Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

K10 schreef:
kawa schreef:
Als alleenstaande lijkt het mij ook praktisch onmogelijk om een huis te kopen/bouwen en tegelijk op een fatsoenlijke (royale) manier te leven.....


Maar goed, als ik alleenstaande zou zijn denk ik dat ik me een (goedkoop) appartement zou zoeken, en dat zou toch haalbaar moeten zijn.
een studio? in 't stad of bepaalde streken moet een appartement/sommige (rij)huizen haalbaar zijn...
Nee, een appartement... zoals ik schreef.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Foxy schreef:
kawa schreef: Als alleenstaande lijkt het mij ook praktisch onmogelijk om een huis te kopen/bouwen en tegelijk op een fatsoenlijke (royale) manier te leven.....
.
Het is blijkbaar wel mogelijk he :P
Alles is mogelijk, maar wat moet je ervoor laten....
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Bericht door K10 »

kawa schreef:
Foxy schreef:
kawa schreef: Als alleenstaande lijkt het mij ook praktisch onmogelijk om een huis te kopen/bouwen en tegelijk op een fatsoenlijke (royale) manier te leven.....
.
Het is blijkbaar wel mogelijk he :P
Alles is mogelijk, maar wat moet je ervoor laten....
een warme maaltijd? :drunk:
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

kawa schreef:
Foxy schreef:
kawa schreef: Als alleenstaande lijkt het mij ook praktisch onmogelijk om een huis te kopen/bouwen en tegelijk op een fatsoenlijke (royale) manier te leven.....
.
Het is blijkbaar wel mogelijk he :P
Alles is mogelijk, maar wat moet je ervoor laten....
Wat is royaal en/of fatsoenlijk kleven? Is ook persoonlijk hé!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

cavani schreef:
kawa schreef:
Foxy schreef: Het is blijkbaar wel mogelijk he :P
Alles is mogelijk, maar wat moet je ervoor laten....
Wat is royaal en/of fatsoenlijk kleven? Is ook persoonlijk hé!
Et voila... :wink:

Maar als ik foxy zijn vorige berichten lees kan ik toch concluderen dat 'm 't één en 't ander moet laten om de aankoop en afbetaling van die woning te realiseren.
Zijn goed recht natuurlijk, en een betere investering dan een mooie auto...


Maar volgens mij kan je toch wel stellen dat een alleenstaande met een normaal inkomen het niet makkelijk heeft om tegenwoordig een huis te kopen of te bouwen. Om niet te zeggen dat het onhaalbaar is.
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Bericht door bartike »

jocca schreef:
bartike schreef:
zefii schreef:

+1
+2

beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan, dan achteraf spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan!

heb sinds kort ook huisje gekocht met mn vriendin, renovatie project
huis is van '47 en moet alles in vernieuwt worden, ramen deuren, elentriek,verwarming,isoleren,keuken,badkamer allez noem maar op.

en op mijn spaarrekening staat niveel, en op die van mn vriendin genoeg voor de notaris te betalen en het voorschot op de woning met nog wat reserve achteraf.

ok het gaat ff zwaar zijn, we gaan veel moeten laten, hard werken, want we gaan zoveel mogelijk zelf proberen te doen met begeleiding van kennissen int vak.

maar achteraf als het af is heb je wel een mooi huisje met karakter, waar verhaal achterzit, en niet de zoveelste moderne nieuwbouw dat uit de grond reist
juist maar ik daag je uit ... tel uw aankoopprijs + alle kosten die je gaat doen tot het in orde is eens op ... je zal zeer dicht bij een nieuwbouw komen (als het al niet meer gaat zijn)
dat gaat zeker meer zijn dan een nieuwbouw woning,
weten we zeker en maar al te goed.
maar de grond waar wij gekocht hebben is ook niet goed koop, als je het nu telt hebben we het huisje zo goed als bij de grond gekregen, en er zeker iets van te maken.
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

beetje geluk!

