gevechtssporten

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

flipp schreef:Ik heb jiu jitsu gedaan (4 jaar)
Daarna boksen (3 jaar)
Dan ff de overstap gemaakt naar kickboksen.
En nu 3 jaar Wing tsun

Nog nooit ruzie gehad of op straat gevochten. En ik ben op veel plaatsen uit geweest. Het ligt voornamelijk aan jezelf.
Als je les krijgt in een goede vechtschool leren ze jezelf beheersen. Elk vermeden gevecht is een gewonnen gevecht.

Bij wing tsun leren ze je echt hoe je je moet verdedigen op straat. Want geloof me. Al die gasten die hier komen zeggen dat ze na 2 jaar kickboksen geen schrik meer hebben moeten nog het meeste oppassen. Vele gevechtsporten maken grote fouten omdat er regels zijn. Op straat zijn er geen regels. Een karateka kun je zo makkelijk onder zijn kloten stampen. Als een kickbokser (geen prof natuurlijk) je aanvalt met zo'n scheenbeenstamp stamp er dan met je schoen tegen. Hij zal kreperen van de pijn, jij niet.
Iemand die pas traint bij een boksclub en dan eens ruzie krijgt in een dancing ofzo en zijn bokskunstjes eens in't echt wil laten zien zal mss nog eens vies opkijken. Het zal niet de eerste keer zijn dat zo iemand thuis komt met een gebroken hand.
Een gevechtsport is zeer goed om je uit te leven. Je eventuele agressie kwijtspelen in de gym onder vrienden, maar doe het alstublieft niet op straat. Het risico is te groot.

Grtz
voor zo snel te reageren op zo'n trap moet je toch ook wel wat getraind zijn en over een zeker automatisme beschikken

en ivm met die pijn, die voel je pas na het gevecht, heriner mij nog goed mijn eerste kamp, in de kleedkamer dacht ik nog van dit valt goed mee, na een uurke of 2 aan de toog te zitten kon ik nog amper in de auto stappen
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Headshot schreef:
flipp schreef:Ik heb jiu jitsu gedaan (4 jaar)
Daarna boksen (3 jaar)
Dan ff de overstap gemaakt naar kickboksen.
En nu 3 jaar Wing tsun

Nog nooit ruzie gehad of op straat gevochten. En ik ben op veel plaatsen uit geweest. Het ligt voornamelijk aan jezelf.
Als je les krijgt in een goede vechtschool leren ze jezelf beheersen. Elk vermeden gevecht is een gewonnen gevecht.

Bij wing tsun leren ze je echt hoe je je moet verdedigen op straat. Want geloof me. Al die gasten die hier komen zeggen dat ze na 2 jaar kickboksen geen schrik meer hebben moeten nog het meeste oppassen. Vele gevechtsporten maken grote fouten omdat er regels zijn. Op straat zijn er geen regels. Een karateka kun je zo makkelijk onder zijn kloten stampen. Als een kickbokser (geen prof natuurlijk) je aanvalt met zo'n scheenbeenstamp stamp er dan met je schoen tegen. Hij zal kreperen van de pijn, jij niet.
Iemand die pas traint bij een boksclub en dan eens ruzie krijgt in een dancing ofzo en zijn bokskunstjes eens in't echt wil laten zien zal mss nog eens vies opkijken. Het zal niet de eerste keer zijn dat zo iemand thuis komt met een gebroken hand.
Een gevechtsport is zeer goed om je uit te leven. Je eventuele agressie kwijtspelen in de gym onder vrienden, maar doe het alstublieft niet op straat. Het risico is te groot.

Grtz
voor zo snel te reageren op zo'n trap moet je toch ook wel wat getraind zijn en over een zeker automatisme beschikken

en ivm met die pijn, die voel je pas na het gevecht, heriner mij nog goed mijn eerste kamp, in de kleedkamer dacht ik nog van dit valt goed mee, na een uurke of 2 aan de toog te zitten kon ik nog amper in de auto stappen
Idd, Je moet snel zijn. Dit is gewoon hoe wij op de wing tsun trainen. Wij hebben zelfs speciale reactie en reflexlessen. Met een scheenbeen stampen kan heel pijnlijk zijn en ik zie er het nut niet van in als je toch schoenen aanhebt.

Maar elke gevechtsport is goed voor je zelfvertrouwen wat op te krikken als je daar wat problemen mee zou hebben.

