Het systeem Quickstep

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ik vergelijk altijd met mezelf
als ik een marathon gereden heb en ik ben diep gegaan dan heb ik meestal toch 2-3 dagen nodig om terug een beetje op positieven te komen. (lees deftig kunnen fietsen en super voelen)
als je dan de ronde van frankrijk doet en dag na dag tegen je max aanzit, dan moet je toch producten nemen....
ik laat dan nog in het middel wat doping is en wat gewoon voedingsupplementen want daar is de grote grijze zone.
en geloof me met een boterham met choco of een spaghetti bouw je niet genoeg op.
als je weet dat een renner tot 5000Kcal kan verbruiken dan moet ge na de rit serieus boefen om dat deftig binnen te krijgen (vetvrij).
Gulske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 06:56
Rijdt met: Scott Scale 940

Bericht door Gulske »

nebraz M/29j. schreef:Ik snap niet waarom ze die controles niet opdrijven. Het zou de wielersport ook al voor een stuk geloofwaardiger maken.
Gulske schreef:Voor mij blijft iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en dit lijkt me ook de gezondste gedachte.
En meteen ook de meest naïve. :P
Noem mij naïef, of wat dan ook. Voor mij is dit echter wel één van de grondbeginselen van ons rechtssysteem en onze vrijheid. Indien dit niet overeind blijft, is het heel eenvoudig om u te beschuldigen van weet ik veel wat. Als ik er de pers bijhaal en genoeg annonieme getuigen (overigens toevallig goede vrienden van mij of vijanden van u) citeer, bent u schuldig! En ge moogt zeggen wat ge wilt ter verdediging, ge hebt nu uwe naam en ge blijft schuldig.

Goed bezig vlaanderen!
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

Je spreekt over profs he, fietsen is hun werk. Hun zadel staat bij wijze van spreken in hun gat gebrand...
Ze hebben zo ooit eens in een programma een dag uit het leven van museeuw getoond. Dat begon dus smorgens met een nuchtere training van 1u30, daarna ontbijt en een duurtraining op de weg. Na de middag in de fitness en daarna nog een gerichte training met de fiets. Als wij als normale sterveling 1 zo'n dag zouden moeten ondergaan, zijn we er idd een week niet goed van. Maar zij doen het dag in dag uit, dus trainen voor een wedstrijd als de TdF is mogelijk...
We spreken hier over professionele athleten, vergelijk aub jezelf niet met dergelijke personen. Die vergelijk klopt toch niet...

Dit totaal terzijde van of er nu wel of niet gepakt wordt. Maar dit moest ik even kwijt...
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

thomatchef schreef:Je spreekt over profs he, fietsen is hun werk. Hun zadel staat bij wijze van spreken in hun gat gebrand...
Ze hebben zo ooit eens in een programma een dag uit het leven van museeuw getoond. Dat begon dus smorgens met een nuchtere training van 1u30, daarna ontbijt en een duurtraining op de weg. Na de middag in de fitness en daarna nog een gerichte training met de fiets. Als wij als normale sterveling 1 zo'n dag zouden moeten ondergaan, zijn we er idd een week niet goed van. Maar zij doen het dag in dag uit, dus trainen voor een wedstrijd als de TdF is mogelijk...
We spreken hier over professionele athleten, vergelijk aub jezelf niet met dergelijke personen. Die vergelijk klopt toch niet...

Dit totaal terzijde van of er nu wel of niet gepakt wordt. Maar dit moest ik even kwijt...
=D>
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Wij als gewone stervelingen werken ong. 210 dagen per 365/jaar.
Beroeps wielrenners zijn ong.350 dagen per jaar bezig met hun vak,
waarvan ze er min.100 dagen effectief moeten van presteren!
Denk je je nu werkelijk dat dit mogelijk is met en boterham met choco,
een biefstuk en veel pasta?
Neen,als je zelf eens weken aan een stuk leeft,traint als een prof kom je
tot de vaststellling dat zonder iets extra's bij te nemen,je er niet komt!
Zij(beroeps)moeten dit 350 dagen per jaar volhouden!
Denk je dat het mogelijk is om dit te verwezelijken met niets extra's?
Wat onschuldig begint met voedingssupplementen(die iedereen toch neemt?)
zal al vlug te weinig blijken en uitmonden in nog iets meer,iets extra's
ten opzichte van anderen!
En wanneer er dan nog gigantische bedragen mee gemoeid gaan,dan is de
link vlug gelegd!
Topsport zonder doping is mogelijk,maar niet voor een langere periode
vol te houden,en wanneer de baas dit voor een langere periode wil zal
er iets meer (alternatiefs) moeten aagewend worden!!??
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

Flip FSR schreef:Noem me één toprenner die zuiver rijdt... een fabeltje mijn gedacht, spijtig genoeg :roll:
de gene die moet opgeven om de andere bij te houden of die laats aankomen.
:wink:
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

En denk je dat een beroeps pas vanaf zijn 20ste na zijn studies op zijn fiets zat of zo? De meeste konden waarschijnlijk eerder fietsen dan lopen. Als je vroeg begint al klein kind dan kweek je een lichaam die voor die sport is gemaakt. Het zijn dan pas de echte talenten, of hardste werkers die doorbreken. Want ons belgenlandje is zeer rijk aan mislukte renners ook ze, mensen die de top niet gehaald hebben dit door gebrek aan talent of doorzettingsvermogen. Kijk maar naar het lopen, daar doen de Afrikanen het meestal het beste. Nogal logisch, want ze mochten iedere dag lopen naar school. En ik zie het niet direct gebeuren dat zo'n Afrikaan even 20000€ opzij heeft staan om de top in het lopen te bereiken dankzij een uitgebreide epo kuur.
Met epo maak je van een ezel geen koerspaard, dat zou je nu ondertussen al moeten weten denk ik.

