Het systeem Quickstep

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Diable
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 16:33
Rijdt met: scott scale custom made

Bericht door Diable »

Kijk maar naar het lopen, daar doen de Afrikanen het meestal het beste. Nogal logisch, want ze mochten iedere dag lopen naar school....

Is je intelligentiecoëfficiënt toevallig gelijk aan je hematocrietgehalte?
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Gulske schreef: Noem mij naïef, of wat dan ook. Voor mij is dit echter wel één van de grondbeginselen van ons rechtssysteem en onze vrijheid. Indien dit niet overeind blijft, is het heel eenvoudig om u te beschuldigen van weet ik veel wat. Als ik er de pers bijhaal en genoeg annonieme getuigen (overigens toevallig goede vrienden van mij of vijanden van u) citeer, bent u schuldig! En ge moogt zeggen wat ge wilt ter verdediging, ge hebt nu uwe naam en ge blijft schuldig.
Goed bezig vlaanderen!
Ik zie alleen maar wat ik zie. Na deze aantijgingen kan je er prat op gaan dat er weer koppen zullen rollen. Het is geen vraagstelling van het al dan niet gebruik van doping. Het is een kwestie van tijd en middelen die het gerecht en de antidoping controleurs ter beschikking hebben om die elementen er uit te halen. Als je dan inderdaad niet geloofd dat doping van deze tijd is ben je naïf bezig in mijn ogen.
thomatchef schreef: .....
Ik doe niks af van de jarenlange prestatie van de wielrenners "an sich". Ik heb daar zelfs heel veel respect voor. Maar op een onnatuurlijke manier een wedstrijd naar je hand zetten vind ik dan weer niet kunnen.

Diable schreef: Is je intelligentiecoëfficiënt toevallig gelijk aan je hematocrietgehalte?
#-o
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

ik heb effe naar je website gekeken en als je jouw prestaties vergelijkt met diegenen die voor je eindigen en dan effe kritisch bekijkt wat je er allemaal voor doet, zal je tot de vaststelling komen dat sommige prestaties met heel veel training ook bijna niet haalbaar is voor jou.
en je bent nog jong
Een terechte opmerking, maar door een gebrek aan kennis (mijn trainingslog start pas vanaf september vorig jaar) ben je hier toch niet 100% correct. Vorig jaar zat ik voor mijn studies in Nederland en door een gebrek aan tijd en tweede fiets kon ik enkel in het weekend rijden. Je weet net zo goed als ik dat 2 dagen in de week fietsen geen training genoemd kan worden...
Het is pas op het einde van vorige schooljaar dat ik mijn een koersfiets heb gekocht en ik ook 2 maal in de week kon trainen. Als je dan bekijkt dat ik zonder deftige training steeds 50% reed, dat wil ik er nog wel eens velen zien doen.
Uiteindelijk heb ik in de vakantie de beslissing genomen om te veranderen van studies, en met die beslissing is ook het plan gekomen om dit jaar volop voor het mountainbiken te gaan. Ik kan dus totaal nog niet zeggen waar ik zal eindigen daar ik voor het eerste de winter heb doorgetraind, en ik voor het eerst in mijn categorie rijd.
Laat ons na dit seizoen mss eens opnieuw vergelijken.
en dan vraag je je af ....
hoe kan dat die dat volhouden ?
ik heb effe naar je verslag van de houffamarathon gekeken....en dat zegt voor mij voldoende.
Hoe ik dit volhoud? Ooit van liefde voor de sport gehoord? Ik ben verslingerd aan het mountainbiken en aan sport. Vroeger deed ik zelden aan sport, en sinds ik het heb leren kennen kan mijn lichaam niet meer zonder.
Wat jij uit mijn verslag van Houffa haalt kan ik totaal niet begrijpen. Gelieve eens te verduidelijken?
Ik heb tijdens die marathon afgezien dat het geen naam had, en was er de week nadien ook serieus ziek van. Dat komt ervan als je aan zo'n uitdaging begint zonder er deftig voor te trainen. Ik had geluk dat mijn vriend mee was; die toomde me in het begin wat in, en trok me op het laatste vooruit.
Ik doe niks af van de jarenlange prestatie van de wielrenners "an sich". Ik heb daar zelfs heel veel respect voor. Maar op een onnatuurlijke manier een wedstrijd naar je hand zetten vind ik dan weer niet kunnen.
Tuurlijk keur ik dit ook niet goed, dat is valsspelen. Maar ik vind dat het gewoon te veel vergeten wordt wat een renner moet doen om er te raken. Velen denken dat het met een prikje in het achterwerk ze die cols opvliegen. Maar niets is minder waar, daar kruipen jaaaaren van training in.
Is je intelligentiecoëfficiënt toevallig gelijk aan je hematocrietgehalte?
Quoten kun je leren, is niet zo moeilijk hoor...
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

