BMX in de jaren 80

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
m2motorsport
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 feb 2013 21:45

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door m2motorsport »

Ik ben geen grote PC-kenner...hoe kan ik hier een foto plaatsen...of kan ik die naar iemand mailen die hem er voor mij opzet?
JJR
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 20:44
Rijdt met: JJR BMX

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door JJR »

m2motorsport schreef:Ik ben geen grote PC-kenner...hoe kan ik hier een foto plaatsen...of kan ik die naar iemand mailen die hem er voor mij opzet?
mail je foto's maar dan zet ik ze erop ;-)
jjrbmx@yahoo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB_Toerist
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011

Re: BP op zijn PK -RIPPER

Bericht door MTB_Toerist »

pavilion123 schreef:
MTB_Toerist schreef:Hey JJR en Stevie
De CMCI was aktief in West-Vlaanderen en had op het middenplein van het rallycross-circuit "Mandes-Circuit" een vast BMX-terrein.
De organisatie in Oostende op het middenplein van die betonnen wielerbaan is eigenlijk bij de CMCI begonnen en ik heb er ook nog enkele keren gereden. De hindernissen daar bestonden uit houten rampen.
De laatste keer dat ik daar reed was daar een heel team uit de streek van Bastogne en die gaven toen na de cross en soort van stuntshow met BMX-fietsen.
De voorzitter CMCI in 1982 was iemand met een vrij grote snor en zijn zoon reed ook; maar was toen nog een héél jong ventje; denk 7 jaar en reed op een PK-Ripper...maar zijn naam schiet me niet meer te binnen.

In de BLFCB won ik in 1981 een wedstrijd waar toevallig een Amerikaanse vertegenwoordiger van het merk "Kuwahara" aanwezig was en ik kreeg van de man een "HARO" nummerbord; iets wat toen héél hip was.

De bond van de gebroeders De Meulenaere uit Zele is ontstaan rond 1983.
Het was mijn laatste jaar BMX in competitie. Er was in Zele een vast circuit aangelegd recht tegenover de woning van de gebroeders Ronny en Dirk De Meulenaere en het was hun vader die de bond had opgericht; de juiste naam van de bond herinner ik me niet meer.

De BLF was voor mij de leukste bond in 1982; toffe kameraadschappelijke sfeer, maar tijdens de wedstrijden op het scherp van de snee. Vooral met Patrick Bierset die toen op een blauwe, gesponsorde PK-Ripper van Swerts Racing reed heb ik vele duels betwist.
Patrick was afkomstig uit Meeuwen Gruitrode en een fijne kerel; had het nr 18.
We reden toen bij de categorie "experten" en Aloïs Dillen reed er met nr 1 op een Torker en in de Belgische driekleur. Ik kwam er steevast met een dagvergunning rijden en enkel als er in CMCI waar ik een vergunning had in 1982 geen wedstrijd was.
We reden toen wel vele kilometers naar de BMX crossen; het ene weekend in Oostende en het andere in Kasterlee, Grobbendonk, Herselt, Retie, Dessel, enz...
Ik had het nr 266 en heb mijn Peugeot CPX 300 ook nog in mijn bezit.

Ik Patrick Bierset herrinner mij het nog of het gisteren was,wat een pracht van tijd. Ik ben nog zeer aktief in de sport
MTB doe ik nog regelmatig en vooral heb ik nog drie KLEIN MTB BIKES (RETRO). Ik woonde toen in Waterschei,
inmiddels in Genk-Termien.
Hoi Patrick,

Super tof van u hier op het forum tegen te komen =D>
Waar is de tijd heen toen we met mekaar in de clinch gingen...het is ondertussen al 31 jaar geleden :(
Ik ga mijn foto's uit die tijd nog eens opdiepen en deze digitaliseren; zo kan ik er enkele op het forum plaatsen en kunnen we nog eens zien hoe het er in die lang vervlogen tijd aan toe ging.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Knarf_ »

Ik zal men foto's ook eens digitaliseren.
Weet ze in ieder geval liggen :)
JJR
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 20:44
Rijdt met: JJR BMX

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door JJR »

Hier 2 foto's die Yves Preal me heeft gemaild.
Afbeelding
Afbeelding
info van Yves:
Ik sta links op de foto en mijn zus (Pascale) staat re van mij met de trui van MZ (verder staat er nog op: Miet Smets, Bernd Aerts, Jo Monteyne, Heidi Monteyne, Nico Peeters,..) Jammer genoeg ken ik de anderen hun naam niet meer.
JJR
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 20:44
Rijdt met: JJR BMX

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door JJR »

Van op de onderste foto herinner ik me nog Miet Smets, die witte kop, die van lings onderaan en de 3de bovenaan van rechts...
Foto boven met speaker Carlo Vereydt.
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door cavani »

De bond van Demeulenaere was ,denk ik,BOCB.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door _Knarf_ »

Die onderste foto heb ik ook :-)

Onderste rij : Frank Wynants (ikke dus), Stevy Houbrechts (Stevy van hier op het forum) en Miet Smets
Middenste rij : die wittekop (de 2de dus) : Peter Wynants
MTB_Toerist
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door MTB_Toerist »

Ik heb een deel van mijn oude foto's gedigitaliseerd; was al een heel werk; maar zeker de moeite waard.
De foto's zijn wat ze zijn wat de kwaliteit betreft; ze zijn dan ook 30 jaar oud en de repro's zijn niet beter te maken dan het origineel.
BMX 1982 - N° 266 - 16 jaar cat. experten
Afbeelding
Mijn allereerste wedstrijd die ik reed bij de BLF was in Steenokkerzeel
Staan hier aan de start beginnende vanaf rechts; n°1 Alois Dillen; n°100 Patrick Dewael (is nog beroepsrenner geworden); n° 266 Jean Baeyens; n° 18 Patrick Bierset; n° 233 Werner Gilson; n°209 Patrick De Meuleneire; n° 16 Chris Hannes en n° 27 Chris Geboers.

