wie van jullie heeft een hond?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door whaleshark »

Hanne_F_S schreef:Afbeelding

Hanne, is dit "Bike-jörging" waar je in je vorige post over sprak? Wat houdt dat eigenlijk in?
Flynn lijkt me inderdaad een vat vol energie... =D>
Veel plezier...

Grtz
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door Hanne_F_S »

"bikejöring" (heb het vorige keer fout geschreven :-D )

Het komt er op neer dat je een route aflegt van max 8km (maar dat heb ik nog niet geweten, lijkt me ook té lang) terwijl je hond jouw voorttrekt... Hond dient een deftig tuig aan te hebben en verbonden zijn met een rekker aan je fiets, nooit met een vaste lijn. En voor op je fiets een antenne zodat je leiband niet in het wiel slaagt...

Zoiets ongeveer :-D

Ohw, Flynn zijn vatje was na 3km wel leeg :-D hebben we maar op ons gemakske verder gedaan :lol:
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door scelter »

Nog geen hond hier maar wel al even op zoek naar een hongaarse Vizsla pup. Voorlopig nog zonder weinig resultaat, want we willen een rashond en vermijden de broodfokkers liever.

Afbeelding
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door kawa »

scelter schreef:Nog geen hond hier maar wel al even op zoek naar een hongaarse Vizsla pup. Voorlopig nog zonder weinig resultaat, want we willen een rashond en vermijden de broodfokkers liever.
Ik zou nog een stap verder gaan...

Afbeelding
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door whaleshark »

Mooi... zo denk ik er ook over... succes met de zoektocht.
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door wattie »

Hanne_F_S schreef:"bikejöring" (heb het vorige keer fout geschreven :-D )

Het komt er op neer dat je een route aflegt van max 8km (maar dat heb ik nog niet geweten, lijkt me ook té lang) terwijl je hond jouw voorttrekt... Hond dient een deftig tuig aan te hebben en verbonden zijn met een rekker aan je fiets, nooit met een vaste lijn. En voor op je fiets een antenne zodat je leiband niet in het wiel slaagt...

Zoiets ongeveer :-D

Ohw, Flynn zijn vatje was na 3km wel leeg :-D hebben we maar op ons gemakske verder gedaan :lol:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog een leuk bikejöring filmpje dat ik ooit gevonden heb :-D .
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door Bunga »

Zit ook met een happy/actieve bc van 7 maand. Een echte knuffelaar en speelvogel met veel energie.
Vanaf volgende week begin ik met hem in te zetten voor gehoorzaamheidstraining en agility. Ik ben zelf een beetje inspiratieloos om nieuwe commando's aan te leren :oops:
Zit, lig, blijf, pootje, los, up (ergens omhoog rennen), foei en dan hebben we zowat alles gehad.

@Hanne_F_S

Vanaf wanneer ben je met je hond beginnen lopen? Ik heb me altijd laten vertellen om toch te wachten tot ong 1 jaar omdat ze dan volgroeid zijn en stevigere botten hebben.
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door Hanne_F_S »

@ Bunga: Je mag stilletjes aan beginnen lopen met je hond. Je moet er alleen voor zorgen dat je hem niet belast, dus niet laten trekken, gewoon naast u laten mee joggen. Het is belangrijk om hem eerst conditie en spieren te doen opbouwen. Om hem te laten trekken zou ik toch wachten tot een jaar. En beginnen met korte stukjes, dat hij het heel tof vind. (ik ben met Flynn op latere leeftijd begonnen omdat ik eerst gehoorzaamheidswedstrijden deed en pas later met canicross begonnen ben)

En voor inspiratie voor commando's: Google >>> dog tricks...


Ik heb nog met iemand PB's aan het sturen geweest met een Dalmatiër i.v.m. materiaal. Ik weet alleen u naam niet meer dus gelieve mij nog eens een PB'tje te sturen.
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door govaert »

kawa schreef:
scelter schreef:Nog geen hond hier maar wel al even op zoek naar een hongaarse Vizsla pup. Voorlopig nog zonder weinig resultaat, want we willen een rashond en vermijden de broodfokkers liever.
Ik zou nog een stap verder gaan...

Afbeelding
Adopteren is ook niet altijd ideaal. Je weet echt niet wat je in huis haalt soms!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: wie van jullie heeft een hond?

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik zit met een dilemma ... mijn hond is 13 jaar oud en zit met 2 gezwellen aan de melkklieren. Ze moet ook immens vaak plassen en loopt er soms wat troosteloos bij. Mijn zus en moeder zeggen dat het het best is om ze stilaan een spuitje te geven. Ik weet het niet zo.

Aan de andere kant eet en drinkt ze nog normaal, als ik ze laat lopen in de tuin zit ze nog vol energie (ze loopt niet meer zo lang en veel als vroeger maar dat is gezien de leeftijd ook maar logisch) en op zich denk ik niet dat ze momenteel al teveel last heeft van die gezwellen. Het is niet dat ze jankt ofzo.
Dat overmatig plassen zou van die gezwellen kunnen komen of heeft misschien ook met de leeftijd te maken.

Wat denken jullie?
Plaats reactie