BMX in de jaren 80

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Knarf_ »

Ik heb mezelf gevonden op uwe site :-)

http://www.hutchbmx.be/jjrbmx/84GerryTielen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Die daar staat te kijken met zijn Mz meubelen bloeske :-)


Johan Verstrepen... Die naam herinner ik me uiteraard ook nog. Jerry Janssens doet ook nog wel een bel rinkelen
JJR
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 20:44
Rijdt met: JJR BMX

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door JJR »

_Knarf_ schreef:Ik heb mezelf gevonden op uwe site :-)

http://www.hutchbmx.be/jjrbmx/84GerryTielen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Die daar staat te kijken met zijn Mz meubelen bloeske :-)


Johan Verstrepen... Die naam herinner ik me uiteraard ook nog. Jerry Janssens doet ook nog wel een bel rinkelen
Jerry Janssens is mijn jongere broer :-)
En ja, zo herinner ik u.
Zijn uw ouders toch naast u é?
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door pukkie89 »

Ja Johan u kennen ze van mijlen ver :wink:

Wie kent nu niet DE Johan Janssens :lol:
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Knarf_ »

Zijn inderdaad mijn ouders
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Knarf_ »

Uwe 88 fiets, en hoe ge eruit ziet op uwe fiets roept ook wel herinneringen op. Maar langs uwe fiets zou ik niet weten hoe ge eruit ziet.

Het vreemde is als ik naar die foto kijk ik nog steeds zoiets heb van : 'Amaai, ziet die grote mannen eens'. En dan staat daar leeftijd 13 op :lol:
pavilion123
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 feb 2013 10:54

BMX Patrick Bierset

Bericht door pavilion123 »

MTB_Toerist schreef:Is al een oude topic waar ik nu op terecht kwam; maar heb er nog zoveel herinneringen aan dat ik toch ook even mijn BMX jaren wil "herbeleven".
4 jaar competitie gereden van 1980 tot 1983 op respectievelijk een Mongoose; Peugeot CPX 100 en een Peugeot CPX 300.
Gereden in de bonden BCB; BLFCB; CMCI; BLF en in de bond van de gebroeders De Meulenaere uit Zele.
In de BCB en BLFCB waren oa Peter Van Den Abbeele; Lieven Vercruyssen; Peter Leirens; Werner Gilson en Patrick Dewael wekelijkse concurrenten; uit de CMCI herinner ik me Bert Van Tomme; Dirk Vanhoutte en Kenny Van Zandvoorde; terwijl ik in de BLF met oa Patrick Bierset, Chris Hannes, Alois Dillen en Chris Geboers vele duels heb betwist.
Het was een mooie tijd en ik vond het supertof om te doen.
Hey BMX-ers wat een tijd hé,mis het de dag vandaag nog. Ik ben nog zeer aktief in de sport en heb zelf nog
drie KLEIN MTB bikes (RETRO).
pavilion123
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 feb 2013 10:54

BP op zijn PK -RIPPER

Bericht door pavilion123 »

MTB_Toerist schreef:Hey JJR en Stevie
De CMCI was aktief in West-Vlaanderen en had op het middenplein van het rallycross-circuit "Mandes-Circuit" een vast BMX-terrein.
De organisatie in Oostende op het middenplein van die betonnen wielerbaan is eigenlijk bij de CMCI begonnen en ik heb er ook nog enkele keren gereden. De hindernissen daar bestonden uit houten rampen.
De laatste keer dat ik daar reed was daar een heel team uit de streek van Bastogne en die gaven toen na de cross en soort van stuntshow met BMX-fietsen.
De voorzitter CMCI in 1982 was iemand met een vrij grote snor en zijn zoon reed ook; maar was toen nog een héél jong ventje; denk 7 jaar en reed op een PK-Ripper...maar zijn naam schiet me niet meer te binnen.

In de BLFCB won ik in 1981 een wedstrijd waar toevallig een Amerikaanse vertegenwoordiger van het merk "Kuwahara" aanwezig was en ik kreeg van de man een "HARO" nummerbord; iets wat toen héél hip was.

De bond van de gebroeders De Meulenaere uit Zele is ontstaan rond 1983.
Het was mijn laatste jaar BMX in competitie. Er was in Zele een vast circuit aangelegd recht tegenover de woning van de gebroeders Ronny en Dirk De Meulenaere en het was hun vader die de bond had opgericht; de juiste naam van de bond herinner ik me niet meer.

De BLF was voor mij de leukste bond in 1982; toffe kameraadschappelijke sfeer, maar tijdens de wedstrijden op het scherp van de snee. Vooral met Patrick Bierset die toen op een blauwe, gesponsorde PK-Ripper van Swerts Racing reed heb ik vele duels betwist.
Patrick was afkomstig uit Meeuwen Gruitrode en een fijne kerel; had het nr 18.
We reden toen bij de categorie "experten" en Aloïs Dillen reed er met nr 1 op een Torker en in de Belgische driekleur. Ik kwam er steevast met een dagvergunning rijden en enkel als er in CMCI waar ik een vergunning had in 1982 geen wedstrijd was.
We reden toen wel vele kilometers naar de BMX crossen; het ene weekend in Oostende en het andere in Kasterlee, Grobbendonk, Herselt, Retie, Dessel, enz...
Ik had het nr 266 en heb mijn Peugeot CPX 300 ook nog in mijn bezit.

