BMX in de jaren 80

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
pavilion123
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 feb 2013 10:54

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door pavilion123 »

Nog steeds geen reactie Willy Thans....? Dan was je toch niet zo populair in die tijd. 8)
Veel sterkte

m.v.g
Uw oude vriend PB
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Pe_ »

Da's allemaal lang geleden :). Ik ben Peter Wynants, broer van _Knarf_ die hier eerder in dit topic al wat gepost heeft en ik heb ook nog enkele foto's van in die tijd liggen. Verschillende van Jerry Janssens nog trouwens :).

De eerste is getrokken in Vorst Laakdal. Jerry met #77, ik met #18 en ene Patrick Vangenechten met #41
Afbeelding

Deze was in Spontin. Dat was een serieuze kermis elk jaar opnieuw :)
Afbeelding

En ook deze was in Spontin
Afbeelding

En yep, zoals _Knarf_ eerder al zei, ik heb die RedLine nog steeds. Dat fietske is ondertussen meer dan 30 jaar oud. Heeft al vanalles meegemaakt en bolt nog altijd. Vroeger reed mijn oudste zoon daar nog veel op, tegenwoordig is het de jongste die het ding probeert kapot te krijgen :D
Afbeelding

Leuk om zoveel oude foto's eens terug te zien en die oude namen eens opnieuw te horen.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Knarf_ »

De scanner eens afgestoft...

De vergunning van de VFBF ofwel VBF
Afbeelding


Club uit Sint-Truiden noemde blijkbaar dus wel degelijk S.S. Drivers
Afbeelding

Enkele foto's uit Spontin :
Afbeelding

Afbeelding

Dit is Stevy die hier ook op dit forum zit (ook nog Spontin)
Afbeelding

In Poppel
Afbeelding

In Kasterlee. Frank Oeyen, Frank Wynants en Gerrit Mertens
Afbeelding

Podium.
1. Davy Vankampenhout / 2. (links) Kurt Laky / 3. (rechts) Frank Wynants
Afbeelding

Podium.
1. Koen Vansprengel / 2. (rechts) Kris Vanhoutven / 3. (links) Frank Wynants
Afbeelding

Podium.
1. Yves Jansens / 2. Frank Wynants / 3. Gerrit Mertens (niet op foto)
Afbeelding

Podium.
1. Yves Jansens / 2. (links) Lesly Andries / 3. (rechts) Frank Wynants
Afbeelding
MTB_Toerist
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door MTB_Toerist »

Tof om nog foto's uit de oude doos te zien =D> ook al zijn ze dan van na mijn BMX-tijd.
Die foto's gemaakt in Kasterlee; zou dat dezelfde locatie zijn geweest als waar mijn foto's uit 1982 gemaakt zijn ?
Zo ja; dan is er daar flink wat veranderd in dat bos en aan de omloop.... en heden ten dage; bestaat die site ginds nog ???
Keep up the good work =D> :P
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Pe_ »

Dat circuit was achter de molen (waar die minigolf was/is) de straat in. Waaiberg heet die straat. Ik moest vorig jaar toevallig in Kasterlee gaan werken en ben daar toen, uit nostalgie, nog eens een kijkje gaan nemen. Ik heb wel serieus moeten zoeken want alles is weg. Alles wat er nu nog over schiet is een parking. Maar als je de parking tot achter gaat, en dan terug van de Waaiberg af kom je wel op die Bloso looppiste uit en die was er een kleine 30 jaar geleden ook al.

Op google street view zie je goed waar het parcours geweest is, maar de parking was toen nog niet aangelegd : http://goo.gl/maps/DanhA" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kevindish
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 16 apr 2012 12:42
Rijdt met: specialized, cannondale

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door kevindish »

ikzelf heb nooit in de 80's bmx gereden,
mijn vader, nonkels en tantes wel.
mijn vader reed zijspan samen met mijn jongste nonkel mee een webco fabriekskar (witte kader met rode tuff wheels)
Guy Geboers -Koen Geboers ( reden van 80 tot 84 denk ik)
Kris Geboers
Els Geboers
Lieve Geboers
Ann Geboers
de webco is een jaar of 10 geleden verkocht spijtig genoeg
bij mijn grootouders zitten nog zeker 10 fotoalbums mee foto's van die tijd.
ons vader kon naar't schijnt redelijk pedallen in die tijd, hij zou in een bepaald jaar alles gewonnen hebben buiten 1 wedstrijd omdat zen ketting er af gelopen was( gelezen in een krantenknipsel uit 82 of 83)
ons vader (de guy) tegenwoordig op de mtb aan een rustiger tempo(hij is ondertussen ook al een paar keer bompa)
de kris is nog altijd een beest om ew tanden op stuk te bijten(mtb)
de koen zou het ook goed doen( geen contact mee)(mtb)
de meiskes rijden nog nimmer naar den bakker...what a shame
als ik hier die foto's zie dan heb ik de kris en ons vader al zien passeren
MTB_Toerist
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door MTB_Toerist »

