vissers ??

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Ben ook jaren terug gestopt met karpervissen. Iemand "tegen de stroom in" van Alijn Danau gelezen? Ik sta daar in met het "2de schilderij" van de Gavers in Harelbeke op 19.9 kg.
Had wel wat +20 kilo vissen in Belgische wateren. PB 24.1 kg in Roksem.
Was ook regelmatig te vinden voor Frankrijk trips. Enkele malen Lac de St Cassien, tot 23 kg. Magisch gewoonweg.
Maar inderdaad niet te combineren met familieleven met kids maar soms mis ik dit nog. Als ik een schoon meer of kanaal zie....zelfs na al die jaren.

Heb destijds, in één keer voor een weggeefprijs, alles verkocht en mijn eerste mountainbike gekocht...
Gebruikersavatar
X6 3.5biturbo
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 20 sep 2009 18:27
Rijdt met: scott scale 30 2010

Bericht door X6 3.5biturbo »

ik hou het bij kijken naar vissen, heb een discus aquarium
RD
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: do 27 mar 2008 12:32
Rijdt met: Speci Stumpy Marathon Carbon2007+ Sworks HT2010

Bericht door RD »

DdT schreef:Ben ook jaren terug gestopt met karpervissen. Iemand "tegen de stroom in" van Alijn Danau gelezen? Ik sta daar in met het "2de schilderij" van de Gavers in Harelbeke op 19.9 kg.
Had wel wat +20 kilo vissen in Belgische wateren. PB 24.1 kg in Roksem.
Was ook regelmatig te vinden voor Frankrijk trips. Enkele malen Lac de St Cassien, tot 23 kg. Magisch gewoonweg.
Maar inderdaad niet te combineren met familieleven met kids maar soms mis ik dit nog. Als ik een schoon meer of kanaal zie....zelfs na al die jaren.

Heb destijds, in één keer voor een weggeefprijs, alles verkocht en mijn eerste mountainbike gekocht...
Ha, dan moet jij me ook wel ergens van kennen :wink: , het boek van Danau heb ik niet (meer) en ik kan me ook niet direct herinneren wie er in stond met deze vis, heb hem trouwens ook nog gevangen daar… mooie tijden waren dat ! Menig uurtje aan het water gesleten op Ghow, m’n zwaarste was daar toen den drieschub op 24.1 dacht ik. Ook wel wat gevist op het kanaal en Frankrijk ( Donchery , Liez, Mouche , Charmes ). De laatste jaren weinig gevist, huis gebouwd, druk op het werk enz… ik vis wel nu en dan nog eens op plaatsjes waar het rustig is zoals den Dender en Oude Leie armen in de buurt, geen zware vissen maar ik verkies tegenwoordig meer de rust. Volgend jaar trek ik er wel eens terug op uit richting Frankrijk.
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Aan een lokaal vijvertje vroeger menige zomer doorgebracht, later wat meer clubwedstrijden. Ne keer 6e geworden, maar niks bijzonders, enkel voor de lol.
Eens 15 jaar komen er andere interesses, en verwatert #-o het vissen...
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

DdT schreef:Ben ook jaren terug gestopt met karpervissen. Iemand "tegen de stroom in" van Alijn Danau gelezen?

Heb destijds, in één keer voor een weggeefprijs, alles verkocht en mijn eerste mountainbike gekocht...
heb den boek er eens bijgepakt, ferm viske :)

sinds ik mijne mountainbike gekocht heb, heb ik mijn visstokken ook niet meer aangeraakt.... ik vistte daarvoor wel nog maar amper, heb dat vooral veel gedaan toen ik 10-16 jaar was, daarna was het al een heel stuk minder... Alleen penvissen op karper heb ik de laatste jaren wel nog regelmatig gedaan, dat was wel fun, zo avondjes van een uurtje of 2, stuk of 2 karpers vangen onder uw eigen voeten en dan naar huis, ging eigenlijk vlotter dan met de afstandsstokken

moest ik ooit in de buurt van een rustig idyllisch water belanden dan zou ik nog wel terug beginnen vissen, maar voorlopig heb ik het wel even gezien hier. Fietsen is trouwens beter voor uw lijn 8)
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Ik heb nog gehengeld met kunstaas achter snoek baars en snoekbaars.
Tot ik een jaar of 14 was (nu 21) onlangs als vader nog eens aanzetten zin gehad om mee te gaan misschien dat ik deze winter nog eens uitzet.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Bericht door Jemp »

