wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Glenn92
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 18:46
Rijdt met: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
Contacteer:

Re: wie rijd er moto?

Bericht door Glenn92 »

scelter schreef:Mijne brommer er ook maar eens opgooien...
Afbeelding
Is diene foto genomen op de Weertsedreef tussen Sint-joris-weert en de naamsesteenweg ?

En ferme moto ! :drunk:
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: wie rijd er moto?

Bericht door scelter »

Klopt helemaal :-)
Gebruikersavatar
Chase
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:44
Rijdt met: ene me vitesse en 2 zonder

Re: wie rijd er moto?

Bericht door Chase »

Ferm machien!
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: wie rijd er moto?

Bericht door Stalen Worm »

zal mijne woon - werk brommer er ook nekeer tssgooien

Honda CBR 125r 2007

voordelen:
Geen kosten voor motorijbewijs, 2 jaar autorijbewijs is voldoende
Geen Fileleed, scheelt me dik een uur per dag (tijdens de spits de E313 tss Olen en Massenhoven)
laag verbruik: geen 3L op 100km bij normaal rijgedrag
Biv: 62€, verzekering: 150€/jaar

Nadelen:
Om echt autosnelweg te rijden issem te traag, topsnelheid, plat op de tank 120 km/u, boeit ni, puur woon werk gebruik!!
het ziet er redelijk "speelgoed" uit tss de "echte" kleppers, maar das ni mijn probleem, kunde 't ni zien: ogen toe!!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: wie rijd er moto?

Bericht door Stalen Worm »

allee vooroit, 2 weken kunnen 'genieten" van mijn "brommerke" ?

afgelopen woensdag op een nat wegdek een uitwijk-/ remmanoeuvre moeten doen omdat er ne l*l in koning Auto vond dattem er nog gauw tss moest terwijl hij geen voorrang had, en onderuit gegaan, hele linkerkant beschadigd, onderdelen alleen al zouden me 1300€ kosten, dus de reparatiekosten zijn me net iets te hoog, dus per-total... maar aangezien zonder moto woon werk gewijs ni haalbaar is, gistern een 2012 model in Ross White (tricolor) besteld (showroommodel bij L&C MOTORS in Olen), levering volgende week!! doordat het autosalon is, en ik nog een mooi bedrag voor het wrak krijg, toch een mooie deal kunnen doen! had em liever ni gedaan, maar kom, als als als.... (die van ons een koei was konnek ze melken)

Afbeelding

weer nen opgevoerden brommer, maar voor mij meer dan voldoende, heb wel beslist om toch een paar uren "rijles" te gaan nemen, om toch accurater te kunnen reageren in situaties zoals deze, ni dat dit te vermijden was, maar kom.. dure grap toch nu!!

nog ff een vraagje, iemand die weet of de nr plaat binnen moet zoals wanneer ge ne andere auto koopt? of deze toch overgezet kan worden op mijn nieuwe moto, zou stom zijn dat ik WEER 30€ moet spijzen aan de staatskas...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: wie rijd er moto?

Bericht door kawa »

Stalen Worm schreef: afgelopen woensdag op een nat wegdek een uitwijk-/ remmanoeuvre moeten doen omdat er ne l*l in koning Auto vond dattem er nog gauw tss moest terwijl hij geen voorrang had, en onderuit gegaan,
Vervelende situatie, en dit bewijst nog maar eens dat je enorm defensief moet rijden als je met de moto op pad bent.
't Is misschien te laat, maar heb je geen aanrijdingsformulier ingevuld of is de automobilist gewoon verder gereden?
Mijn vrouw heeft hetzelfde voorgehad, aanrijdingsformulier opgemaakt en in haar recht gesteld. Zo zie je maar dat het fabeltje dat je effectief tegen de auto moet aanrijden om uw gelijk te halen bullshit is.


Stalen Worm schreef: weer nen opgevoerden brommer, maar voor mij meer dan voldoende, heb wel beslist om toch een paar uren "rijles" te gaan nemen, om toch accurater te kunnen reageren in situaties zoals deze
Laat de rijschool voor wat het is.

Boek u eerder een dag in een echte motoropleidingcentrum. Daar heb je veel meer aan dan wat uurkes rijles van een rijschool....
Ik heb goede ervaring met http://www.motorbeheersing.com/cursussen/trial.php" onclick="window.open(this.href);return false;



Stalen Worm schreef: nog ff een vraagje, iemand die weet of de nr plaat binnen moet zoals wanneer ge ne andere auto koopt? of deze toch overgezet kan worden op mijn nieuwe moto, zou stom zijn dat ik WEER 30€ moet spijzen aan de staatskas...
Je moet bij een auto uw nr plaat ook niet inleveren... dus bij uwe moto ook niet.

Dat verplicht inleveren is alleen als je nog met een oude plaat rijdt. 3 cijfers, 3 letters voor de auto en de gele plaat voor de moto.
Als je al zo'n witte motoplaat hebt hou je die gewoon bij.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: wie rijd er moto?

Bericht door Stalen Worm »

geen spoor van de tegenpartij, dus alles voor mezelf!!

bedankt voor de link, zoiets bedoelde ik inderdaad
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: wie rijd er moto?

Bericht door kawa »

Da's klote natuurlijk, zit je met de kosten opgescheept...

Maar echt, defensief rijden kan zo'n situaties helpen voorkomen, gene zever.


Die motorschool in Tongeren is echt wel in orde, die mannen geven les aan de flikken ook...
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: wie rijd er moto?

Bericht door Stalen Worm »

kawa schreef:Da's klote natuurlijk, zit je met de kosten opgescheept...

Maar echt, defensief rijden kan zo'n situaties helpen voorkomen, gene zever.


Die motorschool in Tongeren is echt wel in orde, die mannen geven les aan de flikken ook...
't is nu ni da ik zo zot/kort/... reed, kon ook ni mee da brommerke...gelukkig had ik, zelfs op mijn tufferke, deftige beschermende kledij aan! onderuit tegen 50/60 doet verdekke zeer!! lichamelijke schade valt (al bij al) mee, mijn ego daarentegen...

ach ja; als als als, daar komt mijne moto ni mee terug he.. ik heb er in ieder geval vooropig al een (dure) les uit geleerd

Tongeren is nu ni echt vlakbij, g ka eens kijken of er niks korterbij is, maar ik sla de link op in mijn favorieten, bedankt!
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: wie rijd er moto?

Bericht door BramDR »

Stalen Worm schreef:zal mijne woon - werk brommer er ook nekeer tssgooien

Honda CBR 125r 2007

voordelen:
Geen kosten voor motorijbewijs, 2 jaar autorijbewijs is voldoende
Geen Fileleed, scheelt me dik een uur per dag (tijdens de spits de E313 tss Olen en Massenhoven)
laag verbruik: geen 3L op 100km bij normaal rijgedrag
Biv: 62€, verzekering: 150€/jaar

Nadelen:
Om echt autosnelweg te rijden issem te traag, topsnelheid, plat op de tank 120 km/u, boeit ni, puur woon werk gebruik!!
het ziet er redelijk "speelgoed" uit tss de "echte" kleppers, maar das ni mijn probleem, kunde 't ni zien: ogen toe!!

Afbeelding
Afbeelding

Ik dacht dat dit vanaf 2013 gedaan was en dat je wel een motorrijbewijs nodig hebt. Rijbewijs A
Plaats reactie