Nieuwe laptop

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Nieuwe laptop

Bericht door jaro »

Heb een nieuwe laptop met Windows7 gekocht maar het toetsenbord staat ingesteld als qwerty. Het is wel degelijk een azerty bord, hoe kan ik dat veranderen in Windows 7 ?

Tweede vraag , om een draadloze verbinding in te stellen moet ik de ingebouwde adapter kunnen uitschakelen. Er staat een snelfuntie met F toetsen op de laptop , maar blijft toch ingeschakeld volgens de foutmelding.

Het is de eerste keer dat ik met Windows 7 werk, vandaar de vragen.
Jonas.c
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 02 sep 2007 19:01
Rijdt met: Trek 4300
Contacteer:

Bericht door Jonas.c »

om naar azerty te gaan:

start/ configuratiescherm/ Land en taal/ tabblad Toetsenborden en talen/ Toetsenborden wijzigen... / toevoegen... / Nederlands (België) - Belgisch (punt)
De andere toetsenbordconfiguraties in de lijst verwijder je best en dan stel je degene die je net toegevoegd hebt als standaard in.

Om een draadloze verbinding met je wifi router te maken gebruik je best gewoon de Wizard van Windows zelf.
Dit doe in Configuratiescherm /Netwerkcentrum.

Mvg,
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Punt 1 is gelukt bord werkt nu in azerty.

Punt 2 zal voor morgen zijn.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ice.man
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 22 jun 2011 15:48
Rijdt met: Merida matts HFS special edition

Bericht door ice.man »

of ook voor punt 2
pc afzetten zorgen dat router opstaat dan pc opzetten en dan wordt routter gezocht en kan ingesteld worden. en anders pc opzetten router even uit stekker halen terug insteken en pc zoekt router ook
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Het is gelukt. Stroom router uittrekken was de goede methode.
Tijdens de installatie is mij geen beveiligingswachtwoord gevraagd,
beveiligde modus staat wel ingeschakeld op scherm.
Heeft router dat dan automatisch gedaan ?
Ik woon hier tussen de studenten, daarom dat ik zeker zeker wil spelen. :-D

Bedankt voor de snelle hulp.

Ps de studenten hier op het forum moeten zich niet geviseerd voelen. :-D :-D
Gebruikersavatar
ice.man
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 22 jun 2011 15:48
Rijdt met: Merida matts HFS special edition

Bericht door ice.man »

normaal moet ge zelf u internet beveiligen met een netwerksleutel maar weet niet juist meer hoe ge da moet doen :oops:
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

jaro schreef:Het is gelukt. Stroom router uittrekken was de goede methode.
Tijdens de installatie is mij geen beveiligingswachtwoord gevraagd,
beveiligde modus staat wel ingeschakeld op scherm.
Heeft router dat dan automatisch gedaan ?
Ik woon hier tussen de studenten, daarom dat ik zeker zeker wil spelen. :-D

Bedankt voor de snelle hulp.

Ps de studenten hier op het forum moeten zich niet geviseerd voelen. :-D :-D

Hoe heb je je router geinstalleerd? Het beveiligingswachtwoord moet je instellen op je router.
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn router geinstalleerd heb, maar volgens mij moet je je router eerst via aan vaste verbinding aan je pc hangen. Tijdens deze installatie procedure zal je gevraagd worden om een netwerknaam en wachtwoord (voor je router) te geven.
Vervolgens kun je je laptop loskoppelen en draadloze verbinding me je router maken. Uit alle draadloze netwerken in je buurt selecteer je dan het netwerk met de netwerknaam die je koos. Bij het connecteren zal het paswoord gevraagd worden.

Enfin, misschien verschilt dit van router tot router. Maar ik denk dat dit de meest gangbare procedure is.

Als je router geinstalleerd werd door je provider zou die je normaal een netwerknaam en passwoord moeten gegeven hebben om te connecteren.
Als je deze niet hebt moeten ingeven tijdens de installatie van je laptop is er wellicht iets mis.

Succes
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Tijdens de installatie moest ik de pincode van de router ingeven daarna een netwerknaam. Ik kreeg dan een code met 12 karakters, maar zelf een wachtwoord ingeven werd niet gevraagd.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

BikingBrecht schreef: HoHet is al een tijdje geleden dat ik mijn router geinstalleerd heb, maar volgens mij moet je je router eerst via aan vaste verbinding aan je pc hangen. Tijdens deze installatie procedure zal je gevraagd worden om een netwerknaam en wachtwoord (voor je router) te geven.
Vervolgens kun je je laptop loskoppelen en draadloze verbinding me je router maken. Uit alle draadloze netwerken in je buurt selecteer je dan het netwerk met de netwerknaam die je koos. Bij het connecteren zal het paswoord gevraagd worden.

Enfin, misschien verschilt dit van router tot router. Maar ik denk dat dit de meest gangbare procedure is.

Als je router geinstalleerd werd door je provider zou die je normaal een netwerknaam en passwoord moeten gegeven hebben om te connecteren.
Als je deze niet hebt moeten ingeven tijdens de installatie van je laptop is er wellicht iets mis.

Succes
Effe aanvullen : voor je hem met kabel verbind moet je je LAN-kaart in dezelfde IPrange zetten als je router. Om het IPadres van je router te kennen moet je even in je handleiding kijken of googlen (merk router IP) Meestal is dit 192.168.0.1. Zet je LANkaart op 192.168.0.2 bijvoorbeeld. Dan typ je 192.168.0.1 in de adresbalk van internet explorer. Dan krijg je een scherm met login en wachtwoord. Login is meestal Admin of Administrator. 't Kan zijn dat er in het verleden geen wachtwoord werd ingegeven. In dat geval klik je op Enter na het invullen van de loginnaam.
Als je in je router zit, gebruik dan WPA-PSK ivp WEP, want zeker met studenten in de buurt is de kans groot dat je WEPsleutel makkelijk gekraakt wordt. Nu, alles valt te kraken, maar WPA is toch iets moeilijker naar 't schijnt.
Vergeet achteraf je LANkaart niet terug op "automatisch" te zetten.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

:bounce: :bounce: 't is toch wel gelukt zeker.

Ik heb nu een beveiligde WPA2. verbinding met een wachtwoord.
Eerst dus met kabel aangesloten en dan de goede raad gevolgd met gunstig resultaat.

Moet ik nu nog die eerste verbinding verwijderen ? ik veronderstel van wel en hoe doen we dat ?
Plaats reactie