Foto's/filmen op concerten

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Foto's/filmen op concerten

Bericht door Scale »

Is dit toegestaan ??

In mijn tijd van lang haar ver weg van het digitale gebeuren was fotograferen en uiteraard filmen verboden in alle concertzalen.

Nu vééééle jaren later (met kort haar :cry: ) gaan we nog steeds naar deze concertzalen. In het digitale tijdperk van heden waar filmen met een GSM nu betere beelden opleverd dan vroeger met een camera van 20kg is mijn vraag of dit nog verboden is/kan worden? Vroeger stond dit duidelijk vermeld op de ingangskaart.

Kan mij uiteraard niet meer voorstellen dat de GSM en de compacte foto toestelletjes verboden worden.

Wat kan en mag nu in feite?
Iemand ervaring die de ingang geweigerd is?
Gebruikersavatar
Noobie
Mountainbiker
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 11 jun 2008 12:20
Rijdt met: Specialized Rockhopper Pro

Bericht door Noobie »

Aan uw voetnoot te zien, trek je je er toch niets van aan, dus waarom de vraag? :lol: :lol: :lol:

In de laatste (kleinschalige) concerten die ik geweest ben, is er totaal geen controle gewest op kleine camera's of GSM. Als je dan wat achteraan staat in de zaal dan zie je één wirwar van schermpjes. Dezelfde dag of de dag erna vindt je reeds beelden op youtube.
Dus ik denk eerlijk gezegd dat de organisatoren er niet veel kunnen aan veranderen. Of dit allemaal wel kan wettelijk gezien is een andere zaak.
dflament
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 10 jun 2008 22:30
Rijdt met: Trek Fuel EX9, Cube Reaction

Bericht door dflament »

Ooit es naar een concert (Sigur Ros, Tilburg) geweest met een spiegelreflex met deftige zoom en al de shit eraan om wat deftig van ver te trekken in een concertzaal en de kerels aan de ingang zeiden; "als ik jullie betrap op het gebruik van de flash neem ik hem in beslag"

nu eenmaal dat concert begon zag ik gewoon één lange witte flash van GSM cameratjes dus die zever van te verbieden en dergelijke mogen ze voor mijn part achterwege laten.

Als ik naar iets groots memorabels ga wil ik een aandenken en meestal niet hetgeen dat 30€ kost met een paar mouwen maar een paar foto's van hetgeen ik die avond gezien heb...

Tool in Vorst nationaal vond ik er dan weer serieus over, daar schenen ze met lampen in uw camerake als ge nog maar aanstalte maakte om ne foto te trekken. Die heren maken fantastische muziek maar da trok op niks.

Als straf heb ik hunne laatste gedownload en ni gekocht ne! :)

my 2 cents
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Re: Foto's/filmen op concerten

Bericht door Yakke »

Scale schreef: In het digitale tijdperk van heden waar filmen met een GSM nu betere beelden opleverd dan vroeger met een camera van 20kg
De beelden tot daar toe, maar het geluid met zo'n gsm opgenomen is altijd rampzalig.
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

dflament schreef:Ooit es naar een concert (Sigur Ros, Tilburg) geweest met een spiegelreflex met deftige zoom en al de shit eraan om wat deftig van ver te trekken in een concertzaal en de kerels aan de ingang zeiden; "als ik jullie betrap op het gebruik van de flash neem ik hem in beslag"

nu eenmaal dat concert begon zag ik gewoon één lange witte flash van GSM cameratjes dus die zever van te verbieden en dergelijke mogen ze voor mijn part achterwege laten.

Als ik naar iets groots memorabels ga wil ik een aandenken en meestal niet hetgeen dat 30€ kost met een paar mouwen maar een paar foto's van hetgeen ik die avond gezien heb...

Tool in Vorst nationaal vond ik er dan weer serieus over, daar schenen ze met lampen in uw camerake als ge nog maar aanstalte maakte om ne foto te trekken. Die heren maken fantastische muziek maar da trok op niks.

Als straf heb ik hunne laatste gedownload en ni gekocht ne! :)

my 2 cents
Ik had ze een paar weken voordien ook in Luxemburg gezien en daar kroop de security het eerste half uur ongeveer door het publiek om camera's af te pakken!!
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Dummy schreef:
Ik had ze een paar weken voordien ook in Luxemburg gezien en daar kroop de security het eerste half uur ongeveer door het publiek om camera's af te pakken!!
Ik vraag mij of die mannen dat wettelijk wel mogen, ze kunnen het gebruik ervan wel verbieden maar zomaar afpakken... [-X
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Bericht door Scale »

dflament schreef:


Tool in Vorst nationaal vond ik er dan weer serieus over, daar schenen ze met lampen in uw camerake als ge nog maar aanstalte maakte om ne foto te trekken. Die heren maken fantastische muziek maar da trok op niks.
Idd, maar er ging toch niet veel op de foto gestaan hebben met zijn (gas) masker op..... :wink:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb toch ook serieus onder mijn knoppen gekregen bij het concert van clouseau, ik had mijne kodak en sony video camera mee.
Bij het eerste nummer begon ik te filmen en het was al mis bij diene van de security. Toch in het geniep enkele stukken kunnen opnemen. Foto's trekken ze hun niet aan maar filmen - opnemen is ten strengste verboden dus.

MaC'Red 8)
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Re: Foto's/filmen op concerten

Bericht door BikingBrecht »

Yakke schreef:
Scale schreef: In het digitale tijdperk van heden waar filmen met een GSM nu betere beelden opleverd dan vroeger met een camera van 20kg
De beelden tot daar toe, maar het geluid met zo'n gsm opgenomen is altijd rampzalig.
Ik vermoed dat hiermee het voornaamste gezegd is.
Die kleine GSM's en/of digicam kunnen vandaag mooie dingen.
Het geheel van de opname (beeld en geluid) kan anderzijds nog niet tippen aan een professioneel toestel.

Gezien de compactheid van het toestel is het moeilijk om ze te verbieden. Tenzij men iedereen gaat fouilleren.
Ik veronderstel dus dat de meeste organisaties deze toestellen oogluikend toestaan.
Anderzijds zullen ze wellicht niet toestaan, dat je daar met professioneel materiaal binnengaat of daar voortdurend foto's of filmopnames zit/staat te maken.

Aan de reactie hier te lezen, vermoed ik dat het beleid momenteel als volgt is.
Plaats reactie