Dopingzondaars in de tour

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Die zakjes met eigen bloed waar Landis over spreekt, dat kan geen enkele controle aantonen.
Dan moeten de renners al op heterdaad betrapt worden.
Hygiene is hier wel een cruciaal punt.
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Willy Voet heeft jaren geleden een straf boekske geschreven,maar dat is dus al ff geleden.
Jammere is dat dezelfde "problemen" blijven bestaan.
En straks weer met volle goesting naar een spannende Giro kijken.
Zo zie je maar,eerlijk of niet,ik blijf van de wielersport houden.
Magnum_
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 mar 2009 18:14

Bericht door Magnum_ »



#-o
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

Magnum_ schreef:

#-o
Je zou het nog beginnen geloven .
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

Het probleem met topsport is dat het top-business is ipv topsport. Als een ploeg - fietsenfabrikant denkt er met enige zekerheid mee weg te komen, dan zie ik ze zo iets wel proberen. De vraag is maat hoe je ze betrapt. Denk maar aan die heisa met softwarematige traktiecontrole bij F1 een aantal jaren terug.
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

Old Skool schreef:Het probleem met topsport is dat het top-business is ipv topsport. Als een ploeg - fietsenfabrikant denkt er met enige zekerheid mee weg te komen, dan zie ik ze zo iets wel proberen. De vraag is maat hoe je ze betrapt. Denk maar aan die heisa met softwarematige traktiecontrole bij F1 een aantal jaren terug.

Röntgenfotos nemen van elke vlo :-)
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

fcb schreef:
Magnum_ schreef:

#-o
Je zou het nog beginnen geloven .
Inderdaad. Het is nu ook niet dat alleen de fietswissel van cancellara verdacht was, maar ook zijn ploegmaat breschel wisselde van fiets op een zeer raar moment. Zowel in P-R als in RVV kwam hij ook niet uit het zadel om te versnellen... gewoon zo los een paar per uur rapper terwijl de rest zo goed als à bloc zat.

Ze kunnen het systeem ook toepassen bij de Schlecks dan wint mechanische doping het van al die andere rommel (lees: contador).
Gebruikersavatar
buffel
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 22:33
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp 29 carbon

Bericht door buffel »

fietswissel waarna hij zelfde fiets terugkrijgt verdacht #-o
in ronde van vlaanderen zat tommeke gewoon op het verkeerde blad en in P-R heeft em zen eigen laten vangen door achteraan te gaan rijden.
Daarnaast is cancellara gewoon de beste tijdrijder van zijn generatie en kan hij die afstanden alleen overbruggen.

Daarbij vindt ik het belachelijk hoe het in beeld gebracht worden kijk een renner remt of schakelt hij heeft zen motor op gezet.

Vind dit zo posten en nationaal nieuws worden zo klein geestig. Als een belg niet wint in een wedstrijd die hij al paar keer heeft gewonnen dan zal het wel doping zijn zeker.

Ik zeg niet dat er geen doping gebruikt wordt maar het wordt allemaal zo overdreven. Of zijn er nog altijd die denken van ja onze favouriete renner doet het niet als de rest van het peleton het wel doet.
Laatst gewijzigd door buffel op ma 31 mei 2010 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

buffel schreef: Vindt dit zo posten en nationaal nieuws worden zo klein geestig. Als een belg niet wint in een wedstrijd die hij al paar keer heeft gewonnen dan zal het wel doping zijn zeker.
Ja natuurlijk, want het zijn de belgische media die ons wijzen op het bestaan van dit hulpmiddel omdat ze het niet konden verkroppen dat Tommeke werd geklopt... =D>

Ik kan jou wel een hulpmiddel aan de hand doen om correct stam + T toe te passen.
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

buffel schreef:fietswissel waarna hij zelfde fiets terugkrijgt verdacht #-o
in ronde van vlaanderen zat tommeke gewoon op het verkeerde blad en in P-R heeft em zen eigen laten vangen door achteraan te gaan rijden.
Daarnaast is cancellara gewoon de beste tijdrijder van zijn generatie en kan hij die afstanden alleen overbruggen.

Daarbij vindt ik het belachelijk hoe het in beeld gebracht worden kijk een renner remt of schakelt hij heeft zen motor op gezet.

Vindt dit zo posten en nationaal nieuws worden zo klein geestig. Als een belg niet wint in een wedstrijd die hij al paar keer heeft gewonnen dan zal het wel doping zijn zeker.

Ik zeg niet dat er geen doping gebruikt wordt maar het wordt allemaal zo overdreven. Of zijn er nog altijd die denken van ja onze favouriete renner doet het niet als de rest van het peleton het wel doet.
Pff,wat een zever.
Is het normaal dat Boonen in de Ronde op 150 meter Muur 12 seconden aan zijn been krijgt? Op zijn minst kan je je vragen stellen bij de buitenaardse prestaties van Canc,zeker tegenover een andere klasbak zoals Boonen.
Plaats reactie