Alcohol verbruik

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Cruzer
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 17:07
Rijdt met: TREK 6000 (22,5") CUBE LTD (22")

Bericht door Cruzer »

Bier is inderdaad een sterk duiretica, m.a.w. ge moet er serieus veel van pissen. Dus wat extra water bij drinken is geen overbodige luxe om terug te hydrateren. Maar het moet inderdaad in verhouding staan.

En, oh ja ..... :
http://thegoat.backcountry.com/2009/06/ ... han-water/

Hoewel ik denk dat het in het geval van uitgaan en overvloedige alcohol consumptie weleens een averechts effect kan hebben.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

_alain_ schreef:de beste remedie tegen een kater?
beginnen met wat je gestopt bent ;)

vroeger veel ervaring mee gehad..
Ook ervaring mee, maar als we eerlijk zijn stelt deze manier de kater alleen maar uit he. :drunk:

We zullen ermee moeten leven denk ik... 's avonds dikke pinten drinken en 's morgens ellendig uit de nest kruipen en elke keer beloven dat het de laatste keer was :lol:
En toch laat ik me de keer erop weer vangen #-o
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

ipv water is een sportdrank beter om u gehydrateerd te houden, zitten de nodige zouten ed in
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

kawa schreef: Als het zo simpel zou zijn had niemand nog een kater he... :wink:
Bij mij werkt dit niet, en heb het al getest, zelfs met ganse flessen water :drunk:

ofwel drink je zo weinig dat je met één glas water katervrij kan opstaan.. :lol:
Idd, dat water heeft mij ook nog niet veel geholpen. :lol: Integendeel, na een uur word ik dan wakker omdat ik moet pissen en ge moet dan maar eens half slapend en mee een serieus stuk in u voeten naar de badkamer wandelen... :drunk: Wat bij mij wel helpt is voor het naar huis gaan nog iets goed vettigs eten. Een pita of zo, daar wat cola's bij en dan heb ik heel veel kans dat ik nuchter en zonder kater opsta.
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

kawa schreef:
mtb-fltn schreef:De beste remedie tegen een zware kater na een stevig stapke in de wereld te hebben gezet is een groot glas water uitdrinken net voor je gaat slapen. Geloof me, ik spreek uit ervaring, dat is een wondermiddel.
Als het zo simpel zou zijn had niemand nog een kater he... :wink:
Bij mij werkt dit niet, en heb het al getest, zelfs met ganse flessen water :drunk:

ofwel drink je zo weinig dat je met één glas water katervrij kan opstaan.. :lol:
Lol, het hangt ervan af hoeveel ge drinkt hé... Toegegeven, zo heel veel drink ik niet, dus dan helpt dat nog wel... :roll:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Als ik niet zo heel veel drink heb ik zowieso gene kater....
Moet al serieus doorgegaan zijn voor ik er echt last van heb :drunk:
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

kawa schreef:Als ik niet zo heel veel drink heb ik zowieso gene kater....
Moet al serieus doorgegaan zijn voor ik er echt last van heb :drunk:
Ik ni... :cry:
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

Bij mij moet het ook al een zware en lange nacht zijn met alles door een eer ik een kater heb :lol:
Als het bij (gewoon) bier blijft kan ik aardig wat achterover slaan :oops:
Gebruikersavatar
moorfretter
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: do 23 aug 2007 19:11
Rijdt met: Trek top fuel 8 / mudbike: Minerva

Bericht door moorfretter »

devil biker schreef:Bij mij moet het ook al een zware en lange nacht zijn met alles door een eer ik een kater heb :lol:
Als het bij (gewoon) bier blijft kan ik aardig wat achterover slaan :oops:
+1

De laatste tijd is het iets rustiger, en merk ik dit wel conditioneel. Maar dat zal dan wel stilte voor de storm zijn met Werchter voor de deur :lol:
17tim
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 08 mar 2006 22:10
Rijdt met: LTD Comp '06 & Cervélo SLT; by TS-Bikes

Bericht door 17tim »

mtb-fltn schreef:De beste remedie tegen een zware kater na een stevig stapke in de wereld te hebben gezet is een groot glas water uitdrinken net voor je gaat slapen. Geloof me, ik spreek uit ervaring, dat is een wondermiddel.

In combinatie met iets voor te eten; een 2-tal boterhammekens met préparé ofzo, werkt het nog beter; bij mij althans. Maar dan moet ik al overdreven veel gezopen hebben, want van katers heb ik weinig of gene last ...


Ik lees hier ook van cola & co; maar laat mij 5 cola's drinken & ik voel me mottiger de dag nadien als wanneer ik 10 pintjes binnenkap. :-?
Plaats reactie