inbraakalarm huis

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

inbraakalarm huis

Bericht door jocca »

hallo,

de laatste tijd lijkt onze straat wel op de achterbuurten van new york ... geluidsoverlast, sluikstorten en vorige week inbraken in 2 woningen en een poging om nog in te breken in 2 andere woningen. Klap op de vuurpijl is dat onze lawaaiveroorzakende buren hoofdverdachte zijn in het onderzoek.
Daarom zit de schrik er wel wat in bij ons en gaan we een alarmsysteem zetten.

Zijn er mensen die zelf eentje hebben of die het installeren die mij wat advies kunnen geven.
wat moet er beveiligd worden ...

3 deuren
5 ramen
1 garagepoort
2 grote schuifdeuren
liefst ook een bewegingsmelder met licht in de tuin
3 brandmelders op ieder verdiep
doorschakeling naar mijn gsm bij probs
en eventueel nog een paar bewegingsmelders in het huis zelf (denk dan vooral aan de garage en de inkom beneden ...

tja nog een beetje en we hebben een versterkte burcht, of hoe 1 familie een halve straat kan terroriseren :cry: en op 1 maand de buurt een pak onleefbaarder kan maken, toppunt van dit al politie heeft geen 100% harde bewijzen (foto's of ander beeldmateriaal) - getuigen helpt niet ... zeggen ze :-?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

ik heb er eentje van velleman, kost een 200€ voor een standaard opstelling.
wel opletten met een sirene buiten, dit mag niet!
http://www.velleman.eu/distributor/prod ... ?id=369716
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Voor beveiliging van doorgangen (ramen, deuren, e.d.) moet je kiezen of je deze apart gaat bewaken met magneetcontacten en glasbreukdetectoren.
Dat geeft een hele hoop sensoren als je dat optelt. Zoiets moet je eigenlijk zetten als je bouwt.

Simpeler (en goedkoper) is bewegingsdetectie in huis te zetten. Er mogen dan wel geen huisdieren rondlopen, als je zelf naar de keuken gaat moet je de centrale afzetten....
Om te weten waar je die sensoren moet zetten, zoek je een locatie vanwaaruit een zo groot mogelijke oppervlakte en alle doorgangen gezien worden door de sensor.

Een bewegingsensor buiten met licht moet je niet noodzakelijk op de centrale aansluiten. Die dingen worden verkocht in een set (die wel niet zolang meegaat als je die in een Brico koopt)
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Dit hebben wij al 8 jaar, 2 maal met succes nodig gehad en uitermate efficient gebleken:

Afbeelding

Wel veel onderhoud nodig.


Iemand die echt ergens binnen wil zijn, laat zich door niets tegenhouden, geen alarm, geen hond, een prof geraakt overal binnen, alarmen zijn tegen kruimeldieven.
Agressieve kruimeldieven komen gewapend binnen als je thuis bent, eigenlijk heb je toch liever dat ze komen als je er NIET bent?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

El Perro Diablo schreef: Wel veel onderhoud nodig. En precies niet goedkoop in aanschaf zo'n model
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

In aanschaf valt dat wa tegen, afhankelijk van de dealer, maar qua onderhoud valt da goed mee, is een ras dat weinig ziektes heeft wegens weinig kweek. Wel goed de manual lezen, durft al eens baasjes bijten ook, bij gebrek aan inbrekers!!!
(mijn vrouw vindt dat keigrappig als ik ambras heb met den hond, precies 2 klein kinderen)
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Hoe komen ze normaal binnen bij de buren?

Ik zou vooral beginnen met een extra slot op de deur, een stok achter het schuifraam,... Maar dat hebben jullie misschien al gedaan.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Baadt nix, als ze binnen moeten zijn, komen ze binnen.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

El Perro Diablo schreef:Baadt nix, als ze binnen moeten zijn, komen ze binnen.
Ge kunt het ze toch moeilijk maken...
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

El Perro Diablo schreef:mijn vrouw vindt dat keigrappig als ik ambras heb met den hond, precies 2 klein kinderen
Anders nie dan ?? :drunk:
Plaats reactie