Mooie kindvriendelijke skigebieden gezocht.

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Mooie kindvriendelijke skigebieden gezocht.

Bericht door SusXT »

Ik ben op zoek naar een skigebied waar we met kleinere kinderen (vanaf 3 jaar)terecht kunnen.Belangrijke criteria zijn :

- appartement, geen hotel. Ik vermoed dat Oostenrijk al uit de boot gaat vallen.
- genoeg beginnerspistes in het dal.
- een kindvriendelijk skischool waar eventueel lessen in het nederlands worden gegeven.
- het moet betaalbaar zijn. Ik zag dat Tigne (Fr) al een redelijk duur skigebied is.

Mijn oog is gevallen op La Plagne, maar ik heb geen ervaring met skischolen daar. Dus wie ergens goede ervaringen heeft, laat het maar horen. :wink:
Gebruikersavatar
lucvdb
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 01 mar 2008 23:41
Rijdt met: Specialized Levo - Specialized Epic M5

Bericht door lucvdb »

Les Arcs, zonder twijfel.

Op Les Arcs 2000 liggen de appartementen op de piste.
De skischool ligt aan het zonneterras van het centrale gebouw.
Ik weet wel niet of kinderen van 3 jaar reeds toegelaten worden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

lucvdb schreef: Ik weet wel niet of kinderen van 3 jaar reeds toegelaten worden.
Skiles hoeft niet, maar hoe moet wel ergens in een of andere opvang "gezwierd" kunnen worden :wink:
Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »