Digitale spiegelreflex voor beginner

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
radical
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 23:10
Rijdt met: hide-in-the-dark
Contacteer:

Bericht door radical »

jelleken schreef:
glimburger schreef:Op mijn nikon F90 passen nog lichtgevoelige lenzen die ik 20 jaar geleden kocht. Dat was voor mij de reden om hiervoor te kiezen. Deze lenzen hebben dan wel niet de functionaliteiten van de recentere maar ze werken nog perfect. Als ik me niet vergis heeft Canon een paar keer deze fitting veranderd.
/.../
Inderdaad, maar ik dacht dat canon hier wel adapters voor op de markt heeft, wat natuurlijk weer centen kost, maar als je het echt wil kan het dus!
/.../
Oude Canon FD lenzen vallen soms en op nogal intrusieve wijze om te bouwen naar de EF-S en in het allerbeste geval soms ook de EF vatting.

Heb hier nu een omgebouwde FD 55mm f1/1.2 liggen waar ik een EF-S adapterring tegen moet schroeven omdat het achterste element te ver in de body gaat met de focus op z'n dichtst, in m'n 5DII zou de spiegel ertegen knallen.

Er zijn Canon adapters geweest voor enkele specifieke (de duurste) FD lenzen, maar die waren op zich ook achterlijk duur en zijn nu nog amper te vinden. Er vallen eBay knockoffs te krijgen, maar die hebben allemaal een ellendig slecht stukje glas (soms zelfs plastic) zitten die heel het opzet uiteraard onderuit haalt.

Als ge ouwe Nikon Non-AI/AI(s)/Series E lenzen hebt liggen kunt ge kiezen tussen Nikon of Canon, en waarschijnlijk nog meer grote merken, adapters/compatibiliteit opzoeken is in elk geval niet veel werk.

Als ge ouwe Canon FD lenzen hebt liggen die ge wilt hergebruiken moet ge kijken naar Panasonic/Olympus 4/3 bodies of een van de mirrorless m4/3 apparaatjes en daar een adapter zonder optische elementen voor zoeken, of uw handen vuilmaken en de lenzen ombouwen.
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Bericht door jelleken »

Fred83 schreef:Een 1000D zou ik ook niet kopen en als ge voor nieuw gaat zou ik de 550D nemen.

Als ge interesse hebt, ik ga mijn body 450D misschien verkopen, eveneens mijn lenzen, lowepro trekker draagtas, statief velbon etc..... Alles is nu net 2 jaar en weinig gebruikt.
Ik heb misschien wel interesse in die "draagtas" als je hem nog altijd verkoopt...

Maar dan zou ik wel graag eens weten welke het juist is en welke en hoeveel lenzen je er in kwijt kunt. :-)
Plaats reactie