Subnotebook: welke kiezen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Hier een ontevreden Acer-gebruiker. Dat er problemen zijn met hun producten zijn ok (de prijs is er ook naar), dat ik een half jaar op wisselstukken moet wachten daar kon ik minder mee lachen.

Ik zou gaan voor de MSI
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Nog een kanshebber: Samsung NC10 ;-)
Collega Herder heeft zo één en is daar super tevreden over...
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

trailstar schreef:
endorfin schreef:Acer nooit !!! brol brol brol !
zal iedereen bevestigen


sony = top (zeker qua beeld)
asus
dell
msi

alles goed behalve acer !
Ik heb niet graag dat mensen onwaarheden in mijn naam verkondigen ;)
Ik heb jarenlang een Acer gehad en nooit problemen mee gehad. Ik zou er zo opnieuw een nemen. Het is niet omdat jij iets niet goed vind dat iedereen die mening deelt.

Grtz,

Wannes
ikzelf heb geen acer !! zalk ook nooit doen

Maar op kot zijn er 11 personen die ene hebben, en bij alle 11 is al wel iets kapot geweest :-D en dan de garantie die 4 weken soms 8 weken op zich laat wachtten.

Maarja, this maar ne tip !
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

En Ivo (of iemand anders), al een beslissing genomen? Wat zijn de eerste ervarigen? Ik denk ook na over een dergelijke oplossing.

Momenteel lichte voorkeur voor een Asus Eee PC 1005HA-H Wit. Mbv van de vga connector en een usb poort zou het moeten mogelijk zijn thuis een extern klavier en monitor te connecteren lijkt mij (heb ik al). Zodoende heb je én extreme draagbaarheid on the road én een werkbare resolutie thuis.

Als er dat nu iemand kan bevestigen voor ik mijn zuurverdiende centen spendeer :wink:
Gebruikersavatar
Wouter.u
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 20:16
Rijdt met: Stevens glide 2010

Bericht door Wouter.u »

ik heb een akoya mini dit is een kloon van de u100 van msi of de msi wind . Zeer tevreden van . Gaat dit jaar bij mij ook mee op vakantie .
Barsa
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 10 jul 2009 09:48
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door Barsa »

hier ook niet echt tevreden van Acer! Idd lang wachten op garantiestukken
Geef mij maar de asus!
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

legt iets op en koop je een echte notebook
een 14"/15" daar kan je degelijk op werken
zo'n netbook is vrij irretant om mee te werken
toetsenbord is te klein
het scherm is te klein je moet constant scrollen op internet om een website te bekijken
er zit geen cd/dvd speler ingewerkt dus nogal lastig om programma's van oa gsp te installeren
en op hotel dus even een dvd ofzo via de notebook bekijken gaat ook niet
je hebt al een notebook vanaf 449€ waar je wel wat meer mee kan doen
bv volgende:
http://www.forcom.be/?product=304587
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Ik heb nu al een jaartje een Asus EEE pc 704, dit was de eerste 'echte' netbook. Voordeel is dat hij nog kleiner is dan de meeste netbooks nu op de markt en hij heeft een SSD geheugen, dus al 1 onderdeel dat niet kapot kan.

Ik zou hem voor geen geld van de wereld wegdoen. Bij colleges typ ik alles ipv te noteren. Op de trein kijk ik snel een filmpje op de netbook.

Een vriend van me heeft die EEE 10', deze maakt een pak meer lawaai dan mijn toestel. Het heeft wel een grotere harde schijf en de autonomie van de batterij is veel groter.

Het kleine toetsenbord is aanpassen in het begin, maar na een tijdje kan je er supersnel op typen. Op mijn kot hang ik soms mijn extern 24' inch scherm en Apple toetsenbord op de EEE pc en het is een volwaardige computer.

Nu werk ik ook nog op een 17' laptop. Mijn volgende gaat geen grote laptop zijn, maar een netbook.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

manitou. schreef:legt iets op en koop je een echte notebook
een 14"/15" daar kan je degelijk op werken
zo'n netbook is vrij irretant om mee te werken
toetsenbord is te klein
het scherm is te klein je moet constant scrollen op internet om een website te bekijken
er zit geen cd/dvd speler ingewerkt dus nogal lastig om programma's van oa gsp te installeren
en op hotel dus even een dvd ofzo via de notebook bekijken gaat ook niet
je hebt al een notebook vanaf 449€ waar je wel wat meer mee kan doen
bv volgende:
http://www.forcom.be/?product=304587
Hey Manitou, het was misschien niet duidelijk uit mijn initiële post maar deze netbook zou slechts een extra pc worden. Mijn enige collectie die groter is dan die van mijn fietsen zijn mijn computers. ;-) Surfen is geen probleem en DVD's kijken is passé (af en toe eens en rip op wd tv mediaplayer).

Ik zou juist voor een netbook kiezen omwille van de goede draagbaarheid. Beperkte resolutie omzeil ik thuis door extern toetsenbord & monitor (via usb kvm switch).
Plaats reactie