Grtz
Laatst gewijzigd door flipp op za 20 mar 2010 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

BASSMAN schreef:Als ik dat hier zo lees,kan ik beter met niemand mee gaan biker.Zou bang hebben om iets verkeers te zeggen en ruzie krijgen met al die vechtersbazen.
Als ik u was zou ik gewoon NIET meer gaan biken. Ge kunt ons altijd eens toevallig tegenkomen :wink:

Denk dat vechtersbazen en vechtsporten niet veel met elkaar te maken hebben. De meeste doen het uit passie en respect voor de sport. En sommige leraars slagen er zelfs in om sommigen te kalmeren en respect toe te brengen.
De echte ruziezoekers hebben niks met vechtsport te maken. Die zouden dat ook doen als er geen vechtsport bestond. Het ligt aan hun mentaliteit, omgeving, opvoeding. Helaas
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

flipp schreef: En nu 3 jaar Wing tsun

Bij wing tsun leren ze je echt hoe je je moet verdedigen op straat.
WT beoefenen en in Bree wonen, dan train jij bij de "master" zelf zeker? :wink:

WT is idd een perfecte keuze om u te leren verdedigen.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

kawa schreef:
flipp schreef: En nu 3 jaar Wing tsun

Bij wing tsun leren ze je echt hoe je je moet verdedigen op straat.
WT beoefenen en in Bree wonen, dan train jij bij de "master" zelf zeker? :wink:

WT is idd een perfecte keuze om u te leren verdedigen.
die "master", is dat die ook bodyguard speelt? kan effe niet meer op de naam komen

heb via mijn thaibokstrainer die zelf WT beoefend zo wat dingen van de WT gezien, lag mij toch niet echt, is echt een sport die op "resultaat" gericht is
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

kawa schreef:
flipp schreef: En nu 3 jaar Wing tsun

Bij wing tsun leren ze je echt hoe je je moet verdedigen op straat.
WT beoefenen en in Bree wonen, dan train jij bij de "master" zelf zeker? :wink:
Ah een kenner ?
Nee niet ik volg niet bij Krause les, hoewel ik op wandelafstand van stift sport woon. Maar heb gekozen voor naar Meeuwen tegaan waar Sifu Twan les gaf. Heb destijds bij beide een proefles gedaan en het klikte beter met Twan en vond de lessen bij hem ook harder en realistischer.
Ik moet wel mijn examens afleggen bij Krause en ook met stages zijn we samen.
Nu is Sifu Twan sinds een paar maanden gestopt met lesgeven wegens familiale problemen en ben ik een beetje het spoor kwijt. De groep in Meeuwen is wat uitééngevallen. Beetje een kettingreaktie. Heb nu ook al 3 maanden geen les meer gehad. Denk dat ik de draad weer ga oppikken bij Krause in Bree.
Volg je er ook les ofzo mss ?

Grtz
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Headshot schreef:
kawa schreef:
flipp schreef: En nu 3 jaar Wing tsun

Bij wing tsun leren ze je echt hoe je je moet verdedigen op straat.
WT beoefenen en in Bree wonen, dan train jij bij de "master" zelf zeker? :wink:

WT is idd een perfecte keuze om u te leren verdedigen.
die "master", is dat die ook bodyguard speelt? kan effe niet meer op de naam komen

heb via mijn thaibokstrainer die zelf WT beoefend zo wat dingen van de WT gezien, lag mij toch niet echt, is echt een sport die op "resultaat" gericht is
Iedereen zijn eigen keuze idd en mij zal je nooit horen zeggen dat WT de perfecte vechtsport is. Dat is het zeker niet. Maar mij ligt het gewoon.
En je hebt gelijk. Alleen het resultaat telt er. Geen spectaculaire trappen of acrobatische sprongen. Gewoon de simpele en makkelijk uit te voeren technieken waarbij je de tegenstander zo snel mogelijk probeerd uit te schakelen.

Grtz
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

flipp schreef:
kawa schreef:
flipp schreef: En nu 3 jaar Wing tsun

Bij wing tsun leren ze je echt hoe je je moet verdedigen op straat.
WT beoefenen en in Bree wonen, dan train jij bij de "master" zelf zeker? :wink:
Ah een kenner ?
Heb het zelf een tijdje gevolgd, in Zonhoven bij Sandro. Ik zie dat hij nu ook in Meeuwen lesgeeft.
Zeker de moeite bij Sandro, hij leeft (bijna) voor z'n sport.
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Die krause
Is dat die hollander wat bij de K2 meevecht?
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

devil biker schreef:
BASSMAN schreef:Als ik dat hier zo lees,kan ik beter met niemand mee gaan biker.Zou bang hebben om iets verkeers te zeggen en ruzie krijgen met al die vechtersbazen.
we zullen het alleen gebruiken tegen pinijzen leggers, draadspanners, saboeteurs,...... die we tegen komen :evil: :lol:
Voor de rest zijn we vredelievende bikers (ik zelf toch) :wink:

ps: denk trouwens dat ge een mtb ook als wapen zou kunnen gebruiken als ge het wat kunt :lol:
Vandaar moet ge weightweenies gelijk geven , hoe lichter uwe Mtb hoe vlugger dat ge hem in de lucht krijgt om hem vervolgens op den anderen zijne kop te slaan , wel zorgen dat het met een merk is die levenslange garantie op de kader geeft :lol: :lol: :lol: :lol:

Ahja , leuke poll [-X
Plaats reactie