bouwfirma

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Moest ik het herdoen is het zonder firma.
Enkel een deftige architect, geen tussenpersonen meer die bakken geld in hun zakken steken.
Maar zoals ge zegt, mét bouwfirma heb je maar nu en dan eens stress.

Wij hebben gebouwd met Danneels. Dus enkel zoals gezegd willen ze ook van alles hun kruimeltje
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

jocca schreef:
JAT schreef:Wij bouwen momenteel ook met Dumobil, (einde ruwbouw)
tot nu toe een goeie keuze, idd alle prijzen worden vooraf
afgsproken en pas na bevestiging van de klant als ok beschouwd.
Wijzigingen aan het plan, muur verplaatsen, enz. zijn geen meerprijs.
Ook het feit dat ze alles uitbesteden aan hun vaste onderaannemers
beschouwen wij als positief ,er kan vooraf rechtstreeks met de onderaannemer worden overlegd en gewijzigd.
Moet gezegd worden dat de basisprijs niet de goedkoopste is
maar daarvoor krijg je wel kwaliteits materialen en afwerking.

succes
Hey,

Awel gisteren hebben we een aantal woningen bezocht dat ze ook gezet hebben en mijn goed gevoel is er alleen maar sterker op geworden. De enorme flexibiliteit van die mannen spreekt mij enorm aan. Indd de basisprijs is niet de goedkoopste, maar je kan (in samenspraak met hen) een aantal dingen uitstellen of zelf doen zodat het wat goedkoper uitvalt (keuken, vloer, sanitair). Gisteren een woning in roosdaal bezocht en het was er meteen los erop wat onze stijl is. Gisteren dan ook meteen beslist om met Dumobil in zee te gaan (we hebben zelfs nog geen andere gesprekken gehad met bouwfirma's), maar de manier van werken en zeer correcte afspraken zijn voor mij die paar % extra meer dan de moeite waard.

greetz

jocca
Indertijd ook met Dumobil gaan praten (één van de vier die we vergeleken). Redelijk verregaande gesprekken, en uiteindelijk zo ver dat Dumobil ons een ontwerp ging toesturen tegen een welbepaalde en duidelijk afgesproken datum. Wel, die datum kwam... en ging voorbij. Pas 14 dagen na die datum kregen we het ontwerp. Om die reden, en alleen om die, hebben we niet met hen gebouwd. We waren van oordeel dat, indien ze hun belofte nog niet waarmaken op het moment dat ik nog moest tekenen, ze dat ook niet zouden doen eens ik getekend had.
Maar dit is incidenteel hé, ik wil daarmee niet zeggen dat je een mindere goede keuze zou gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

prideandglory1891 schreef:Moest ik het herdoen is het zonder firma.
Enkel een deftige architect, geen tussenpersonen meer die bakken geld in hun zakken steken.
Maar zoals ge zegt, mét bouwfirma heb je maar nu en dan eens stress.
+1
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

iepse,

Awel daarom dat ik zit te twijfelen,

Ofwel met dumobil ofwel enkel met architect werken.
Het enige wat ik wat vrees met een architect is doordat je met meerdere verschillende aannemers werk de bouw wel eens veel later dan voorzien opgeleverd zal worden of als er probs zijn de ene de schuld op de andere steekt. Dumobil werkt ook met verschillende onderaannemers, maar de eindverantwoordelijkheid is wel bij dumobil zelf.
Ook stellen zij een einddatum voorop en indien niet gehaald betalen ze een schadevergoeding per dag uit, de enige reden waarom ze te laat mogen opleveren is weerverlet. Maw iets meer zekerheid.

Maar ik maak vandaag nog een afspraak met blaf architecten, is een jong kantoor die toch wel al vrij groten en mooie projecten heeft gedaan met een aantal publicaties in vrij belangrijke boeken en media.

tis een boeiende zoektocht zenne ;-)

greetz
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

onze architect doet ook overal prijsaanvragen en wij doen prijsaanvragen en hij vergelijkt dan alles wie er het bestekoop uitkomt, hij maakt ook contracten op, dus eneige dat je dan nog moet doen is materialen kiezen
Ben1
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 13:02

Re:

Bericht door Ben1 »

Jlo schreef:wij zijn momenteel de laatste hand aan het leggen aan onze nieuwbouw. Doen het met de firma Your Home uit Beveren Leie. Ben er over te spreken, niet van de goedkoopste maar wel goeie opvolging, werken met goeie aannemers

Zij zijn wel coördinators en geen "echte" sleutel op de deur firma
Hey

Wat is uw ervaring met Your Home uiteindelijk na het bouwen van het huis ?

Mvg
Laurenzdolly
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 18 dec 2020 00:01

Re: bouwfirma

Bericht door Laurenzdolly »

Heren,

We zijn nu een aantal jaar na deze post.
Wat zijn de huidige meningen van Dumobil?
Zijn de opleveringen zoals destijds verwacht?

Thanks alvast!
jonathan.bil89
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 14 jun 2021 10:37

Re: bouwfirma

Bericht door jonathan.bil89 »

The topic is relevant for me, can you advise who is the best company today?
Plaats reactie