Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Headshot schreef:
K10 schreef:
yajop schreef: Zij is eerst verhuisd naar de kust. Na 6 maand is ze daar naar het OCMW gestapt, en ze hebben daar nu hun vakantie appartementje op kosten van het OCMW. Durven of slim gezien?
op kap van de werkende mens dus? :P
het zijn die profiteurs die alles verzieken voor de werkende mens
+1 :evil:
Zulke profiteurs maken idd alles kapot
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

flipp schreef:
Headshot schreef:
K10 schreef: op kap van de werkende mens dus? :P
het zijn die profiteurs die alles verzieken voor de werkende mens
+1 :evil:
Zulke profiteurs maken idd alles kapot
weet ik, maar daar gaat het hier niet om.
Ik ben eigenlijk gewoon kwaad dat dat kan , maar in ons apenland verschiet ik er niet van. Maar, ik zou dat niet durven, jullie?
Ik heb altijd keihard gewerkt en nog, en als je ziet wat er van je loon afgaat, das om te wenen, om nog maar te zwijgen wat er van premies afgehouden wordt.
En dat allemaal voor die "profiteurs en zogenoemde waardevolle(??) nieuwe Belgen".
Gebruikersavatar
buffel
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 22:33
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp 29 carbon

Wat is wel nog betaalbaar voor jongeren?

Bericht door buffel »

Ik ben 21 jaar en studeer dit jaar normaal gezien af.
Ik ben niet vies van werken maar leef ook nog wel graag! Ik ga elk weekend werken sinds mijn 15jaar en moet ook altijd men plan trekken omdat mijn ouders niet veel thuis zijn. Daarom kocht ik 3 jaar geleden een auto en met verzekering,taxen, onderhoud en brandstof en aankoop. Werd een grootdeel van mijn centen op gesoupeert. Probeer al maar eens iets op te sparen.
Ik zou als jongeman erg graag ook iets kopen voor mezelf en desnoods blijven thuis wonen maar in gedachte met wat ik waarschijnlijk zal verdienen en de hoge leningen bijkomende kosten denk ik dat dit een heel moeilijke periode zal worden.
Natuurlijk zou ik graag een huisje bouwen niet vol luxe en niet te groot maar wel het noodzakelijke maar als je van thuis zoals ik geen hulp in de rug krijgt dan is dit echt niet mogelijk.
Als je al bijna 100 000€ moet lenen voor een bouwgrond waar je niet op kan wonen en afbetalen dan is dat een zure dobber.

Ik denk en hoop wel dat de prijzen van huizen in de toekomst terug gaat dalen spijtig genoeg gaat dit te laat zijn voor mijn generatie. Hierbij denk ik maar aan de vergrijzing en het aantal huizen dat vrijkomt door mensen die sterven. Maar deze huizen zijn allemaal niet leefbaar meer.
Hiermee wil ik zeggen deze huizen zijn slecht geisoleerd en voldoen niet meer aan huidige isolatie normen om de kosten van de energiefactuur te dragen. Dus enkel een doorgedreven renovatie zit er in. Ik ben niet van de handigste maar wil wel veel leren en doen. Maar eerlijk gezegd in een huis wil je wel dat alles degelijk en goed is. Stel voor dat er iets mis is met elektriciteit of waterleiding. Eens dit allemaal in de muur zit en er is iets mis dan is half je huis afbreken de enigste oplossing.
Wat moet je dan doen?
heuveltje
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: di 11 jan 2005 19:24
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door heuveltje »

bij je ouders wonen,huis kopen en renoveren.
na enkele jaren,verhuren of zelf gaan wonen.

je kan nie alles hebben als je 24 jaar bent
mijn voorbeeld ben 44 jaar,nooit nieuwe wagen gekocht
huis gekocht leeftijd 27 jaar,65.ooo euro was instapklaar,
2 jaar terug gerenoveerd. 85.0000 euro.
er staat nog geen keuken, 2 kookplaatjes dat is de keuken.
nieuwe keuken komt voorjaar.
elektro zoals oven vaatwas,kookplaat gekocht in uitverkoop
2000 euro bespaart. met de premie van renovatie enz... toch mooi bedrag terug gekregen,en belastingvoordeel cv ketel hoge rendements glas, zonnepaneel groene lening enz....

uitkijken en info,via gemeente provincie vlaams gewest enz opvragen
voor de premie's
solden kopen t'is nu de maand elektro ,enz...
veel werken....

het beste jonge gasten....

grt heuveltje
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Re: Wat is wel nog betaalbaar voor jongeren?

