fietsen op aanhangwagen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

fietsen op aanhangwagen

Bericht door geitenboer »

Hallo, ons gezin heeft de smaak van het fietsen ook te pakken, maar dit brengt enige praktische problemen met zich mee namelijk het volgende.
We willen wel eens wat in andere streken gaan fietsen maar dan wordt het vervoeren van 4 fietsen er niet simpeler op.

Nu is mijn vraag weet er iemand of er een constructie bestaat om 4 fietsen op een aanhangwagen te plaatsen ? En dan bedoel ik niet hup fietsen erop gooien spanband erover en vertrekken maar.
Ik zoek een degelijke constructie waarbij de fietsen mooi rechtop staan zoals op een fietsendrager.

Ik ben nu wel een handige harrie, maar ik pieker nu al dagen hoe ik iets deftig in elkaar kan steken en wat ok nog makkelijk te verwijderen is want de aanhangwagen moet ook nog voor wat anders dienen.

Dus alle tips welkom !! :wink:
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

Ziet er knap uit wist niet dat er zoiets bestond, hoeveel fietsen kunnen erop geplaatst worden, en is dit ding stabiel genoeg om op de autosnelweg meet te rijden ??
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Bericht door IPPE »

Zoiets maar dan in't klein?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

idd zoiets maar in het klein, weet er iemand de prijs van alu- profielen ?
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

geitenboer schreef:Ziet er knap uit wist niet dat er zoiets bestond, hoeveel fietsen kunnen erop geplaatst worden, en is dit ding stabiel genoeg om op de autosnelweg meet te rijden ??
Wij hebben in onze club ook zo'n aanhangwagen, maar dan voor meer fietsen. Op die link kunnen er 6 op, bij ons denk ik een stuk of 10, waarschijnlijk wel meer. En ja het ding is stabiel genoeg om op de autosnelweg te rijden :-D
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

http://www.vk-international.com/nederlands/drager.htm

Wel enkel met Internet Explorer deftig te bekijken.
Gebruikersavatar
khipan
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 25 feb 2010 22:04
Rijdt met: ne tragen

Bericht door khipan »

Bij thule hebben ze ook fietsendragers voor 4 fietsen. Heb er zelf ook zo èèn. Grts
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

nance schreef:Bij thule hebben ze ook fietsendragers voor 4 fietsen. Heb er zelf ook zo èèn. Grts
idd weet ik maar krijg daar maar eens deftig 2 damesfietsen en 2 mtb'kes op gemonteerd. gegarandeerd dat die ergens tegen elkaar schuren. Ik heb er nu ene voor 2 fietsen zeer tevreden van, maar 2 mtb'ks waarvan 1 fully en het geeft al problemen.
Plaats reactie