kwaremont / Oude Kwaremont. De Kwaremont (later Oude Kwaremont) zat al 93 van de 95 keer in het parcours, de Muur nog "maar" 42 keer van de 95 ...
O Touro
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 27 jan 2010 20:50
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Turner Flux DW

Bericht door O Touro »

Die aankomstplaats in Oudenaarde op zicht is niet het probleem van velen, wel het criteriumgehalte die de RVV krijgt door 3x Paterberg en Oude Kwaremont te beklimmen en de Muur te schrappen. Wat is het volgende, de regio Paterberg en Kwaremont betalend maken?
Voor mij was het goed vroeger, ik heb mijn bedenkingen nu, maar we zien wel zeker, veranderen kunnen we het toch niet... (tenzij er iemand zot genoeg is om veel geld neer te leggen)
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Bericht door govaert »

zanneis schreef:
s-biker gert schreef:WIE IS DIENEN DIE JA HEE GESTEMD :evil:
Enen die openstaat voor verandering ... en die ook de Kwaremont en de Patersberg weet te appreciëren als minstens even lastige "bergskes" als de Muur ...

Trouwens, mocht binnen 5 jaar het parcours weer wijzigen dan gaat er ook weer geroepen worden, maar dan zal het zijn : NIET VERANDEREN, DE RONDE IS DE KWAREMONT EN DE PATERSBERG ... :wink:
Ze rijden wel 3keer over pater en kwaremont, hoog kermiskoers gehalte niet?
Plaats reactie