olympische spelen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Oei, ik dacht dat da van Trials en minima afhing? :oops:
Zit ik er zo ver naast?
Gebruikersavatar
Tompie08
Mountainbiker
Berichten: 390
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 15:24
Rijdt met: Scott Scale 50

Bericht door Tompie08 »

Verellen schreef:Oei, ik dacht dat da van Trials en minima afhing? :oops:
Zit ik er zo ver naast?
Ahja, daarmee dat ze in Amerika waarschijnlijk trials doen.. Omdat er maar een aantal mogen gaan.
Als ze de minima namen, zouden er waarschijnlijk veeeeel meer mogen gaan...
Allé ja, zo zou ik da toch denken... :-k
snellebeentjes
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:54

Bericht door snellebeentjes »

Antonio's pizza schreef:
Tompie08 schreef:
Antonio's pizza schreef:En andere landen hanteren andere selectienormen; bovendien zijn de grote naties veel meer het slachtoffer van de beperkingen qua deelnemers per land (vb max 2 per discipline van het zwemmen, max 2 per discipline atletiek enz). Ofdat je nu met 1 miljoen inwoners of met 500 miljoen inwoners bent, je kan max 2 medailles winnen dan. :wink:
Is dat zo?

Ik dacht dat er in de finale van de 200 meter bij de mannen 3 Amerikanen meededen???

En ik denk ook een paar keer gezien te hebben dat een bepaald land zowel goud, zilver en brons won in een bepaalde discipline?

Correct me if I'm wrong...
Ja, niet in alle disciplines zijn de normen hetzelfde natuurlijk. Maar bij het zwemmen is het alleszins zo (2 man per discipline), in het turnen max 3 per discipline, in atletiek is het misschien ook 3, je kan ook maar 1 voetbalploeg sturen of 1 volleybal team enz. Komt er gewoon op neer dat het niet is omdat je 30 x zoveel inwoners hebt dat je 30x zoveel deelnemers kan sturen. Vb, er waren 660 Amerikanen op de Olympische spelen, Belgie had er ergens in de 80.
Daar gaat het toch ook helemaal niet om! Een volley-, basket-,voetbal-,hockeyteam zijn de nationale teams van een land! Logisch dus dat je daarvan niet meer dan 1 kan sturen! Feit is dat grote landen, landen met veel inwoners een veel grotere talentenput hebben waar ze uit kunnen putten! Waar ook tussen de grote talenten meer competities kunnen worden gehouden om de talenten nog beter te maken! Ook kan je in een land als de VS een veel grotere verscheidenheid aan de dag leggen, met meer mensen is de kans dat je om een grotere verscheidenheid aan sporten uitblinkt groter! Kortom bij een groot aantal inwoners is de procentuele kans op het vinden van een potentiele gouden medaille winnaar veel groter! Daar draait het hem om in die onderzoeken!

Een voorbeeldje: In de VS zwemmen bij de trials in de 200m schoolslag: 20 (ruim geteld) meisjes onder de limiet, er kunnen er slechts 2 gaan dus zijn de eerste 2 (via Trials) uitverkoren! 18 potentiele medaillekandidaten (dit is de gedachte achter de IOC minima, wie de limiet haalt is een potentiele medaillekandidaat) worden thuis gelaten! Dat zijn 20 potentiële winnaars op een bevolking van 300milj. man! In België haalt slechts 1 meisje deze limiet, waarom? Simpelweg omdat zij op onze bevolking (ong. 10 milj) de enige potentiele medaillekandidaat is! Ook bij bijvoorbeeld zwemmen ziet men op sommige afstanden geen Belgen maar wel goeie Amerikanen, simpelweg omdat onder onze kleine bevolking geen talenten of medaillekansen op die afstand te vinden zijn...
Het is dus logisch dat een land met minder inwoners automatisch minder medailles gaat halen, want uit uw domme redenering valt af te leiden dat jij ervan uit gaat dat op de OS zowel de VS als België evenveel medailles kunnen halen omdat er van elk land evenveel deelnemers KUNNEN zijn!

Sorry voor de Lange post maar op zulke domme redeneringen moet je reageren!
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

@ snellebeentjes: Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen =D> .

@ Antonio's pizza: Ik denk dat er in de states wel iets meer jongeren met een serieus overgewicht en een gebrek aan sport zijn als in België.

