Wielrenner Frank Vandenbroucke overleden

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

Ruben S. schreef: Ik zie hem daar nog zitten in den Ol Fosse d'Outh 's morgens om aan den Houffamarathon te beginnen in z'n wit pakske van Assos. Het zag er zo nen toffe pee uit. :cry: :cry: :cry:
Inderdaad, hij stond just voor mij aan de start, simpatieke gast.
Op de startklim is hem niet weggereden van mij maar ik ook niet korter, dju kon die een vitesse openzetten.

Frank R.I.P.
Gebruikersavatar
native instinct
Mountainbiker
Berichten: 695
Lid geworden op: do 11 mei 2006 19:14
Rijdt met: Scott Scale 710 Nino Schurter

Bericht door native instinct »

Frank had bij mijn weten geen diabetes.
MILJAAR HE vorige week nog ne koffie gedronken tezamen in de fitness [-o<
Always in my mind friend ](*,)
Heb mij even moeten zetten gisternavond toen ik het zag op het nieuws.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

native instinct schreef:Frank had bij mijn weten geen diabetes.
MILJAAR HE vorige week nog ne koffie gedronken tezamen in de fitness [-o<
Always in my mind friend ](*,)
Heb mij even moeten zetten gisternavond toen ik het zag op het nieuws.
Heb je zijn boek gelezen? Daar legt hij haarfijn in uit dat hij zelfmoord wou plegen met een overdosis insuline.
Nu dat dat product naast het bed is gevonden zullen de aasgieren(journalisten) er de komende dagen wel opspringen, net zoals ze heel zijn carriere om zeep hebben gedaan.
Ik ga ervan uit dat hij gewoon de pech heeft gehad.
wat betreft die longembolie, de aardbeienboer uit ons dorp is zo verleden week overleden, hetzelfde, 45 jaar.
Als je pech hebt.......
Bij mij zal Frank altijd hoog aangeschreven staan.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Ja 't leven kan raar lopen...
Nog in Houffalize aan de start gezien en nu finito...
In ieder geval een heel getalenteerde renner.

R.I.P.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

hmm, longembolie is mss toch iets te banaal voor een VDB, dit trekt er al meer op:

http://www.demorgen.be/dm/nl/1001/Wielr ... luis.dhtml

Vandenbrouckes levenloze lichaam werd teruggevonden in het 'La maison bleue', op zo'n drie kilometer van het luxueuze hotel waar beide renners resideerden. "De politie heeft zijn overlijden in de namiddag bekendgemaakt. Ik moest zijn kleren identificeren, zijn lichaam heb ik niet te zien gekregen. De vrouw waarmee hij de nacht heeft doorgebracht, werd meegenomen voor verhoor. Zij verklaarde dat hij zich slecht voelde en daarop het bewustzijn verloor. Er werd een onderzoek ingesteld. En er zal ook een autopsie om de precieze doodsoorzaak te vinden, worden uitgevoerd. Wanneer weet ik niet", reageerde Polazzi, die zo snel mogelijk gerepatrieerd wordt naar België.

Gsm's verdwenen
Toch duiken er steeds meer vraagtekens op over wat er zich heeft afgespeeld die nacht. Volgens Polazzi verliet de Senegalese vrouw al om 6uur 's ochtends 'La maison bleue' om er rond 15 uur in de namiddag terug te keren. "Na twee minuutjes was ze dan alweer weg. De mensen van het huis maakten zich grote zorgen en gingen een kijkje nemen. Toen troffen ze het lijk van Frank aan. Volgens de politie was hij al uren dood. Het is nu afwachten wat de autopsie uitwijst. Ik weet niet of de vrouw een rol heeft gespeeld in Franks overlijden, echt niet. Maar bij het feit dat één van zijn gsm's spoorloos verdwenen is, stel ik me vragen."

