wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

freezy schreef: Een Yamaha R6 of een Honda VTR kan mij ook wel bekoren, maar zijn net iets 'te' om met te beginnen. :wink:
Geen enkele moto is "te" om mee te beginnen, 't is het manneke dat erop zit dat zijn verstand moet gebruiken.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

kawa schreef:
freezy schreef: Een Yamaha R6 of een Honda VTR kan mij ook wel bekoren, maar zijn net iets 'te' om met te beginnen. :wink:
Geen enkele moto is "te" om mee te beginnen, 't is het manneke dat erop zit dat zijn verstand moet gebruiken.
Een R6 is juist wel iets om mee te beginnen, dat voelt aan als speelgoed :drunk: kan je na een paar weken oefenen al plat leggen in den bocht, maar is toch niet supersnel.
Maar zoals Kawa als schreef, met het verkeer van tegenwoordig is dat bijna niet meer doenbaar :-? voor mij ook geen moto meer met al die zondagsrijders op de baan.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

kawa schreef:Geen enkele moto is "te" om mee te beginnen, 't is het manneke dat erop zit dat zijn verstand moet gebruiken.
Da's idd wel waar.

Zijn er hier trouwens die woon-werkverkeer met de moto doen? Want dat is alleszins mijn bedoeling om dan te doen. Hoe zit dat juist met het fiscale voordeel?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

freezy schreef: Zijn er hier trouwens die woon-werkverkeer met de moto doen? Want dat is alleszins mijn bedoeling om dan te doen. Hoe zit dat juist met het fiscale voordeel?
Alle werkkm's zijn aftrekbaar. Moto, kledij, verzekering, naft, onderhoud...

Als je 20000km op een jaar hebt gereden, waarvan 10000 voor het werk kan je dus 50% van je totale kosten inbrengen.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Swannie schreef:
kawa schreef:
freezy schreef: Een Yamaha R6 of een Honda VTR kan mij ook wel bekoren, maar zijn net iets 'te' om met te beginnen. :wink:
Geen enkele moto is "te" om mee te beginnen, 't is het manneke dat erop zit dat zijn verstand moet gebruiken.
Een R6 is juist wel iets om mee te beginnen, dat voelt aan als speelgoed :drunk: kan je na een paar weken oefenen al plat leggen in den bocht, maar is toch niet supersnel.
[-X [-X [-X
Als je geen moto basis heb verongeluk je daarmee.
En als je je moet inhouden omdat je die op vol vermogen niet aankan, ben je verkeerd bezig. En inderdaad, met het verkeer van tegenwoordig is het driedubbel opletten.

Een SV650 is een prima optie om mee te beginnen. Rijdt gemakkelijk en is toch vrij snel als je hem opjaagt. Hij heeft ook relatief veel koppel op lage toeren, ideaal voor starters die niet met zo'n tamme 500 op stap willen.
Gebruikersavatar
adrenalinerush
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 01 sep 2007 07:47
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door adrenalinerush »

zelf zou ik ook geen sport model als begin moto aan raden... Eerder een naked bike. Zoals al voor gesteld de SV650 of de CB600F zijn 2 tammelijk vinnige machientjes. Het grote voordeel van de naked bike voor een beginner is dat je daadwerkelijk een gevoel hebt van hoe snel je gaat door de wind die je pakt, terwijl dit bij een sport model absoluut niet het geval is. 2de grote voordeel is het brede stuur tov de clip-ons: met het brede stuur kan je op lage snelheid echt als met een fiets rijden, terwijl je je met een clip-on al echt in de bocht moet laten vallen...wat in het begin een akelig gevoel is. Het brede stuur geeft je ook veel meer controle over de bike als je dan toch eens hard moet door remmen....

Qua snelheid moeten ze in de ardennen zeker niet onder doen voor de sport modellen. Daar houd ik met mijn simpele 600 naked sport modellen bij, zelfs de duizends... het is dan natuurlijk wel harder werken voor mij dan voor die andere mannen. Op gewone rechte stukken rijden ze natuurlijk met veel gemak van me weg, maar iedereen kan op het rechte stuk hard rijden natuurlijk.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

rubber-12 schreef:
kawa schreef: Geen enkele moto is "te" om mee te beginnen, 't is het manneke dat erop zit dat zijn verstand moet gebruiken.
[-X [-X [-X
Als je geen moto basis heb verongeluk je daarmee.
En als je je moet inhouden omdat je die op vol vermogen niet aankan, ben je verkeerd bezig. En inderdaad, met het verkeer van tegenwoordig is het driedubbel opletten.