Afbeelding
Op de startbaar kan je de naam van de BLF zien.

Afbeelding
In de BLF moesten meestal 3 ronden gereden worden; dat vond ik een goeie zaak; als je al eens een mindere start had, kon je toch nog iets proberen recht te zetten.
Hier leidt Patrick Bierset; ik eindig als 2e. De 2e manche was net andersom; maar Patrick won de 3e reeks en ik was opnieuw 2e en zodoende was dat ook de eindstand. Voor mij was het een heerlijk moment en ik ben nadien nog dikwijls in de BLF gaan rijden.

Afbeelding
Patrick Bierset reed met een prachtige kwaliteitsfiets; ik moest het met een stuk minder stellen met m'n Peugeot CPX 300

Afbeelding
De week nadien was ik van de partij in Dessel; ik vond het in de BLF mooie omlopen; toffe sfeer en kwam er daarom graag rijden.
Dit is de vrije training; dat mocht toen nog zonder helm.

Afbeelding
De start; helemaal links Patrick Bierset, Alois Dillen, ik, Chris Geboers, Chris Hannes en de rijder rechts herinner ik me de naam niet meer van.

Afbeelding
Hier pakte ik "the holeshot"

Afbeelding
Om afgetekend naar reekswinst te rijden voor Chris Hannes en Patrick Bierset

Afbeelding
De locatie van deze cross weet ik niet meer; ik rij hier binnendoor bij de oudste van de gebroeders Geboers; de zwarte helm in 4e positie is van Oeyen; maar zijn voornaam weet ik niet meer.

Afbeelding
Met licht heffen van m'n voorwiel neem ik de kleine oneffenheid in de bocht.

Afbeelding
Ik won de wedstrijd; links Chris Geboers; rechts zijn oudere broer die normaal gezien met een side-car reed.

Afbeelding
Dit beeld is gemaakt in Schoonbroek bij Retie.

Afbeelding
Kasterlee; prachtige omloop in een bos. Foto tijdens de vrije trainingen.

Afbeelding
Nog eentje in Kasterlee; met een truitje van Mongoose.

Afbeelding
In Herselt kwam Patrick Bierset in de eerste bocht na de start ten val en brak zijn arm.
Ik kon Chris Geboers na een fel duel verslaan en Chris Hannes mocht als derde op het podium.
Heel speciaal was voor mij dat ik de palm kreeg uit handen van Ivan Van Den Broeck die op dat moment regerend Belgisch kampioen motocross Inters 500cc BMB was.

Afbeelding
Het podium in Herselt op 17-09-1982

Afbeelding
Nog een podium met Chris Hannes en Alois Dillen

Afbeelding
Podium bovenste rij vlnr Alois Dillen, Patrick Bierset, ik
Onderste rij Chris Geboers, onbekend, Chris Hannes

Afbeelding
Vlnr ik, Alois Dillen, Patrick Bierset

Afbeelding
Ik las dat er ook forummers in Oostende hebben gereden en spreken over "houten hindernissen"; wel, dit zijn 2 foto's van Oostende waar we op het middenplein van een betonnen velodroom reden; alles outdoor - dit is tijdens de trainingen die een CMCI-wedstrijd voorafgingen.

Afbeelding
Ik reed niet graag over die houten dingen; voelde allemaal zo onnatuurlijk aan.

Afbeelding
Hier een podiumfoto na afloop van de wedstrijd te Assebroek Brugge in de bond van De Meuleneire begin seizoen 1983.
Ik won; links Patrick De Meuleneire en rechts zijn neef Ronny De Meuleneire.

Zo, misschien zijn er forummers die zichzelf nog herkennen op de foto's ???
kuwahara
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 mar 2013 22:46

Re: BMX in de jaren 80

Bericht door kuwahara »

beste bmx-ers uit de jaren 80,via mijn oude vriend patriek bierset ben ik op dit forum terecht gekomen en het praten over onze bmx-tijden heeft me aan heel veel fijne momenten en jaren vol nostalgie doen denken.ik ben THANS WILLY en reed in die tijd bij de bcb samen met mijn neef NEYENS IVO we reden allebei op een kuwahara lazer lite en ik had kuwahara team kledij aan verder zijn de namen claes marc,greiff marc,francky hillen die nog bij me opkomen zijn er soms mensen uit die tijd die nog een belletje gaat rinkelen en nog fotos hebben van de bcb uit die tijd(eind jaren 80)?groeten thans willy
Plaats reactie