Wij zouden zelfs niet als profs kunnen leven, we worden gewoon zot. Hetgeen zij opgeven voor hun sport, zijn dingen waar de meeste mensen niet meer zonder kunnen. Denk jij dat ze iedere vrijdagavond op café gaan en hun lazarus drinken? Denk jij dat zij in het weekend leuk even op uitstap gaan? Verder zouden we de trainingen ook geen week volhouden omdat we als niet (top)sporters er gewoon de conditie en het lichaam niet voor hebben. We denken het misschien wel, maar de realiteit is anders. Over hoeveel mensen lees ik hier niet dat ze deftig willen trainen, maar ze hebben maar 1 dag in de week... #-o Of ze hebben hun vrienden eraf gereden op een TT, de snelste slak is ook een winnaar e. Wij hebben gewoon het lichaam, de condititie, de tijd, de omkadering niet.

Ik vraag me hier serieus af wie nu de naievelingen zijn hier. Diegene die geloven dat zuivere topsport mogelijk is, of diegenen die alles klakkeloos uit de gazet overnemen en daar "deskundig" uit besluiten dat iedereen pakt...
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

als je weet dat een renner tot 5000Kcal kan verbruiken dan moet ge na de rit serieus boefen om dat deftig binnen te krijgen (vetvrij).
Nog zoiets, net alsof ze heel de rit niets eten en drinken, en dan daarna pas alles terug gaan aanvullen...
Renners tijdens de koers zijn echte vreetmachines. Wat zij allemaal naar binnenspelen tijdens een koers. Ik denk dat we daarnog allemaal van zouden verschieten.
Gebruikersavatar
fennek
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:46
Rijdt met: Thompson Mach 5

Bericht door fennek »

Volgens de anonieme getuige:
Groeihormoon kwam van de apotheek, epo bestelden ze meestal via het internet.
Zou toch wel eens willen weten in welke periode die getuige dit situeert.

Denk dat er weinig renners in de jaren '90 met internet bezig waren?
In 1997 had amper 4,9% van de Belgen ervaring met internet.

Is maar één van de vele (mogelijke) fouten in het onderzoek van HLN, personen en producten die niet overeenstemmen met de periode waarin ze worden gesitueerd.
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

thomatchef schreef:En denk je dat een beroeps pas vanaf zijn 20ste na zijn studies op zijn fiets zat of zo? De meeste konden waarschijnlijk eerder fietsen dan lopen. Als je vroeg begint al klein kind dan kweek je een lichaam die voor die sport is gemaakt. Het zijn dan pas de echte talenten, of hardste werkers die doorbreken. Want ons belgenlandje is zeer rijk aan mislukte renners ook ze, mensen die de top niet gehaald hebben dit door gebrek aan talent of doorzettingsvermogen. Kijk maar naar het lopen, daar doen de Afrikanen het meestal het beste. Nogal logisch, want ze mochten iedere dag lopen naar school. En ik zie het niet direct gebeuren dat zo'n Afrikaan even 20000€ opzij heeft staan om de top in het lopen te bereiken dankzij een uitgebreide epo kuur.
Met epo maak je van een ezel geen koerspaard, dat zou je nu ondertussen al moeten weten denk ik.

Wij zouden zelfs niet als profs kunnen leven, we worden gewoon zot. Hetgeen zij opgeven voor hun sport, zijn dingen waar de meeste mensen niet meer zonder kunnen. Denk jij dat ze iedere vrijdagavond op café gaan en hun lazarus drinken? Denk jij dat zij in het weekend leuk even op uitstap gaan? Verder zouden we de trainingen ook geen week volhouden omdat we als niet (top)sporters er gewoon de conditie en het lichaam niet voor hebben. We denken het misschien wel, maar de realiteit is anders. Over hoeveel mensen lees ik hier niet dat ze deftig willen trainen, maar ze hebben maar 1 dag in de week... #-o Of ze hebben hun vrienden eraf gereden op een TT, de snelste slak is ook een winnaar e. Wij hebben gewoon het lichaam, de condititie, de tijd, de omkadering niet.

Ik vraag me hier serieus af wie nu de naievelingen zijn hier. Diegene die geloven dat zuivere topsport mogelijk is, of diegenen die alles klakkeloos uit de gazet overnemen en daar "deskundig" uit besluiten dat iedereen pakt...
niet om je persoonlijk aan te vallen. ik heb effe naar je website gekeken en als je jouw prestaties vergelijkt met diegenen die voor je eindigen en dan effe kritisch bekijkt wat je er allemaal voor doet, zal je tot de vaststelling komen dat sommige prestaties met heel veel training ook bijna niet haalbaar is voor jou.
en je bent nog jong :lol:

en dan vraag je je af ....
hoe kan dat die dat volhouden ?
ik heb effe naar je verslag van de houffamarathon gekeken....en dat zegt voor mij voldoende.

wordt wakker !!!
Plaats reactie