Als je dan toch bij hoog en bij laag zit te beweren dat het aantal inwoners geen invloed zou hebben op het aantal talentvolle sporters van een land, dan is dit voor "dikke jongeren" of "seriemoordenaars" of "drugsverslaafden" net hetzelfde ...

Maar ik ben er van overtuigd dat je hier waarschijnlijk weer een ijzersterke reply gaat tegenover zetten die mijn argument in één beweging van de tafel zal vegen :roll: .
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Effe googelen en dan vind je bijvoorbeeld onderstaande tekst:
Americans, who comprise only 5% of the world's population, account for a whopping 33% of total global sugar consumption - over 10 million tons annually.

According to the WHO, over half of Americans are overweight and 31% - 38.8 million people - are obese. Obesity rates in children have risen 50% in recent years.

Americans have become sugar junkies and, sad to say, a nation of fatties, the world's most overweight people. Europeans laugh at obese American tourists as they waddle down the street.

It's hard to find any processed food products these days without some form of added sugars: sucrose, dextrose, fructose, corn syrup, maltodextrin. A can of pop can easily contain eight tablespoons of refined sugar. France and Australia have been forced to produce sweeter wines to cater to the sugar-craving U.S. market. Carbohydrates, the basic material for all breads, potatoes, cakes and snack foods, are quickly converted by the body into simple sugar, and then stored as fat.

Incredibly, the Bush administration is strongly opposing the WHO's campaign to limit sugar intake to 10% of total caloric consumption. President George Bush seems to think lots of sugar is just dandy.
Het volledige artikel vind je hieronder:

http://www.commondreams.org/views04/0125-01.htm

Nog een erg intressante tabel op onderstaande link (ook qua overgewicht scoren de amerikanen dus goud =D> ):

http://www.nationmaster.com/graph/hea_o ... th-obesity
Gebruikersavatar
jerre1
Mountainbiker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 13 mei 2007 12:40
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre1 »

Rikske schreef:@ snellebeentjes: Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen =D> .

@ Antonio's pizza: Ik denk dat er in de states wel iets meer jongeren met een serieus overgewicht en een gebrek aan sport zijn als in België.

Als je dan toch bij hoog en bij laag zit te beweren dat het aantal inwoners geen invloed zou hebben op het aantal talentvolle sporters van een land, dan is dit voor "dikke jongeren" of "seriemoordenaars" of "drugsverslaafden" net hetzelfde ...

Maar ik ben er van overtuigd dat je hier waarschijnlijk weer een ijzersterke reply gaat tegenover zetten die mijn argument in één beweging van de tafel zal vegen :roll: .
ik denk dat den ap zelf een dikkerdje is hoor :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Antonio's pizza schreef:Dus als 50% overweight is, is de eigenlijke bevolking van de VS die in aanmerking komt voor de olympische spelen veel beperkter, dus doen ze het nog beter dan eerst gezegd.

En seriemoordenaars enzo klopt wel, kijk eens hoeveel pedofielen er rondlopen in Luik, de concentratie is toch ook een pak hoger dan de gemiddelde concentratie per land.
Ik wist dat er een ijzersterke reaktie van u te verwachten was, daarom dat ik mijn vorige postje eerst even vlug had voorgelezen aan mijn hond, en die kwam met een even zinnige reaktie af als die van u ...
snellebeentjes
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:54

Bericht door snellebeentjes »

Rikske schreef:
Antonio's pizza schreef:Dus als 50% overweight is, is de eigenlijke bevolking van de VS die in aanmerking komt voor de olympische spelen veel beperkter, dus doen ze het nog beter dan eerst gezegd.

En seriemoordenaars enzo klopt wel, kijk eens hoeveel pedofielen er rondlopen in Luik, de concentratie is toch ook een pak hoger dan de gemiddelde concentratie per land.
Ik wist dat er een ijzersterke reaktie van u te verwachten was, daarom dat ik mijn vorige postje eerst even vlug had voorgelezen aan mijn hond, en die kwam met een even zinnige reaktie af als die van u ...
Strike :lol: :lol: :lol: !! =D> Rikske
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

Kan deze topic ni gesloten worden want hij is toch volledig naar de vaantjes en dan zijn we ineens van da klein kind vanaf ook.
dit gelijk ook maar opdoeken ..... :wink:
Gesloten