Bericht door philcore »

buffel schreef:Ik ben niet vies van werken maar leef ook nog wel graag! Daarom kocht ik 3 jaar geleden een auto en met verzekering,taxen, onderhoud en brandstof en aankoop. Werd een grootdeel van mijn centen op gesoupeert. Probeer al maar eens iets op te sparen. ?
Ik ha op dien leeftijd nog geene auto waar al mijn geld aan op ging....
Maar een lekker op-gevet spaarvarken.....

Tja, wat ge doet bij uw geld is uw zaak natuurlijk hé.....
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

weet dat er in japan tal van mensen zijn die nu nog een hypotheek aflossen op een huis of appartement dat ze 20 jaar geleden kochten aan een prijs die het dubbele of zo bedraagt van wat het nu waard is

in Florida zouden er huizen zijn die zelfs tijdens de recent geïmplodeerde Amerikaanse vastgoedbubble niet de prijs bereikten die ze waard waren tijdens de crazy vastgoedbubble van de jaren 1920 (vind ik moeilijk te geloven)

in België is vastgoed gemiddeld 50 procent overgewaardeerd tov het historisch gemiddelde, volgens een recent oeso rapport, dat is natuurlijk verre van de knotsgekke prijzen van het vastgoed in Tokio in de jaren 80

rare dingen hoor, die steeds weer kerende asset bubbles (vastgoed, aandelen, tulpen, etc.) :)
of mss beter: rare wezens hoor, mensen

Ivan Van de Cloot, hoofdeonoom van Itinera:

“Ik blijf me erover verbazen hoeveel mensen het licht van de zon blijven ontkennen.” Van de Cloot noemt de hoge huizenprijzen een gevolg van massapsychologie en van de geringe tolerantie voor afwijkende meningen. “Mensen zijn groepsdieren en willen blind zijn voor de feiten. Het is een feit dat de huizenprijzen in België sterker zijn gestegen. We ontkennen al jarenlang de feiten. Mensen geloven niet in een zeepbel voor die barst.”
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

europa volgt altijd de vs met enige vertraging, kijk naar die vorige pieken in euroland: ze kwamen iets na de amerikaanse piek, dat is nu weer aan het gebeuren (piek in de vs lag in 2008):

Afbeelding
Gebruikersavatar
buffel
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 22:33
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp 29 carbon

Re: Wat is wel nog betaalbaar voor jongeren?

Bericht door buffel »

philcore schreef:
buffel schreef:Ik ben niet vies van werken maar leef ook nog wel graag! Daarom kocht ik 3 jaar geleden een auto en met verzekering,taxen, onderhoud en brandstof en aankoop. Werd een grootdeel van mijn centen op gesoupeert. Probeer al maar eens iets op te sparen. ?
Ik ha op dien leeftijd nog geene auto waar al mijn geld aan op ging....
Maar een lekker op-gevet spaarvarken.....

Tja, wat ge doet bij uw geld is uw zaak natuurlijk hé.....
Als je in verband met stageplaatsen/ werk en ouders die geen tijd hebben voor je dan moet je wel een oplossing zoeken.

Maar waar ik op wil duiden is dat een jonge bestuurder als een gevaar wordt gezien bij een verzekering en daarvoor een torenhoog bedrag moet betalen. Terwijl veel mensen die jaren met de auto rijden een veel groter gevaar vormen in verband met drank/ kennen van de verkeersregels
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

En wie heeft er eens gevraagd aan zijn of haar grootouders hoe die hun huis financierden?
Ik denk dat die het een pak lastiger hadden dan wij nu.
Nu wordt er met 2 gewerkt voor fatsoenlijke lonen, toen bleef de vrouw thuis om voor de (massa's) kinderen te zorgen en moest de man 6 dagen a +10 werken om zich iets te permitteren,
van luxe zwijg ik dan nog.
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Bericht door BGT »

Hoeveel nieuwbouw huizen zie je niet waar alles tip top in orde is vooraleer men er in gaat wonen ?!
Ik heb 10j geleden gebouwd. Kelder met enkele kennissen gezet, de façade, plakkerij, chape en vensters is door een aannemer gedaan. De rest hebben we zelf gedaan (water, electriciteit, verwarming (buiten het aansluiten van de ketel)).
Toen wij gingen samen wonen, hadden wij geen binnendeuren, geen fatsoenlijke keuken en was den hof niet aangelegd.
Tegenwoordig moet dat allemaal wèl zo zijn. Hoe dat ze het doen is voor mij een groot vraagteken!
Ik wil deze mensen hun lening niet afbetalen hoor.

In mijn ogen zijn de mensen die willen bouwen te veeleisend. Alles moet picobello in orde zijn.
Plaats reactie