Mooie kindvriendelijke skigebieden gezocht.

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Mooie kindvriendelijke skigebieden gezocht.

Bericht door SusXT »

Ik ben op zoek naar een skigebied waar we met kleinere kinderen (vanaf 3 jaar)terecht kunnen.Belangrijke criteria zijn :

- appartement, geen hotel. Ik vermoed dat Oostenrijk al uit de boot gaat vallen.
- genoeg beginnerspistes in het dal.
- een kindvriendelijk skischool waar eventueel lessen in het nederlands worden gegeven.
- het moet betaalbaar zijn. Ik zag dat Tigne (Fr) al een redelijk duur skigebied is.

Mijn oog is gevallen op La Plagne, maar ik heb geen ervaring met skischolen daar. Dus wie ergens goede ervaringen heeft, laat het maar horen. :wink:
Gebruikersavatar
lucvdb
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 01 mar 2008 23:41
Rijdt met: Specialized Levo - Specialized Epic M5

Bericht door lucvdb »

Les Arcs, zonder twijfel.

Op Les Arcs 2000 liggen de appartementen op de piste.
De skischool ligt aan het zonneterras van het centrale gebouw.
Ik weet wel niet of kinderen van 3 jaar reeds toegelaten worden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

lucvdb schreef: Ik weet wel niet of kinderen van 3 jaar reeds toegelaten worden.
Skiles hoeft niet, maar hoe moet wel ergens in een of andere opvang "gezwierd" kunnen worden :wink:
Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

ik ga al jaren minstens 1 week naar Tignes of Les Arcs, dit zijn mooie gebieden maar niet echt goedkoop. en de appartementen in Frankrijk zijn enorm klein

In december ben ik in Samnaun geweest, is het skigebied van Ischgl maar aan de zwitserse kant van de berg.
ik had hier een app voor 2 personen gehuurd(http://www.apartprimavera.ch) niet te duur en wat een luxe, dat was ongekend voor mij.
groot en nieuw appartement en sauna in de kelder. de prijzen vielen ook goed mee.

In januari zijn we naar Wagrain in Oostenrijk getrokken, ook weer luxe appartement tegen zeer betaalbare prijs.

Beide appartementen waren deel van de woonst van de huiseigenaars.
dit bracht enkele voordelen met zich mee zoals brood op bestelling aan het app. geleverd, mogelijkheid om het fondu of gourmet stel te lenen...
en bovenal zeer vriendelijke, gastvrije mensen.

de skigebieden hier moesten zeker niet onder doen voor Les arcs, voor mij is en blijft Tignes het beste gebied waar ik ooit geweest ben.
veel is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw er ligt.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Hoe vind je die appartementen? In de reisboekskes staan alleen maar hotels in Oostenrijk en da's ook zo voor Zwitserland.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

het internet afschuimen, daar kruipt een beetje tijd in maar je hebt meer keuze in verblijf en is meestal beterkoop dan een reisbureau.

voor zwitserland kan je kijken op www.myswitzerland.com of
via www.sneeuwhoogte.nl kan je zien waar er het meeste sneeuw ligt en waar er verse gevallen is. hier zie je ook hoe groot het gebied is.
aan de hand daarvan surf ik naar de site van een skigebied of het dorp waar ik wil verblijven.
op die sites kan je dan zoeken naar het gewenste type van acomodatie, dan kan je een mail sturen naar de verhuurder of via de website van het appartement een aanvraag doen.

ik beslis meerstal wel extreem last minute, heb geen rekening te houden met anderen en ga altijd buiten de vakantie periodes.
in het Begin van het jaar kon ik plots een paar weken vrijaf krijgen, die zelfde dag gezocht naar appartementen en de volgende dag, 10min. voor vertrek, bevestiging van reservatie gekregen.
We hadden toen een appartement voor 8 personen(60m2) gekregen en moesten maar voor 2 betalen. denk dat het toen ongeveer €100 pp voor 5 dagen was en het skigebied van Wagrain en omstreken was dan ook nog eens super goed meegevallen.

eerste week van het jaar naar Tignes geweest, het appartement voor 4 personen daar was 12m2. je zit dan echt als sardientjes op mekaar.
als je een beetje uitkijkt vind je in dat gebied ook wel grotere appartementen maar die zijn geweldig duur.

Ik probeer toch zeker een 3 tal weken per jaar te gaan snowboarden, als je een beetje uit kijkt moet dat niet al te duur zijn.
die week in Tignes was een low budget vakantie met skikot mee maar dat was uiteindelijk de duurste week op de berg geworden.

Als je zelf een appartement zoekt, moet je ook zorgen voor vervoer. als je zelf niet wil rijden, kan je altijd nog lossen busreizen boeken bij een reisbureau of rechtstreeks bij de busmaatschapij.
ik verkies om zelf te rijden maar je moet zorgen dat de wagen in orde is, sneeuwkettingen meenemen(verplicht) en winterbanden is ook geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
Silverbol
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 02:42
Rijdt met: Scale

Bericht door Silverbol »

Nederelandse les en appartementen gastekamers in overvloed in oostenrijk schladming en ramsau am dachstein ga er elk jaar minstens 1 week skieen gewoon omdat het zo goed is . Voor iedereen wat .


http://www.schladming.at/
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

Les arcs
les Minueres
Pra Loup
Avorias
Les deux alpes

een kleine greep waar ons klein mannen hebben leren skiën.

:-D
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

gans het zillertal in oostenrijk komt in aanmerking,
10 skiliften brengen je naar de toppen (bakskes liften) en tientallen andere stoeltjes liften brengen je dan verder de piste op.
Wij zijn net terug uit Mayerhofen en vanuit dat dorp vertrekken 2 liften pal vanuit het centrum op wandelafstand, een andere lift ligt wat verder, de andere liften zijn makkelijk te bereiken met de wagen en voorzien van zeer ruime parkings.

Naar kindvriendelijkheid kan ik niet oordelen, maar zeker de moeite om te informeren.

Niet onbelangrijk, Mayrhofen heeft een vrij drukke winkelstraat met tientallen restaurants en pubs.

Wij zaten in een appartement van Perraur, een rijke familie die een aantal hotels en huizen bezit in Mayrhofen.
Krisbach
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 sep 2008 13:06
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Krisbach »

Serfaus-Fiss-Ladis misschien?

veel appartementen
goede nederlandstalige lesgevers (al is dit altijd wel "afwachten, en geluk hebben")
wel erg veel nederlanders tijdens Krokusverlof
Plaats reactie