Een SV650 is een prima optie om mee te beginnen. Rijdt gemakkelijk en is toch vrij snel als je hem opjaagt. Hij heeft ook relatief veel koppel op lage toeren, ideaal voor starters die niet met zo'n tamme 500 op stap willen.

Nu spreek je jezelf ook tegen he....
De combinatie van iemand zonder moto basis, een moto (om het even welke) en geen gezond verstand is altijd dodelijk.

Je kan net zo goed heel gek doen met een SV650, een chopper, enduro, noem maar op....

De ene moto is al gevaarlijker om mee te beginnen dan een andere maar uiteindelijk ligt het aan het manneke dat erop zit.

Je kan perfect met een R1 aan legale snelheden rijden en perfect alle verkeersregels volgen en een ander rijdt met z'n tamme 500 overal voluit.... welke denk je dat het rapst in de krant staat? :roll:
Of je nu tegen 200 uit de bocht gaat met een R6 of een SV, veel zal het niet uitmaken. Het enige wat je nog kan redden is de betere wegligging van zo'n R6 dus in principe is die nog veiliger.

En om over dat inhouden en het aankunnen van het vol vermogen.... er zijn er maar heel weinig die zelfs het vermogen van een R6 volledig de baas kunnen, ook doorgewinterde motorrijders meegerekend.
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Bericht door Kinnie »

Heb zelf al 4 motos gehad vermit ik slechts 25 ben.

Cagiva raptor 125cc (leren rijden)
ktm supermotard 640
kawasaki z1000
ktm supermotard 640

M'n vader daarentegen heeft er al iets meer gehad, met de laatste 6 of 7 heb ik ook telkens gereden.

1* Suzuki DR500
2* Yamaha YZF 250
3* Kawasaki ZXR 750
4* Kawasaki ZX 9R
5* Kawasaki KLX 650r
6* Suzuki TL1000s
7* Kawasaki KLX 650r
8* Yamaha R1
9* MV Agusta F4 750 (gewone rood/grijze)
10* MV agusta F4 750 Special Parts (slechts 50 wereldwijd gemaakt)
11* KTM supermotard 640
12* KTM supermotard 525
13* Kawasaki Z1000
14* KTM supermotard 525
15* Kawasaki ZX10r
16* Aprilia SXV 550
17* Aprilia Tuono R
18* KTM supermotard 560smr
19* Ducati 1098

ik had niet echt zin om fotoos van al de moto's te posten 8)

degene die enkele foto's willen zien, vraag maar dan zet ik er wel enkele bij :wink:
Gebruikersavatar
Lincky
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 21 okt 2004 19:47
Rijdt met: Specialized FSR XC Comp 2002
Contacteer:

Bericht door Lincky »

@ rubber-12,

Ik heb ook al verschillende motoren gehad en ik moet jou theorie tegen spreken zulle!!
Een goede 500 is zeker niet tam te noemen.
Ik heb nog met een Bandit 400 gereden en ook met een CB 500 en dit zijn motoren waarmee je de zware kannonen het moelijk kan doen krijgen. En dan bedoel ik geen autostrades, maar de gewoone wegen.
Nu rij ik met een 25 jarige Honda CX 500 Euro Sport met 50 Pk en kan gerust mijn manneke staan.
Gebruikersavatar
Lincky
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 21 okt 2004 19:47
Rijdt met: Specialized FSR XC Comp 2002
Contacteer:

Bericht door Lincky »

@ kawa,
Dat is gesproken!!!!!
Er zijn er maar bitter WEINIG die het volle vermogen van hun motor benutten. Ja, in eerste en tweede versnelling en dan gaan ze al zoooo snel dat ze vlug opschakelen om onder de 8000 rpm te blijven.
Als je een motor hebt met -laat ons zeggen- 75 Pk en je gebruikt het volledige vermogen, dan ben je iedereen te snel af. Ik heb nog met een Aprilia RS125 gereden, en als je daar aan 11.000 rpm komt en je serrius bang begint te worden dat hij zal ontploffen, dan pas komt het totale vermogen van dat spel naar boven. 185 Km/u op de teller, en dat voor een 125cc. Niet te doen é!!
Het is zoals met een pistool, dat ding is ook niet gevaarlijk zulle!! Het is de gebruiker die gevaarlijk kan zijn.
Plaats reactie