Bericht door rudy coolens »

20 jaar geleden huis gekocht, de broeksriem enkele jaren aangespannen, maar de laatste 5 jaar twee stukken aanpalende bouwgrond verkocht en die grond heeft al meer opgebracht dan dat wij ons huis aangekocht hebben!! Ondertussen huis al enkele jaren afbetaald! En nu zien dat we ons geld intijds opdoen ( we hebben geen kids!!)
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Re: beetje geluk!

Bericht door K10 »

rudy coolens schreef:20 jaar geleden huis gekocht, de broeksriem enkele jaren aangespannen, maar de laatste 5 jaar twee stukken aanpalende bouwgrond verkocht en die grond heeft al meer opgebracht dan dat wij ons huis aangekocht hebben!! Ondertussen huis al enkele jaren afbetaald! En nu zien dat we ons geld intijds opdoen ( we hebben geen kids!!)
dat was nog een ander tijdperk hé :P
we zijn hier nu wel over kopen bezig, maar de huurprijzen zijn al even schandalig!!
de nieuwe regering mag een oplossing zoeken :evil:
Gebruikersavatar
scaler60
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 05 okt 2008 14:01
Rijdt met: specialized 29er

Bericht door scaler60 »

PeterG schreef:
Palmboy schreef:
PeterG schreef: Tot slot zeker en vast de banken tegen elkaar uitspelen. Zonder gène de voorwaarden van de ene bank bij de andere bespreken en hopen dat ze eronder gaan. Desnoods paar keer herhalen, lukte mij zo toch om in totaal ne volle percent lager te kunnen lenen dan standaardtarief. Beetje hard zijn maar ne mens is niet gebonden aan één bank.
Zeker doen. Al ligt dat niet in mijn aard, maar wij hebben het gedaan. De bank van mijn voruw uitgespeeld tegen die van mij. Tot de ene boos werd en zei, als ik hier terug een lager % zeg dan loopt ge toch daarmee weer naar de concurrentie.
In't zak wordt ge toch gezet bij die banken en verzekeringen...
En als ge het ver genoeg trekt, bellen ze zelfs naar de hoofdzetel om te kunnen zien of ze nog lager mogen gaan!
Denk dat dat pure onzin is om de mensen te overtuigen dat ze een goede zaak doen. Als je hard werkt en je koopt een huis naar je eigen buget niet (naar je vriendenkring kijken) en maken dat er nog tijd is voor ontspanning dus koop je een klein huisje waar je gelukkig kan in zijn dan een groot huis waar je 30jaar moet voor de eindjes aan elkaar knopen :wink:
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

K10 schreef:@ Foxy: waar blijven uw cijfers? :lol:


ik ben eigenlijk toch ook wel eens benieuwd naar die cijfers. welk bedrag kan een 25 jarige, die ook nog eens gestudeerd heeft en een gemiddeld loon heeft, gespaard hebben en wat gaat die nieuwbouwwoning dan kosten? en is dit zonder steun van de ouders?

ook als je geen dure auto hebt, de vaste kosten als verzekering en verbruik zullen wel gelijk opgaan, met een oudere wagen liggen die misschien zelfs hoger.

Zoals gezegd is het natuurlijk ieders keuze om de prioriteiten in het leven te bepalen maar ik durf het toch niet aan om een huis te bouwen, zelfs niet met een goei pré.
een paar maanden geleden was ik daar toch over aan het nadenken en terwijl ik het op de bank aan het bespreken was kreeg ik het toch een beetje benouwd, €1100 afbetalen de volgende 30 jaar...

ik kon nog leven met het idee dat ik dan de volgende 30 jaar een beetje minder zou moeten leven, maar het idee dat ik dan bijna (volgens huidige normen) op pensioen mag en niets heb gedaan behalve gewerkt voor mijn huis dat dan aan een verbouwing toe is, dat was angstaanjagend.
ik blijf dus maar rustig in mijn appartementje wonen waar ik alle luxe heb die ik nodig heb en niet aan de financien moet denken als ik eens op vakantie ben of zelfs gewoon in het dagelijkse leven.

als ik ondertussen ergens een vrouwke tegenkom kan ik nog zien wat ik doe, met 2 zal het in ieder geval eenvoudiger zijn.
Plaats reactie