Draadloos internet

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Stivie
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: do 03 mar 2005 22:25

Draadloos internet

Bericht door Stivie »

Hallo, een vraagje voor kenners en ervaringsdeskundigen.
Nu heb ik een vaste Telenetaansluiting maar wegens verbouwingen aan
het huis zal de computer verplaatst worden. Omdat ik het niet zag zitten
om overal gaten te gaan boren om een vaste kabel te leggen had ik besloten over te gaan op draadloos internet.
Heb intussen al enkele mensen gesproken en blijkbaar niemand echt tevreden over draadloos internet :-?
Neem ik dan wel best een vaste verbinding met alle werk vandien ?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Een vaste verbinding is betrouwbaarder.
Op mijn laptop is overigens duidelijk merkbaar dat draadloos veel trager werkt.
Indien snelheid niet primeert, is draadloos een prima oplossing.

Voor mezelf is het duidelijk dat er altijd de mogelijkheid (desnoods door er met mijn laptop op mijn buik naast te gaan liggen) moet bestaan om een PC aan de draadloze router te hangen via de kabel. Het maakt probleemoplossing een stuk gemakkelijker.
Gebruikersavatar
Madeiros
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 22:29
Rijdt met: Scott Spark 10
Contacteer:

Bericht door Madeiros »

Al 2 jaar draadloos nooit problemen gehad en volgens mij supersnel.Doen!
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

Madeiros schreef:Al 2 jaar draadloos nooit problemen gehad en volgens mij supersnel.Doen!
Zelfde ervaring hier, intussen zo'n 4 jaar. Mijn router doet wel 110 Mbit/s, waardoor een harddisk aanspreken op een andere computer op het intern netwerk bijna even snel is als de eigen harddisk.
Gebruikersavatar
Stivie
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: do 03 mar 2005 22:25

Bericht door Stivie »

Zijn er dingen waar ik op moet letten ? Mijn computer zal op +/- 20 m (met 3 tussenmuren) van de zender staan. Er zijn volgens mij verschillende soorten zenders (met 1 of meerdere antennes)
Snelheid is voor mijn niet superbelangrijk maar het moet toch iets vooruitgaan en om de haverklap verbinding verliezen zie absoluut niet zitten.
Gebruikersavatar
Madeiros
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 22:29
Rijdt met: Scott Spark 10
Contacteer:

Bericht door Madeiros »

20 meter is ver maar er zijn krachtige en minder krachtige op de markt dat mag geen probleem zijn.Je kunt ook kiezen om je internet door het electriciteitsnet te sturen,dan wordt het signaal aan de hoofdmodem via een kabel naar je electriciteitsnet gestuurd zodat je op elk stopcontact internet hebt en je zo via een kabel met speciale stekker aan je pc kunt aansluiten.Dit werkt ook prima alleen heb je dan nog een kabel van het stopcontact naar je pc.
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

ik ben er eerlijk gezegd niet voor. Ik heb het ook hangen omdat ik de draadloze router gratis gekregen heb, maar ik heb wel bijna in elke ruimte een vaste aansluiting.
Als je 'n beetje kan, neem maar vaste lijnen (ook al haal ik gemakkelijk 400+ kb/s draadloos)
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

Een tip: koop hardware van een gekende fabrikant. Het zal je installatieproblemen besparen.

Mijn aanraders zijn Linksys en Belkin.

Linksys is nu eigenlijk de consumer tak van cisco, zowat de grootste naam in netwerken. Hun spullen zijn betrouwbaar en hebben de naam ook door leken eenvoudig te installeren te zijn.

Belkin is iets nieuwer, iets duurder, maar bied een immens goede garantie (quasi levenslang tenzij je echt ze door misbruik kapot helpt).

Qua bereik zou er van deze merken duidelijk op de doos moeten staan wat je kan verwachten en war de stevigere modellen zijn.

mvg
Skool

PS sommige routes hebben een usb poort waar je een printer op aan kan sluiten, en deze zo delen als netwerkprinter. Enorm handig als je met meerdere pc's op een netwerkje zit.
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

Madeiros schreef:20 meter is ver maar er zijn krachtige en minder krachtige op de markt dat mag geen probleem zijn.Je kunt ook kiezen om je internet door het electriciteitsnet te sturen,dan wordt het signaal aan de hoofdmodem via een kabel naar je electriciteitsnet gestuurd zodat je op elk stopcontact internet hebt en je zo via een kabel met speciale stekker aan je pc kunt aansluiten.Dit werkt ook prima alleen heb je dan nog een kabel van het stopcontact naar je pc.
been there, done that. Is evenwel geen wonderoplossing, de snelheden liggen niet zo hoog. Daarbij komt nog dat je nog altijd een stopcontact nodig hebt. Velen onder jullie vinden dat belachelijk, maar als je een printer, computer en scherm, radio, telefoon, bureaulamp, externe harde schijf en weet ik wat nog allemaal staan hebt, dan kan je al eens moeite hebben om nog maar eens een stopcontact vrij te maken. Daarbij komt nog dat die bakjes niet houden van stekkerdozen en overspanningsbeveiliging, dus die moet je zo rechtstreeks mogelijk op het net inschakelen.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Madeiros schreef:Al 2 jaar draadloos nooit problemen gehad en volgens mij supersnel.Doen!
zelfde hier, zowel thuis als op 't werk draadloos... Heel makkelijk...
Als we met twee op het net zitten, dan gaat het ook even rap hoor...

Kan nu surfen vanuit mijne zetel tijdens de voetbal... Ook handig... #-o
Plaats reactie