@ _Pe_ bedankt voor je link naar Street View; die toelaat nog een laatste keer de (min of meer) oorspronkelijke site te aanschouwen (die nu dus parking is geworden). Bij mij is het nu ook een pure nostalgie-belevenis.
Ik heb destijds zovele race-momenten intens beleeft; dat ik me na zovele jaren nog heel veel details kan herinneren. Het doet me veel plezier er nu nog info over terug te vinden.
Nogmaals dank voor je opzoekingswerk =D>

@ kevindish - de wereld (België) is klein als we het zo zien.
Dankzij PC en het internet komen lang vervlogen tijden toch weer een klein beetje terug tot leven :P
Uw vader (Guy; waarvan ik me zijn voornaam niet meer kon herinneren) was in die tijd voor mij "de oudste van de gebroeders Geboers". Zoals je schrijft reed hij bijna altijd met een zijspan en op de startfoto van Dessel zie je hem op de achtergrond klaar staan om na "onze" race de start te nemen.
Soms reed hij een keertje mee met de "gewone BMX" zoals op de foto's met de EML van Chris Hannes (n°16).
Kris daarentegen was elke keer ik in de BLF reed een tegenstander voor mij, daar wij in dezelfde reeks reden.
Enkele foto's heb ik destijds van Guy en Kris hun moeder overgekocht; mevrouw Geboers had die in tweevoud ontwikkeld en zo geraakte ik toen aan enkele foto's. Van deze die je hier zag zullen er zeker enkele in jullie albums terug te vinden zijn.
Gebruikersavatar
kevindish
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 16 apr 2012 12:42
Rijdt met: specialized, cannondale

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door kevindish »

MTB_Toerist schreef:@ _Pe_ bedankt voor je link naar Street View; die toelaat nog een laatste keer de (min of meer) oorspronkelijke site te aanschouwen (die nu dus parking is geworden). Bij mij is het nu ook een pure nostalgie-belevenis.
Ik heb destijds zovele race-momenten intens beleeft; dat ik me na zovele jaren nog heel veel details kan herinneren. Het doet me veel plezier er nu nog info over terug te vinden.
Nogmaals dank voor je opzoekingswerk =D>

@ kevindish - de wereld (België) is klein als we het zo zien.
Dankzij PC en het internet komen lang vervlogen tijden toch weer een klein beetje terug tot leven :P
Uw vader (Guy; waarvan ik me zijn voornaam niet meer kon herinneren) was in die tijd voor mij "de oudste van de gebroeders Geboers". Zoals je schrijft reed hij bijna altijd met een zijspan en op de startfoto van Dessel zie je hem op de achtergrond klaar staan om na "onze" race de start te nemen.
Soms reed hij een keertje mee met de "gewone BMX" zoals op de foto's met de EML van Chris Hannes (n°16).
Kris daarentegen was elke keer ik in de BLF reed een tegenstander voor mij, daar wij in dezelfde reeks reden.
Enkele foto's heb ik destijds van Guy en Kris hun moeder overgekocht; mevrouw Geboers had die in tweevoud ontwikkeld en zo geraakte ik toen aan enkele foto's. Van deze die je hier zag zullen er zeker enkele in jullie albums terug te vinden zijn.
ons moe mee haar foto's :lol:
van die befaamde bocht in Kasterlee hebben we nog ne foto mee de zijspan dat de zand opvliegt van het afdraaien hahaha
JJR
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 20:44
Rijdt met: JJR BMX

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door JJR »

doeme, zie nu pas die foto's seg.
verschillende "globetrotters" zie ik terug :-)
tof!
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door MX jorgy »

Ook in de jaren '80 bmx gereden aan de kust bij CMCI
Waar is den tijd.
Ook nog gereden in Oostende velodrome,mandescircuit in ingelmunster en meulebeke.
Daarna met motocross begonnen.
Vroeger hadden wij geen metershoge startrampen maar platte parcours in de wei.
Kweet nog in meulebeke,rechtover Leon Segaert,plat maisveld,en maar stoempen.
Ondertussen al es herbegonnen en meegereden in velofollies bij de cruisers.
Na 2j competitie wijselijk besloten om terug te stoppen,na enkele zware crashes.
Ik reed 2j terug 20" en cruiser
Plaats reactie