ubuntu

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Ik denk dat er geen probleem is om die cd uit de drive te nemen zolang je maar een eject of een unmount doet alvorens die cd er uit te halen kwestie van zeker te spelen.
koereureke94
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 19:58
Rijdt met: climb H1 29er

Bericht door koereureke94 »

pt3r schreef:Ik denk dat er geen probleem is om die cd uit de drive te nemen zolang je maar een eject of een unmount doet alvorens die cd er uit te halen kwestie van zeker te spelen.
en wat is dan een eject of unmount?
Geerthawk
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 22:40
Rijdt met: Gazelle extreme

Bericht door Geerthawk »

Ik snap er echt nergens gene zak van #-o
Laat hier maar windoos op staan #-o
Gebruikersavatar
Killerbe
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 11:50
Rijdt met: Orbea OIZ - Thompson Full LX en misschien nog een Trek 8500

Bericht door Killerbe »

Yawn, het eewige geklaag over Windows, Mac en Linux.

Overal is wel iets mee, en alles heeft zo zijn voordelen. Wat Microsoft op bedrijfs netwerken kan bieden, kan geen enkele andere provider. Niet hooked aan Windows of Mac?; neem dan Linux voor thuisgebruik.
Ik draai al 4 jaar dezelfde XP installatie, zonder noemenswaardige problemen. Terwijl andere alle drie weken problemen hebben.
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

na het lezen van dit topic ben ik ook aan het proberen met de live CD, MAAR alles gedaan volgens de instructies maar bij het booten van de CD krijg ik het scherm met UBUNTU, kies de eerste optie en dan blijft het scherm staan, 10 min, 15 min, ...
is dit normaal ??
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Neen want de bedoeling is natuurlijk dat je een werkbare desktop te zien krijgt.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

scelter schreef:Belangrijk is natuurlijk dat je ervoor openstaat bepaalde programma's op te geven en andere te gaan gebruiken. Maar in heel veel gevallen zul je hier alles behalve spijt van hebben, omdat ze vaak gewoon beter zijn dan hun windows equivalent.
Wat het photoshop verhaal betreft zal GIMP een uitstekend alternatief zijn. Alleen voor professionele toepassingen is het niet heel geschikt omdat het één of ander formaat niet heeft (ben de naam ff kwijt), maar dit heb je als gewone gebruiker niet nodig.
Ubuntu is in meer dan 40 verschillende talen te installeren. Ook het Nederlands is uitstekend ondersteund.
Dat diskwalificeert het al als licht systeem voor een professionele PC voor het pure tekenwerk.. Is daar zoiets voor?
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Hubertje schreef:
scelter schreef:Belangrijk is natuurlijk dat je ervoor openstaat bepaalde programma's op te geven en andere te gaan gebruiken. Maar in heel veel gevallen zul je hier alles behalve spijt van hebben, omdat ze vaak gewoon beter zijn dan hun windows equivalent.
Wat het photoshop verhaal betreft zal GIMP een uitstekend alternatief zijn. Alleen voor professionele toepassingen is het niet heel geschikt omdat het één of ander formaat niet heeft (ben de naam ff kwijt), maar dit heb je als gewone gebruiker niet nodig.
Ubuntu is in meer dan 40 verschillende talen te installeren. Ook het Nederlands is uitstekend ondersteund.
Dat diskwalificeert het al als licht systeem voor een professionele PC voor het pure tekenwerk.. Is daar zoiets voor?
Zolang je niet weet welk formaat het is dat niet wordt ondersteund moet je niet te vlug conclusises trekken.
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

pt3r schreef:Neen want de bedoeling is natuurlijk dat je een werkbare desktop te zien krijgt.
off course. Blijkbaar werkt er geen enkele optie ik ook kies.
Is de laatste versie dat ik wil proberen (8.04.1). Nog iemand met dit probleem ?
iso file is nagekeken en blijkt in orde te zijn.
Gebruikersavatar
davidS
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: ma 07 mei 2007 20:22
Rijdt met: beter dan de gast die erop zit

Bericht door davidS »

heb deze week opensuse 11 en mandriva spring 2008 gedownload en op een oude laptop P4 met 512Mb ram geinstalleerd

de opensuse is duidelijk te vlug gereleased, de mandriva draait er spinnend op. Nu met ubuntu heb ik op AL mijn laptops problemen gehad bij het installeen: x-server ilde niet draaie, acpi was een rommeltje, videokaart niet herkend e.d.
Daarom heb ik me steeds beperkt tot suse en mandriva.
En voor het eerst in 10 jaar moet ik zeggen dat mandriva suse heeft voorbijgestoken in "handelbaarheid"

Mandriva is wel echt een distro voor net-overstappende-windows gebruikers.

Een paar revieuws over verschillende distro's:

http://www.l4l.be/index.php?view=catego ... &Itemid=58
Plaats reactie