bouwfirma

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

bouwfirma

Bericht door jocca »

yupse,

een heel simpele vraag ...
Ik zoek een betrouwbare bouwfirma die ons een deftige woning kan neerpoten. Liefst zou ik mij van zo weinig mogelijk aantrekken. Ik had graag met een onafhankelijke architect gewerkt uit Lochristi, maar deze is pas beschikbaar in 2012 #-o
Dus zijn er hier mensen die gebouwd hebben met een sleutel op de deurfirma en die mij hen ten stelligste kan aanraden ... of zelfstandigen hier op het forum die zelf een bouwfirma hebben en die met een architect samenwerken.
Het zou een losstaand huis zijn, hoogst waarschijnlijk regio wachtbeke of moerbeke-waas.

greetz

jocca
Laatst gewijzigd door jocca op zo 19 sep 2010 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

sleutel op de deur altijd uw eigen architect nemen :wink:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

www.bouwinfo.be/forum , massa's info en referenties...

Zelf gebouwd met Arnou uit Deinze.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

P° schreef:www.bouwinfo.be/forum , massa's overdreven en te dure info en referenties...
:wink:
Jlo
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 08 jul 2010 21:02
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Jlo »

wij zijn momenteel de laatste hand aan het leggen aan onze nieuwbouw. Doen het met de firma Your Home uit Beveren Leie. Ben er over te spreken, niet van de goedkoopste maar wel goeie opvolging, werken met goeie aannemers

Zij zijn wel coördinators en geen "echte" sleutel op de deur firma
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

in die streek zijn verschillende projectontwikkelaars bezig. Bouwen en terreinen bouwrijp maken. Je kan daar al es bij informeren. Huysmans uit eeklo is nogal actief. Ik heb er nog niet veel over gehoord, maar dat is misschien al niet slecht.

Zelf verbouwen we in moerbeke met een architectenburo uit gent. Zeer tevreden van. Realistisch, technisch en architecturaal bekwaam, correct, prima opvolging... We gaan in regie werken, maar dat kan bij hen ook met een coordinator. Reken dan dat het een stuk sneller zal lopen, maar de bouwkost wordt dan wél pakweg 20% duurder.
Gebruikersavatar
Yaco
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 21:27
Rijdt met: Scott Genius MC-40

Bericht door Yaco »

jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

Vandaag een afspraak gehad met Dumobil.
Al heel veel goeds gehoord van die mannen. Ze gaven mij een zeer betrouwbare indruk en antwoorden perfect op al mijn wensen (nog voor ik ze gesteld had). Dus het vertrouwen is er wel. Zij werken met een aantal architectenbureau's samen. Zelf hebben ze geen bouwfirma, maar zijn ze meer coordinator van de bouwwerken. Wat eigenlijk in mijn ogen de missing link is tussen de architect en de werkmannen als de klant geen tijd heeft.

Daarom zit ik terug met het idee om toch maar eens bij een architect binnen te springen en hun alle werk in handen te geven en zelf zo veel mogelijk werken opvolgen. Ook heb ik reeds een paar adressen van bouwfirma's die ruwbouw zetten die 100% te vertrouwen zijn, voor de electriciteit, verwarming en sanitair heb ik ook goede adressen (klanten van mij oa ...). Dus het idee om alles zo veel mogelijk zelf in handen te nemen speelt wat op.

Volgens mij moet het dan ook mogelijk zijn om meer te doen voor hetzelfde geld.

Bij dumobil wordt alles op voorhand gebudgetteerd, na ondertekening wordt alles reeds in bestelling gestoken zodat er bij oplevering geen verschil is tussen offerte en factuur. Op zich is dit perfect, maar zo kan je bv niet rondkijken waar er promo's zijn van vloeren, gevelstenen, sanitair, keuken, ...
Terwijl met architect en 100% onafhankelijk aannemers je dit wel makkelijker kan doen.

Enfin het is een piste om over na te denken.
Gebruikersavatar
JAT
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 17:10
Rijdt met: Canyon AL6.9 2015 (29") - Thompson Curve 2011 (26")

Bericht door JAT »

Wij bouwen momenteel ook met Dumobil, (einde ruwbouw)
tot nu toe een goeie keuze, idd alle prijzen worden vooraf
afgsproken en pas na bevestiging van de klant als ok beschouwd.
Wijzigingen aan het plan, muur verplaatsen, enz. zijn geen meerprijs.
Ook het feit dat ze alles uitbesteden aan hun vaste onderaannemers
beschouwen wij als positief ,er kan vooraf rechtstreeks met de onderaannemer worden overlegd en gewijzigd.
Moet gezegd worden dat de basisprijs niet de goedkoopste is
maar daarvoor krijg je wel kwaliteits materialen en afwerking.

succes
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

JAT schreef:Wij bouwen momenteel ook met Dumobil, (einde ruwbouw)
tot nu toe een goeie keuze, idd alle prijzen worden vooraf
afgsproken en pas na bevestiging van de klant als ok beschouwd.
Wijzigingen aan het plan, muur verplaatsen, enz. zijn geen meerprijs.
Ook het feit dat ze alles uitbesteden aan hun vaste onderaannemers
beschouwen wij als positief ,er kan vooraf rechtstreeks met de onderaannemer worden overlegd en gewijzigd.
Moet gezegd worden dat de basisprijs niet de goedkoopste is
maar daarvoor krijg je wel kwaliteits materialen en afwerking.

succes
Hey,

Awel gisteren hebben we een aantal woningen bezocht dat ze ook gezet hebben en mijn goed gevoel is er alleen maar sterker op geworden. De enorme flexibiliteit van die mannen spreekt mij enorm aan. Indd de basisprijs is niet de goedkoopste, maar je kan (in samenspraak met hen) een aantal dingen uitstellen of zelf doen zodat het wat goedkoper uitvalt (keuken, vloer, sanitair). Gisteren een woning in roosdaal bezocht en het was er meteen los erop wat onze stijl is. Gisteren dan ook meteen beslist om met Dumobil in zee te gaan (we hebben zelfs nog geen andere gesprekken gehad met bouwfirma's), maar de manier van werken en zeer correcte afspraken zijn voor mij die paar % extra meer dan de moeite waard.

greetz

jocca
Plaats reactie