Interessant voor de individuele mtb-er ....

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galibier2646
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 14 okt 2004 21:17
Rijdt met: 2015 - SJ Carbon 29er / Sram X9

Interessant voor de individuele mtb-er ....

Bericht door Galibier2646 »

Ambulancemedewerkers hebben opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit de grote lijst met telefoonnummers.

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Zij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.

"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.


Vanaf dan weten de politie, de ambulanc e medewerkers , de dokter, enz... s teeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen: ICE1, ICE2, ICE3 ,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Maak nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM, stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en
gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

ik heb al sinds het begin dat ik ga biken steeds zo'n kaartje bij... Dit zit bij mijn paspoort en bloedgroep.

Staat trouwens ook op de lidkaart van MTB.BE (nogmaals een aanrader dus...) :wink:
IceCube
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 07 jul 2006 08:45
Rijdt met: Cube Ltd Race, full XT, Reba, Avid Elixir 9, Mavic CrossTrail, NN/RR

Re: Interessant voor de individuele mtb-er ....

Bericht door IceCube »

Galibier2646 schreef:Zij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE". "ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.
Hela, hela, ik heb wel een patent op die naam he ! Als ze mij nu al internationaal gaan opbellen ...
IceCube :drunk: :drunk:
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

Ik heb dat een week of twee geleden ook ergens tegengekomen op een website. Heb er direct 2 ingestopt.

Mooi initiatief! Je weet nooit dat het van pas komt.

Grtz
Gebruikersavatar
ridley86
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
Contacteer:

Bericht door ridley86 »

mm , met telefoonnummers als pa, ma en thuis zit je toch ook al op de goede weg neem ik aan. Heb ze toch voor alle zekerheid als ice opgeslagen ook =D>
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik werk al lang met een SOS-nr in mijn gsm. Maar heb nu ook deze gekozen als die meer gebruikelijk is. Heb ook steeds mijn mtb.be pasje bij waar bloedgroep opstaat en noodnummer. Beter teveel info dan te weinig. :wink:
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Ik heb dit ook al eens gelezen en ze staan geprogrammeerd, die ijskes!
Gebruikersavatar
authentic biker
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 11:11
Rijdt met: Minerva hurricane deore

Bericht door authentic biker »

Is een tijdje geleden in het tv-journaal geweest en het blijkt vooral in de UK al wat ingeburgerd te zijn, heb het reeds in mijne gsm gestoken.
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Voila zit al in mijn Gsm :lol:
Ge kunt nooit weten he
Plaats reactie