inbraakalarm huis

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Normaal ben ik 2 hondjes, dan kan ik samen spelen.....
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

binnen zijn ze geraakt door het traditionele trukje toe te passen en onoplettende buren.
Ze hebben gewoon meerdere keren gebeld op 1 dag. Het eerste huis dat ze binnen gingen is een losstaand huis met geen inkijk van buren, dus gewoon achterduur geforceerd, dan het huis daarnaast idem, gewoon achterdeur forceren. Eerste huis heeft alarm maar lag niet aan.
Blijkt nu dat de buren van het 2de huis de dag daarvoor 16 annonieme tels ontvangen hebben, ook de buren daarnaast hadden er 12 ... blijkbaar vonden ze dit normaal.


ook ik ga akkoord met het feit dat als ze binnen moeten zijn, ze binnen gaan geraken, maar je kan het ze indd altijd moeilijk maken, bewegingsmelders in de tuin met lichten die aanspringen gaan ze misschien al doen afschrikken en dan nog eens bewegingsmelders in huis zal ook al afschrikken. Alarm centrale in het centrum van het huis hangen zodat ze die niet meteen kunnen afleggen zou ook al ontradend werken ...

1 ding moet ik ook zeker kunnen en dat is het alarm af en aan leggen via de gsm.

Enfin ik heb al een mooi systeem van bosch op het oog dat op het eerste gezicht alles kan wat ik zou wensen.

http://www.bosch.be/content/language1/html/715_3626.htm
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Systemen met monitoring van "Octopus" zijn ook niet mis natuurlijk.
Je kan zowel brand- als bewegingsmelders in het systeem laten plaatsen.
Bij alarm bellen ze u op 24/7 met de melding welk type alarm en in welke kamer
en de vraag of je de hond los laat of dat die knoeiers met hun blauwe lichten lawaai moeten komen maken #-o
En een buitensirene mag wel hoor.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Schoonmoeder in huis halen?
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Bericht door jelleken »

hallo,

Wij hebben op elke deur een normaal slot met 3 cilinders, en ook op iedere deur boven- en onderaan een extra slot zonder sleutel (met zo een draaiknop) met 1 cilinder. Dat maakt het hen al redelijk lastig.

Ook hebben wij in elke kamer een bewegingssensor hangen die verbonden is met een alarmsysteem met binnen en buitensirene (wat wel mag als je toestemming hebt van de politie, het mag gewoon geen blauw zwaailicht zijn maar er zitten een stuk of vier gekleurde kapjes bij, zodat je kan kiezen).

Op de garagepoort hebben wij dan weer het normale slot, en aan weerszijden 2 "gewone" schuifgrendels die in de muur gaan, men kan dus wel het slot forceren maar de poort kan op geen enkele manier naar boven gekanteld worden.

Rondom het huis hangen ook bewegingssensors en die staan in verbinding met van die "stijlvolle" spotjes in de oversteek, zodat ze wat sfeerverlichting krijgen als ze bezig zijn met het slot te forceren. :drunk:

Op de ramen die open kunnen zitten er een soort van klepjes boven en onderaan, een raar systeem, ik probeer het even voor te stellen:

Het zijn klepjes die magnetisch naar beneden lijken te klappen, en die kan men enkel openen door ze eerst 2 centimeter uit te schuiven en dan naar boven te klappen, zoniet komt er geen beweging in.

Als ik dit zo eens opnieuw lees hebben wij eigenlijk echt wel een versterkte burcht als woning, maar ze hebben dan ook al in alle omliggende huizen binnen gezeten, alleen nog niet in het onze, wel zijn er bewijzen dat ze al door onze tuin gelopen hebben, want er lagen op een morgen eens een aantal blikken in onze tuin uit de koelkast van de buren 2 huizen verder...

Zo, ik hoop dat je wat ideeën opgedaan hebt... :-?

Eigenlijk is het gewoon schandalig dat je je de dag van vandaag vanaf 20u-20u30 moet opsluiten in je eigen huis. #-o
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

El Perro Diablo schreef:Schoonmoeder in huis halen?
hm dan kan ik ook niet overdag meer in mijn huis blijven ... anders misschien een tuinhuis in den hof zetten zodat ze overdag daar kan blijven ... hmm ideee :^o
Gebruikersavatar
Vale
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 11 jan 2010 08:29

Bericht door Vale »

1opgeleide aanvalshond en 1tje in opleiding. Hopelijk doen zij de inbrekers van gedachte veranderen.
Ze gaan het zich achteraf zeker beklagen, den oudste laat ni los als ik er niet ben :oops:

Wij hebben ook gekeken voor een alarm, maar door de ervaringen met het alarm op de zaken in de familie toch liever niet. Zo'n dingen gaan dus ook te pas en te onpas af.
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Bericht door mtb117 »

Vale schreef:1opgeleide aanvalshond en 1tje in opleiding. Hopelijk doen zij de inbrekers van gedachte veranderen.
Ze gaan het zich achteraf zeker beklagen, den oudste laat ni los als ik er niet ben :oops:

Wij hebben ook gekeken voor een alarm, maar door de ervaringen met het alarm op de zaken in de familie toch liever niet. Zo'n dingen gaan dus ook te pas en te onpas af.
een slappil en ze ligen in slaaap of u dog moet geleert hebben van een vreeme nieks aan te pakken
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

de slaapgemeenten zijn idd een doelwit voor die kruimeldieven, ze hebben onlangs ook geprobeerd bij mijn moeder binnen te breken, helaas, rottweiler, mechelse scheper en bull terrier...honden blijven zéér doeltreffend...

als ge per dag 16 keer gebeld wordt weet ge dat er iets niet pluis is.

Ik zou goede sloten monteren en hond voorzien 8)

Maak u trouwens ni al te veel zorgen; als er al 2/3 keer is ingebroken in uw straat moeten ze wel héél dom zijn om nog ns in te breken, alle 'ogen' zijn nu op uw straat gericht hé.

Dat is de samenleving, altijd en overal...op termijn gaan we hier misschien naar de latijns-amerikaanse oplossing: heel hoge stalen afsluiting rond élk huis plus privébewaking als ge het kunt betalen...
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

tegen inbrekers...beginnen met je mtbn van voor het raam weg te zetten :P
Plaats reactie