DdT schreef:Ben ook jaren terug gestopt met karpervissen. Iemand "tegen de stroom in" van Alijn Danau gelezen? Ik sta daar in met het "2de schilderij" van de Gavers in Harelbeke op 19.9 kg.
Had wel wat +20 kilo vissen in Belgische wateren. PB 24.1 kg in Roksem.
Was ook regelmatig te vinden voor Frankrijk trips. Enkele malen Lac de St Cassien, tot 23 kg. Magisch gewoonweg.
Maar inderdaad niet te combineren met familieleven met kids maar soms mis ik dit nog. Als ik een schoon meer of kanaal zie....zelfs na al die jaren.

Heb destijds, in één keer voor een weggeefprijs, alles verkocht en mijn eerste mountainbike gekocht...
Heb jaren geleden nog op karper gevist. "Stompie" van in den donk in Oudenaarde is mijn vis. Ik heb die vroeger in Kortrijk Bossuit gevangen, op 6 kg en zie hoe hij verder ontwikkeld is in Oudenaarde. Zijn naam heeft hij gekregen nadat ik hem de eerste keer in Oudenaarde ving op 10kgAls ik het goed heb, is ie echter vorig jaar overleden.
Gebruikersavatar
Kubus
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 11:38
Rijdt met: Specialized Epic 2008 + Cube ltd1 mudbike

Bericht door Kubus »

ik kan nog altijd het vissen en mtb'en combineren. Altijd strandhengelaar geweest en voor ik begon te mtb'en zo'n 30 wedstrijden per jaar. Nu nog enkel een paar grote internationale wedstrijden in België, Nederland en Frankrijk en nu en dan een WK (ondertussen 2 zilveren en 2 bronzen medailles in de kast).

Kubus
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

RD schreef:
DdT schreef:Ben ook jaren terug gestopt met karpervissen. Iemand "tegen de stroom in" van Alijn Danau gelezen? Ik sta daar in met het "2de schilderij" van de Gavers in Harelbeke op 19.9 kg.
Had wel wat +20 kilo vissen in Belgische wateren. PB 24.1 kg in Roksem.
Was ook regelmatig te vinden voor Frankrijk trips. Enkele malen Lac de St Cassien, tot 23 kg. Magisch gewoonweg.
Maar inderdaad niet te combineren met familieleven met kids maar soms mis ik dit nog. Als ik een schoon meer of kanaal zie....zelfs na al die jaren.

Heb destijds, in één keer voor een weggeefprijs, alles verkocht en mijn eerste mountainbike gekocht...
Ha, dan moet jij me ook wel ergens van kennen :wink: , het boek van Danau heb ik niet (meer) en ik kan me ook niet direct herinneren wie er in stond met deze vis, heb hem trouwens ook nog gevangen daar… mooie tijden waren dat ! Menig uurtje aan het water gesleten op Ghow, m’n zwaarste was daar toen den drieschub op 24.1 dacht ik. Ook wel wat gevist op het kanaal en Frankrijk ( Donchery , Liez, Mouche , Charmes ). De laatste jaren weinig gevist, huis gebouwd, druk op het werk enz… ik vis wel nu en dan nog eens op plaatsjes waar het rustig is zoals den Dender en Oude Leie armen in de buurt, geen zware vissen maar ik verkies tegenwoordig meer de rust. Volgend jaar trek ik er wel eens terug op uit richting Frankrijk.
RD? zoals in "Ryan db"? Ikke, DdT, zoals in Vroman :)
Dan zijn mijn vangsten destijds een peulschil vergeleken met de uwe :)
Ik had den 3schub op klop 20 kg. Die hangt trouwens nog op foto in onze keuken. De gekraakte staart hangt dan weer boven :)
De plaag van enkele jaren geleden op het water met de dood van vrijwel alle karpers was een schok...De natuur zekers...
jant
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: do 20 mar 2008 13:56
Rijdt met: Scott scale 710

Bericht door jant »

fotookes uit de oude doos :-)

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie