Laptop vs Netbook

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Ik werk al 8 jaar met dezelfde Acer laptop, begint nu stilaan de geest te geven dus ook op zoek naar iets anders. Ik heb zo'n beetje dezelfde eisen al jou. Moet niet veel meer kunnen dat tekstverwerking, internet, muziek en af en toe een filmpje.

Acer zou op zeer korte termijn met enkele nieuwe modellen uitkomen. Daar zouden er terug tussen zitten van ongeveer 450EUR, zelfs met schermen tot 17 inch dacht ik. De shop waar ik altijd koop raadde me toch aan even te wachten op die modellen. Ik vermoed dat het die zijn die nu reeds op de Acer website bij 'New' staan, prijzen staan er ook bij vermeld.
Gebruikersavatar
skeevn
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 19:24
Rijdt met: TREK 810

Bericht door skeevn »

3 acers gezien in de familie en 3 grootste kaklaptops die ik al heb gezien die continu wel iets mankeerden.
Die van de aldi zijn 'deftig' als je er normaal mee omgaat(enkel batterijduur kan wel ferm beter) maar moest ik eentje kopen zou het zeker een toshiba zijn, die op het werk gaan zeer lang mee zonder op de netstroom te zitten waar er grafische programma's op draaien en heb eentje voor de mama gekocht en een leek als haar heeft de pc nog niet laten vastlopen :D

maar posi en negatieve ervaringen heb je met alles dusja
(desktop > laptop zoiezo voor mij dan)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik koop nog geen boontjes in den Aldi, laat staan een laptop. :lol:

Toshiba komt er hier niet meer in.



Net nog eens gekeken naar die Ipad, echt een ferm ding, maar toch niet wat ik zoek.
Mag iets minder fragiel zijn.



Als een netbook +5u meegaat zonder netstroom, en als de internetontvangst even goed is als een laptop... dan zou ik het liefst zo'n 11-13" netbook hebben.
Een 13" laptop is ook goed.

Alles boven de 15" liever niet.
Films kijken doe ik toch alleen, en dan staat die laptop kort genoeg bij mij.
Gebruikersavatar
butters
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: do 24 mei 2007 19:13
Rijdt met: 2010 Trek Top Fuel 8

Bericht door butters »

Ik zou voor een gewone laptop gaan. Netbook is tof voor onderweg, maar als ge het thuis gebruikt zou ik toch liever op een groter scherm kijken. Op zich maakt het niet veel uit wat voor onderdelen er in zitten, elke nieuwe pc is voldoende krachtig, maar ik zou vooral voor een lichte en stevige behuizing (en toetsen) gaan.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Als je toch ook rond de 650 euro kijkt moet je mss eens de nieuwe Samsung Series 3 300V bekijken...

http://www.hvdmpersberichten.nl/samsung/itd/060711.html
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

butters schreef:Ik zou voor een gewone laptop gaan. Netbook is tof voor onderweg, maar als ge het thuis gebruikt zou ik toch liever op een groter scherm kijken. Op zich maakt het niet veel uit wat voor onderdelen er in zitten, elke nieuwe pc is voldoende krachtig, maar ik zou vooral voor een lichte en stevige behuizing (en toetsen) gaan.
Het is niet voor thuis.

Moet af en toe eens een periode van huis voor 't werk, en 't is daarvoor dat ik 'm wil gebruiken.
En voor op vakantie.
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

De asus eee pad transformer is misschien nog een idee.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me wel een leuk toestel.
De Android OS lijkt mij het moeilijkst in te schatten.
kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

Lenovo ThinkPad Edge 13" 0217

TS/ThinkPad Edge 13 v2 Intel Intel Core i3-380UM (4T/2C, 1.33GHz, 3M L3), 2x2GB, 500GB/5400rpm, Intel HD Graphics, 13.3 AG HD 1366x768 Matte Black, Gigabit, Intel 1000 BGN (1x2), Enabled, 6 cell, 5 in 1 Media Card reader, WIN 7 Pro 64, Camera, BT


Heeft wel geen dvd-speler/schrijver maar voor de rest is dit even krachtig als een normale notebook. prijs is ongeveer 730 euro


(Lenovo is ibm van vroeger)
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Als je er films wil op zien en dit op vakantie (mooi weer, veel zon), zou ik mij dan één met een mat scherm aanschaffen. Een blinkend scherm heeft mooiere contrasten en kleuren, dat wel, maar bij de minste lichtinval zie je jezelf zitten... Iets wat ik persoonlijk niet aangenaam vind.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

Ik ben begonnen met een Samsung 10''.... daarna vrij snel een EeePC met 11'' scherm. Batterij was in beiden super; maar ik kan intussen toch geen netbook meer aanraden. Als je iets of wat comfortabel wil werken, is 11'' ook nog te klein (allé, toch met de resolutie van de gewone netbooks...). Bij elementaire dingen zoals email enz zit je nog voortdurend te scrollen. 13'' is m.i. een minimum. Je moet wat toegevingen doen qua draagbaarheid/gewicht opmaar je hebt dan tenminste iets waar je ook normaler mee kan werken.

Oh, voor wat het waard is: mijn ervaringen met (de Pavillion series van) HP zit rotslecht - drie modellen gehad, alledrie hardwareproblemen gehad.
Plaats reactie