Insuline
Vandenbroucke overleed gisteravond in mysterieuze omstandigheden. Naast zijn bed werden, volgens L'Equipe, insuline en het slaapmiddel Stilnoct gevonden. Daartussen werden ook kalmeerpillen aangetroffen. Een cocktail daarvan in overdosis kan tot de dood leiden, zeker in combinatie met alcohol. Volgens andere bronnen kan VDB ook bezweken zijn aan een alcoholische coma, door heel overmatig drankgebruik. Tot slot wordt gefluisterd dat ook epo een longembolie kan veroorzaken. De familie van VDB heeft een autopsie aangevraagd. (dea)
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

RIP Frank.. We vergeten u nooit :cry:
Gebruikersavatar
simple plan freak
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: zo 04 jan 2009 20:46
Rijdt met: Cannondale F29 Carbon 2 2013

Bericht door simple plan freak »

RIP VDB
jammer dat zo een groot man er niet meer is
Gebruikersavatar
Stessa
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 20:32
Rijdt met: Specialized Rockhopper

RIP Vandenbroucke

Bericht door Stessa »

Op veel te jonge leeftijd gegaan!
Veel sterkte aan de familie Vandenbroucke!



http://www.gva.be/nieuws/sport/wielrenn ... leden.aspx
Gebruikersavatar
native instinct
Mountainbiker
Berichten: 695
Lid geworden op: do 11 mei 2006 19:14
Rijdt met: Scott Scale 710 Nino Schurter

Bericht door native instinct »

cyclon schreef:hmm, longembolie is mss toch iets te banaal voor een VDB, dit trekt er al meer op:

http://www.demorgen.be/dm/nl/1001/Wielr ... luis.dhtml

Vandenbrouckes levenloze lichaam werd teruggevonden in het 'La maison bleue', op zo'n drie kilometer van het luxueuze hotel waar beide renners resideerden. "De politie heeft zijn overlijden in de namiddag bekendgemaakt. Ik moest zijn kleren identificeren, zijn lichaam heb ik niet te zien gekregen. De vrouw waarmee hij de nacht heeft doorgebracht, werd meegenomen voor verhoor. Zij verklaarde dat hij zich slecht voelde en daarop het bewustzijn verloor. Er werd een onderzoek ingesteld. En er zal ook een autopsie om de precieze doodsoorzaak te vinden, worden uitgevoerd. Wanneer weet ik niet", reageerde Polazzi, die zo snel mogelijk gerepatrieerd wordt naar België.

Gsm's verdwenen
Toch duiken er steeds meer vraagtekens op over wat er zich heeft afgespeeld die nacht. Volgens Polazzi verliet de Senegalese vrouw al om 6uur 's ochtends 'La maison bleue' om er rond 15 uur in de namiddag terug te keren. "Na twee minuutjes was ze dan alweer weg. De mensen van het huis maakten zich grote zorgen en gingen een kijkje nemen. Toen troffen ze het lijk van Frank aan. Volgens de politie was hij al uren dood. Het is nu afwachten wat de autopsie uitwijst. Ik weet niet of de vrouw een rol heeft gespeeld in Franks overlijden, echt niet. Maar bij het feit dat één van zijn gsm's spoorloos verdwenen is, stel ik me vragen."

Insuline
Vandenbroucke overleed gisteravond in mysterieuze omstandigheden. Naast zijn bed werden, volgens L'Equipe, insuline en het slaapmiddel Stilnoct gevonden. Daartussen werden ook kalmeerpillen aangetroffen. Een cocktail daarvan in overdosis kan tot de dood leiden, zeker in combinatie met alcohol. Volgens andere bronnen kan VDB ook bezweken zijn aan een alcoholische coma, door heel overmatig drankgebruik. Tot slot wordt gefluisterd dat ook epo een longembolie kan veroorzaken. De familie van VDB heeft een autopsie aangevraagd. (dea)
ja ja en blablabla ik vrees dat we nog het een en het ander zullen te horen krijgen maar dat we nooit de ware toedracht zullen kennen.
Ik weet alvast dat ik vorige week naast iemand gezeten heb die aan alles dacht behalve zelfmoord (en ja in zijn boek staat er inderdaad een passage over zelfmoord maar dat was in de donkere dagen hoor)
janpietjoris
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 07 sep 2009 22:09

Bericht door janpietjoris »

da was tenminste iemand die voor nog wat ambiance kon zorgen =D>
RIP [-o< [-o<
Plaats reactie