sven nys

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
sennevb
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 mar 2007 19:36
Rijdt met: Kona Kikapu Deluxe

Bericht door sennevb »

scottbikerke schreef:
Tompie08 schreef:
scottbikerke schreef:ik ben aant kijken tis nu 20 na 4 en ze zijn aan hun tweede rondje bezig.Spitz op kop :lol:
Freak!!!! :lol:

Paulissen 6de , Nys goed opgeschoven naar de 20ste plaats....
Dat hij zich maar niet aan het opblazen is....

Filip 43ste... :roll:
een beetje freak he, nu da ze is mtb laten zien op tv moeten we er van profiteren he :lol: :lol:
zie ma da ge tegoei uitgeslapen zijt morge, ging jij ook ni de houffamarathon doen?
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

ferm gereden van nijs. Spijtig dat hem al van het egin moet gaan inhalen.
Maar toch een zeer goede race gereden in een klimaat dat hem niet ligt.

Hopelijk da Londen niet te laat gaat zijn, hij is dan toch al 36jaar.
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Bericht door Leto »

Super Sven !!
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Toch beetje kritisch blijven. Als je een bepaald moment derde bent en je moet dan nog 6 plaatsen toestaan ( eigenlijk 7 ) is dat toch teleurstellend niet.
Het blijft een mooie prestatie maar een kampioen in het mtb is de Sven nog helemaal niet.
( Wat best wel jammer is, gezien het feit dat we verwent zijn bij het veldrijden telkens onze landgenoten mee te zien strijden voor de top 3).
De meest prangende vraag, welke groeimarge heeft Sven nog in mtb?

Degoutant de manier waarom het OS werd gefilmd door die chinezen.
2u op de kop van Julien moeten kijken is wel wat overdreven.
Gebruikersavatar
davidS
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: ma 07 mei 2007 20:22
Rijdt met: beter dan de gast die erop zit

Bericht door davidS »

prachtig gereden

en die krampen? als je een hele race moet doorrijden en inhalen om vooraan te geraken, dan is het niet verwonderlijk dat die krampen opduiken


alle respect voor dat "mooscoureurke" :wink:
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

Just geweest zien op groot scherm in de shop van Bruno Cameleonbikes, plezante voormiddag! Schone race met verdiende winnaar. Wel idd. spijtig de manier van filmen door die chinezen... 1u1/2 beelden van absalon de rest beelden van renners op plaats 40 tot god weet waar... Enfin, toch genoten. Mooie omloop vond ik 't. Respect voor Nys, had die een betere startpositie gehad had er misschien wel top 5 of top 3 ingezeten, who knows. Die inhaalrace, niet te onderschatten zeker in de gegeven omstandigheden.
Spijtig van Roel, misschien wat hevig gestart? Nu ja, mindere dag misschien en 't was ook niet zijn soort parkoers hè. Filip heeft z'n best gedaan, zal wel niet meer ingezeten hebben. Merci aan Bruno voor de goeie ontvangst en gebruik van de infrastructuur :-D
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

Dr.Gonzo schreef:Toch beetje kritisch blijven. Als je een bepaald moment derde bent en je moet dan nog 6 plaatsen toestaan ( eigenlijk 7 ) is dat toch teleurstellend niet.
Het blijft een mooie prestatie maar een kampioen in het mtb is de Sven nog helemaal niet.
Ik heb natuurlijk niks tegen een kritische houding, maar ik vind dat de prestatie van Sven Nys toch wel vrij indrukwekkend is. Wetende dat hij van ver in de achtergrond zijn weg naar voren heeft moeten banen en dat hij van nature problemen heeft met de weersomstandigheden, is het niet geheel abnormaal dat hij op een moment met krampen te maken zou kunnen krijgen.

Dat hij dan op een bepaald moment aansluiting had gemaakt bij de groep die uitzicht gaf op een derde plaats (akkoord, hij reed even op kop in die groep, op derde positie dus) in een groep van 4 ofzo, wil daarom niet zeggen dat hij derde zal eindigen he. Zijn sprint kennende zou hij, als hij in die groep was kunnen blijven, ook 'maar' op een 7de plaats gestrand zijn... wat dan ook een 'verlies' van 4 plaatsen zou betekend hebben.
Gebruikersavatar
jerre1
Mountainbiker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 13 mei 2007 12:40
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre1 »

sennevb schreef:
scottbikerke schreef:
Tompie08 schreef: Freak!!!! :lol:

Paulissen 6de , Nys goed opgeschoven naar de 20ste plaats....
Dat hij zich maar niet aan het opblazen is....

