Samsung LED Tv

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
point8
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: do 11 sep 2008 10:40
Rijdt met: corratec superbow team world cup

Bericht door point8 »

LED tv zijn een heel pak beter dan LCD tv , LCD werk met een paar lampen achter u scherm, en je zal dikwijls zien dat de randen waar je lampen zitten lichter zijn , dus heb je een zwart beeld dan zal je zien dat daar licht achtert zit .

bij een led tv zit je tv uiteraard vol met leds en zal je de lichte delen niet zien ook heeft led een snellere respons wat goed is als je ook games speeld op je tv ps3 en xbox 360 bv , ook voor films gelijk blu-ray .
led heeft ook een heel hoge contract waarde wat neerkomt op het witste wit en zwartste zwart .
Led tv geven een zeer zuiver beeld wat veel beter is dan LCD.
LED verbruikt ook minder dacht ik.

plasma en led zijn ongeveer het zelfde al zal plasma iets meer verbruiken , en na een zeer lange tijd de kleuren vervagen maar dit duurt wel zeer lang tis niet dat je dat al voorhebt na 6 jaar ofzo.

wil je nu een tv kopen raad ik LED aan kan je wachten zou ik OLed nemen maar als dit uit komt zal dat zeer duur zijn en dan nog kinderziektes hebben.

dus je kan best nu een andere tc kopen zal je geen spijt van hebben.

plasma : pioneer , panasonic
LED : samsung

zeer goede winkel waar ook mijn van komt www.4launch.nl

mijn tv koste daar 350 euro goeikoper dan hier bij vandenborre 8)
en ik heb nog een 47 inch philips LCD full hd staan.

mijn opstelling Afbeelding
Gebruikersavatar
Radon
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 20:37
Rijdt met: Radon QLT Race 6.0

Bericht door Radon »

point8 schreef: bij een led tv zit je tv uiteraard vol met leds

het zijn nog altijd led lcd schermen he, enkel op de randen zitten er led's
de rest is lcd, tv bestaat niet volledig uit led , anders zou het op zo'n reclamebord lijken zoals langs de weg
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

iemand ervaring met Loewe televisies?
dflament
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 10 jun 2008 22:30
Rijdt met: Trek Fuel EX9, Cube Reaction

Bericht door dflament »

mijn bankrekening zag da ni zitten ;-)

in ieder geval, koopt u nen deftige HD Ready TV, neen, geene Full HD, en gebruik die gewoon voor TV te kijken. Signaal van Telenet HD is 'maar' 1080i, dus voor 'gewone' tv zult ge die Full HD ni nodig hebben.

Koop u voor games en blu-ray nen deftige HD projector :)

Ik kijk gewoon digitaal nog altijd op ne Sony triniton 82 cm, niks beters dan da voor digitale TV en voor mijn films en xbox360 voorlopig ne HD ready projector.
Gebruikersavatar
Radon
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 20:37
Rijdt met: Radon QLT Race 6.0

Bericht door Radon »

greenie schreef:iemand ervaring met Loewe televisies?

ja koop u nen philips, das just hetzelfde , enkel een andere naam
Gromit
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 jul 2009 17:28
Rijdt met: rijdt

Bericht door Gromit »

Radon schreef:
point8 schreef: bij een led tv zit je tv uiteraard vol met leds

het zijn nog altijd led lcd schermen he, enkel op de randen zitten er led's
de rest is lcd, tv bestaat niet volledig uit led , anders zou het op zo'n reclamebord lijken zoals langs de weg
Even verduidelijken dat bij Samsung de LED's inderdaad aan de zijkant zitten. Bij Phillips zitten die wel achter het gehele scherm. Qua beeldkwaliteit kan er trouwens weinig verbetering inzitten tov LCD, gezien de technologie van het beeld zelf nog steeds dezelfde is. Enkel contrast kan verbeteren.

OLED is de moeite niet waard om op te wachten. Het grote voordeel van OLED is het contrast en dat de schermpjes plooibaar zijn. Daardoor zijn ze voor tv's niet bepaald zo revolutionair (de technologie wel, maar de toepassing ervan niet zo), maar eerder geschikt voor gadgets.

Als je een OLED-schermpje wil zien, in Media Markt staat er al eentje van 11" en kost 3000€ dacht ik.
Plaats reactie