Bedrijfswagen mee naar huis. Info aub

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Bedrijfswagen mee naar huis. Info aub

Bericht door filiep72 »

Weet er iemand hoe dat het juist zit met de regelmentering wanneer men een bedrijfswagen (camionnete) mee naar huis neemt. Mijn werkgever zegt dat hij daarvoor 70 eu per maand moet betalen. Indien hij dat niet doet, kan de fiscus denken dat er iedere dag door de firma in dat huis gewerkt wordt en willen ze facturen zien. Zijn er onder jullie ook die een wagen meekrijgen en hoe hebben jullie dat geregeld? Doe je de auto ook mee naar de toertochten m.a.w. privégebruik?
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Ik heb al jaren een firmawagen dat ik ook 's avonds en in het weekend privé gebruik. Alsook om op reis te gaan.

Iedere maand wordt er inderdaad iets van mijn loon afgehouden om met de fiscus in orde te zijn (zogezegd voordeel in natura waar je op belast zal worden). Maar voor dat bedrag dat ik maandelijks betaal kan ik mij geen auto kopen. Ik kan er zelfs geen benzinetank mee vullen.

Ahja, tankkaart heb ik ook (wel enkel voor Belgie :( )
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Zeg tegen je werkgever dat hij je 70 euro afhoudt, maar ook tegelijk 70 euro bijstort, een nuloperatie dus. Wordt in vele firma's zo gedaan.
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Herder Alex² schreef:Zeg tegen je werkgever dat hij je 70 euro afhoudt, maar ook tegelijk 70 euro bijstort, een nuloperatie dus. Wordt in vele firma's zo gedaan.
Bij ons ook, dit is wettelijk. Eerst 70 euro bij uw bruto, dan rsz enzo eraf en op het einde 70 euro eraf. Zo betaal je zelf misschien 5 of 6 euro.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

LoXoS schreef:
Herder Alex² schreef:Zeg tegen je werkgever dat hij je 70 euro afhoudt, maar ook tegelijk 70 euro bijstort, een nuloperatie dus. Wordt in vele firma's zo gedaan.
Bij ons ook, dit is wettelijk. Eerst 70 euro bij uw bruto, dan rsz enzo eraf en op het einde 70 euro eraf. Zo betaal je zelf misschien 5 of 6 euro.
normaal kom je er met 70€ bruto niet hoor. Bij ons wordt hier het minimum voor afgehouden, dat is 180€ bruto dat er idd eerst af gaat, en dan idd wordt bijgestort.
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Swannie schreef:
LoXoS schreef:
Herder Alex² schreef:Zeg tegen je werkgever dat hij je 70 euro afhoudt, maar ook tegelijk 70 euro bijstort, een nuloperatie dus. Wordt in vele firma's zo gedaan.
Bij ons ook, dit is wettelijk. Eerst 70 euro bij uw bruto, dan rsz enzo eraf en op het einde 70 euro eraf. Zo betaal je zelf misschien 5 of 6 euro.
normaal kom je er met 70€ bruto niet hoor. Bij ons wordt hier het minimum voor afgehouden, dat is 180€ bruto dat er idd eerst af gaat, en dan idd wordt bijgestort.
Voor een lichte vracht zal die 70€ wel kloppen. Ik heb een gewone auto en dan is het bedrag meer. Zoals je zegt iets van 180€.

Ik nam gewoon zijn voorbeeld qua bedrag.
Anthro
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 02 aug 2009 12:28
Rijdt met: Cube ltd Race 09

Bericht door Anthro »

bedrijfswagen wordt voor de belastingen gezien als een voordeel dus daar wordt ge op belast, meestal is uw werkgever zo vriendelijk om dat voordeel bij uw loonfiche te zetten en te betalen waar het ook direct wordt afgehouden. (nuloperatie dus).

dat bedrag is dan ook weer afhankelijk van hoever ge van u werk woont en de fiscale pk van de wagen.. be mij is da 171 euro per maand voor ne stomme peug 207 1.4 me 68pk :P (woon wel ver vant werk) dus ze rekenen zogezegd 7500km aan als "voordeel". De logica ontgaat mij wel want ik zie nie in wa mijn prive kilometers temaken heeft me hoever ik van het werk woon :roll:

Maar een camionet is lichte vracht dus sowiezo goedkoper dus die 70 euro zal wel kloppen denk ik.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

LoXoS schreef:
Ahja, tankkaart heb ik ook (wel enkel voor Belgie :( )
U ieder jaar een paar 1000 euro uitsparen aan tanken en nog niet content zijn #-o Wees blij dat ge dit van uwe werkgever krijgt. Hier rijden twee van die melkkoeien rond. En met melkkoeien bedoel ik dat ze mijn portefuille leegmelken :-)
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

SusXT schreef:
LoXoS schreef:
Ahja, tankkaart heb ik ook (wel enkel voor Belgie :( )
U ieder jaar een paar 1000 euro uitsparen aan tanken en nog niet content zijn #-o Wees blij dat ge dit van uwe werkgever krijgt. Hier rijden twee van die melkkoeien rond. En met melkkoeien bedoel ik dat ze mijn portefuille leegmelken :-)
[-X was niet zo bedoeld ...
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

SusXT schreef:
LoXoS schreef:
Ahja, tankkaart heb ik ook (wel enkel voor Belgie :( )
U ieder jaar een paar 1000 euro uitsparen aan tanken en nog niet content zijn #-o Wees blij dat ge dit van uwe werkgever krijgt. Hier rijden twee van die melkkoeien rond. En met melkkoeien bedoel ik dat ze mijn portefuille leegmelken :-)
geef die elks een mtb ipv een koe :roll: :evil:
Plaats reactie