Filip 43ste... :roll:
een beetje freak he, nu da ze is mtb laten zien op tv moeten we er van profiteren he :lol: :lol:
zie ma da ge tegoei uitgeslapen zijt morge, ging jij ook ni de houffamarathon doen?
yep morgen ben ik daar voor de 50 km, zal vandaag vroeg in mijn bedje liggen denk ik.Ik heb nr 5147.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

je hoorde aan sven dat hij echt ging voor de derde plaats en dat hij moeite had om tevreden te zijn met zijn top 10 plaats, hij reed ook een poos op kop in de achtervolgende groep, op plaats 3, kort daarna kreeg hij krampen... hij heeft zich daar mss ook een beetje opgeblazen, zoals eerder paulissen...

maar da's natuurlijk de instelling van de grote, hongerige kampioen

idem dito voor dat onverwoestbaar geloof in zijn eigen kunnen

terugkomen van de 35ste plaats is natuurlijk wel degelijk een nadeel, maar uiteindelijk doet iedereen toch, op een paar meters na, dezelfde afstand, of je nu als eerste of in het midden start

en hij vergeet ook eventjes dat dit parcours op zijn lijf geschreven was (weer iets minder, maar hij lijkt zich goed aangepast te hebben)

nee, een negende positie is schitterend, sven hoort thuis in de top 15 van het internationale mountainbiken, niet in de top 3, da's voor de cyclo-cross, en hij gaat daar ook nooit in thuishoren,

maar wie doet dat hem anno 2008 na? niemand, het levert hem bovendien pakken publiciteit op

nu zegt hij dat hij nog veel progressie marge heeft en dat hij in 2012 voor een medaille gaat gaan, op zijn 36ste :drunk:

terwijl hij maar op de valreep geselecteerd raakte op zijn 32ste, wanneer hij op de top van zijn fysiek kunnen is (na 32ste begint het verval al), en hij eigenlijk al de handdoek geworpen had...

ik denk dat hij daar later, wanneer hij ouder en wijzer geworden is, nog eens goed gaat mee lachen (gesteld dat hij het meende natuurlijk) O:)


maar nogmaals, die positieve en niet zo kritische ingesteldheid hoort bij een groot kampioen,

een mooi voorbeeld van de wonderbaarlijke impact van de geest op het lichaam:
http://www.guardian.co.uk/science/2008/aug/23/health
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

marzokki NQH schreef:
Dr.Gonzo schreef:Toch beetje kritisch blijven. Als je een bepaald moment derde bent en je moet dan nog 6 plaatsen toestaan ( eigenlijk 7 ) is dat toch teleurstellend niet.
Het blijft een mooie prestatie maar een kampioen in het mtb is de Sven nog helemaal niet.
Ik heb natuurlijk niks tegen een kritische houding, maar ik vind dat de prestatie van Sven Nys toch wel vrij indrukwekkend is. Wetende dat hij van ver in de achtergrond zijn weg naar voren heeft moeten banen en dat hij van nature problemen heeft met de weersomstandigheden, is het niet geheel abnormaal dat hij op een moment met krampen te maken zou kunnen krijgen.

Dat hij dan op een bepaald moment aansluiting had gemaakt bij de groep die uitzicht gaf op een derde plaats (akkoord, hij reed even op kop in die groep, op derde positie dus) in een groep van 4 ofzo, wil daarom niet zeggen dat hij derde zal eindigen he. Zijn sprint kennende zou hij, als hij in die groep was kunnen blijven, ook 'maar' op een 7de plaats gestrand zijn... wat dan ook een 'verlies' van 4 plaatsen zou betekend hebben.
volledig akkoord! zoals ik gisteren zei Nys heeft zich volledig op deze ene wedstrijd toegelegd (net als Absalon trouwens) en het is een mooi resultaat ... dat van die startplaats is geen excuus, wat minder veldritten (de poen weet je wel) en iets meer MTB focus en hij stond op de tweede rij. maar bon, startplaats, hitte, parcours ...achteraf kan je daar veel over zeggen maar uiteindelijk telt slechts de positie aan de streep.

@Dr.Gonzo wat dan gezegd over Paulissen die reed effe op één, waarom schiet je die niet af?

@pt3r: commentaar viel nog best mee, ze deden nog moeite om het via gsm nog een beetje interessant te houden, wat moet je doen als je het enkel moet doen met beelden an Absalon, vertraagde opnames en flarden over het parcours verspreid en de ronde doorkomst aan de aankomst op de computer ... de BBC zal dat in 2012 wel beter aanpakken zeker
Gesloten