Logo op afbeeldingen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Logo op afbeeldingen

Bericht door Strikybart »

Iedereen heeft ongetwijfeld de rode log's van pinkbike al es tegengekomen hier opt forum (rechts onder):

Afbeelding

Ik vraag mij eigenlijk af hoe dat juist gedaan wordt.
Het logo wordt er pas opgezet op het moment dat de afbeelding weergegeven wordt, niet voor het uploaden.
Via Google kan ik een script vinden om dit te regelen in asp.NET maar dat ken ik nog niet goed genoeg om daar een site mee te maken.

Kan dit ook met PHP en weet er iemand hoe dit dan ineen zit??
Ik zou het willen gebruiken met eigen afbeeldingen.

PS: foto is nie van mij ze maar da was al wel duidelijk zeker ;)

Grtz
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Er wordt gebruik gemaakt van een digitale stempel dacht ik. Kan met photoshop, maar je hebt er ook speciale programma's voor.
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

Met Photoshop weet ik ook hoe het ineen zit maar deze logo's worden op de foto gezet door de website zelf, hier komt geen mens aan te pas.
Een speciaal script plaatst zelf een logo (gekozen door de admin) op de afbeelding, eventueel op een zelf te kiezen plaats.

Grtz
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Als je iets van PHP kent, kan je dit doen dmv GD2 library, hiermee kan je foto's bewerken (resizen, effectjes, watermerk opzetten). Je geeft dan de afbeelding van het watermerk op, positie, format enzo en de originele foto waaruit je zo'n resultaat van pinkbike krijgt
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Wss zet een script een doorzichtige laag over de foto met het logotje in het hoekje
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

Joriz schreef:Als je iets van PHP kent, kan je dit doen dmv GD2 library, hiermee kan je foto's bewerken (resizen, effectjes, watermerk opzetten). Je geeft dan de afbeelding van het watermerk op, positie, format enzo en de originele foto waaruit je zo'n resultaat van pinkbike krijgt
Na lang zoeken en proberen heb ik eindelijk 2 manieren gevonden om dit klaar te spelen.
Je moet inderdaad gebruik maken van de gd2 library.
Zo heb ik ineens nog een hele hoop andere leuke dingen gevonden die PHP kan :P

Bedankt voor de tip! =D>

Grtz
Plaats reactie