Ik Patrick Bierset herrinner mij het nog of het gisteren was,wat een pracht van tijd. Ik ben nog zeer aktief in de sport
MTB doe ik nog regelmatig en vooral heb ik nog drie KLEIN MTB BIKES (RETRO). Ik woonde toen in Waterschei,
inmiddels in Genk-Termien.
m2motorsport
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 feb 2013 21:45

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door m2motorsport »

hallo iedereen....eventjes reageren op de voorgaande reacties. Mijn naam is Yves Preal en reed in 1983 bij de experten 16j. Ik zat bij het team van de Trudocrossers van St-Truiden en werden inderdaad gesponsord door MZMeubelen. Ons parkoer was gelegen te Melveren en Armand Smets was inderdaad voorzitter samen met mijn vader (Luc Preal) die secretaris was. Ook mijn zus Pascale Preal reed in die tijd met de 12 -13 jarigen. Ik herinner mij nog namen als Bernd Aerts (zie en hoor ik soms nog) Peter en Geert Hollebeke (zaten ook bij ons in de club), Jo Monteyne van Alken...andere namen ontgaan mij nu een beetje...
Wij reden destijds in de BLF als ik mij niet vergis. Ik herinner mij ook nog namen als Dirk Vanderperre, Malki Schurmans, Johan Verstrepen. Ik had destijds een Minerva met platte kader en een EML fiets met tuff-wheels...zegt iemand dat nog iets?...Hoor graag nog iets van jullie...was zo een mooie tijd, ga eens op zoek gaan naar wat foto's... :-D
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Knarf_ »

m2motorsport schreef:hallo iedereen....eventjes reageren op de voorgaande reacties. Mijn naam is Yves Preal en reed in 1983 bij de experten 16j. Ik zat bij het team van de Trudocrossers van St-Truiden en werden inderdaad gesponsord door MZMeubelen. Ons parkoer was gelegen te Melveren en Armand Smets was inderdaad voorzitter samen met mijn vader (Luc Preal) die secretaris was. Ook mijn zus Pascale Preal reed in die tijd met de 12 -13 jarigen. Ik herinner mij nog namen als Bernd Aerts (zie en hoor ik soms nog) Peter en Geert Hollebeke (zaten ook bij ons in de club), Jo Monteyne van Alken...andere namen ontgaan mij nu een beetje...
Wij reden destijds in de BLF als ik mij niet vergis. Ik herinner mij ook nog namen als Dirk Vanderperre, Malki Schurmans, Johan Verstrepen. Ik had destijds een Minerva met platte kader en een EML fiets met tuff-wheels...zegt iemand dat nog iets?...Hoor graag nog iets van jullie...was zo een mooie tijd, ga eens op zoek gaan naar wat foto's... :-D
De bond die we reden was zeker VBF.
Ik zat ook in die club (Frank Wynants), mijn broer ook (Peter Wynants) en mijn neef (Stevy Houbrechts). Maar ik was toen een jaar of 7 dus die van 16 zal ik me niet herinneren. Bernd Aerts wel. Miet Smets (dochter van de voorzitter)... Voor de rest kan ik met niet direct nog iemand voor de geest halen.
JJR
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 20:44
Rijdt met: JJR BMX

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door JJR »

m2motorsport schreef:hallo iedereen....eventjes reageren op de voorgaande reacties. Mijn naam is Yves Preal en reed in 1983 bij de experten 16j. Ik zat bij het team van de Trudocrossers van St-Truiden en werden inderdaad gesponsord door MZMeubelen. Ons parkoer was gelegen te Melveren en Armand Smets was inderdaad voorzitter samen met mijn vader (Luc Preal) die secretaris was. Ook mijn zus Pascale Preal reed in die tijd met de 12 -13 jarigen. Ik herinner mij nog namen als Bernd Aerts (zie en hoor ik soms nog) Peter en Geert Hollebeke (zaten ook bij ons in de club), Jo Monteyne van Alken...andere namen ontgaan mij nu een beetje...
Wij reden destijds in de BLF als ik mij niet vergis. Ik herinner mij ook nog namen als Dirk Vanderperre, Malki Schurmans, Johan Verstrepen. Ik had destijds een Minerva met platte kader en een EML fiets met tuff-wheels...zegt iemand dat nog iets?...Hoor graag nog iets van jullie...was zo een mooie tijd, ga eens op zoek gaan naar wat foto's... :-D
De naam Preal doet me wel een bellentje rinkelen...
Die EML ken ik nog goed, was Nederlands merk.
Minerva zal wel een frame geweest zijn met ovale buizen....
Bezoek mijn website eens, onder JJR BMX kun je oude foto's terug vinden.
Hier ééntje getrokken in St.Truiden.
Afbeelding
NR 88 ikke dus ;-)
Plaats reactie