thomas
wil je niet afbreken en ik hoop dat je bereikt hetgeen je voor ogen hebt
ik zou mijn leven niet willen ruilen voor het leven van een beroepswielrenner want dat is echt trainen op karakter en wil en zichzelf veel ontzeggen.

sommigen hebben een natuurtalent anderen niet.
maar als je met al die inspanningen niet kunt bereiken wat je voor ogen had dan is de stap naar producten om het toch te bereiken volgens mij vrij snel gemaakt.
En als de mindere natuurtalenten je voorbijsteken omdat ze iets genomen hebben, dan ......
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

maar als je met al die inspanningen niet kunt bereiken wat je voor ogen had dan is de stap naar producten om het toch te bereiken volgens mij vrij snel gemaakt
Ik vind dit toch geen logische keuze hoor. Uiteraard ben ik geen topsporter en verdien ik er mijn brood niet mee. Maar als ik mijn doelen dit jaar niet haal, dan zal ik op het einde toch eens goed nadenken of ik nog al die opofferingen die ik nu doe wil blijven doen. Om dan mijn lichaam op te offeren en daarbij schadelijke producten te gebruiken. Vergeet dit maar, als ik niet meekan, dan stop ik er mee en ga ik terug recreatief rijden. Mijn belangrijkste doel dat ik voor ogen heb is er hopen lol aan beleven, het is een hobby en geen obsessie. Als ik niet goed fiets dan leg ik daar bij neer. Maar ondertussen doe ik aan sport, en heb ik een lichaam in conditie. Wie kan daar nu niet blij mee zijn?

Het verandert inderdaad wanneer je topsporter ben en je er je brood mee verdient. Zeker wanneer je naast je sport geen diploma hebt en je dus nog moeilijkheden zou kunnen hebben om aan een deftige job te raken.
Toch blijf ik dit afkeuren, doping kan en mag niet worden toegelaten in het peleton (andere sporten idem).
Wie zegt trouwens dat die producten je brengen naar waar je wilt? Het hele peleton zou er aan zitten, en toch wint er maar 1 iemand. En het zijn trouwens steeds dezelfde die tonen dat ze het verste mee kunnen. En het zijn dezelfde die voor de overwinning gaan strijden. Misschien zijn dat wel eens die talenten niet?

en dan vraag je je af ....
hoe kan dat die dat volhouden ?
ik heb effe naar je verslag van de houffamarathon gekeken....en dat zegt voor mij voldoende.
Wat jij uit mijn verslag van Houffa haalt kan ik totaal niet begrijpen. Gelieve eens te verduidelijken?
Ik ben niet boos of zo, en voel mezelf niet aangevallen hoor. Maar de vraag blijft wel wat je in dat artikel zag. Ik (nochtans zelf geschreven) zie echt niet waar je daar nu uit kan halen. Gelieve eens te verduidelijken? Via Pb mag anders hoor als je het hier niet wilt.
prometheus
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 07 nov 2006 19:42
Rijdt met: Scott

Bericht door prometheus »

thomatchef schreef:En denk je dat een beroeps pas vanaf zijn 20ste na zijn studies op zijn fiets zat of zo? De meeste konden waarschijnlijk eerder fietsen dan lopen. Als je vroeg begint al klein kind dan kweek je een lichaam die voor die sport is gemaakt. Het zijn dan pas de echte talenten, of hardste werkers die doorbreken. Want ons belgenlandje is zeer rijk aan mislukte renners ook ze, mensen die de top niet gehaald hebben dit door gebrek aan talent of doorzettingsvermogen.
Normaal reageer ik hier niet vaak. Maar het wordt me toch wat te gortig.

Vind je de term "mislukte renner" nu zelf goed gekozen?
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

Klinkt vreemd, maar ik bedoel niet dat de persoon mislukt is of zo. Ik bedoel hiermee dat ze de top niet gehaald hebben. Komt grof over, dat besef ik ook.
Ik had beter mijn tijd genomen om dit beter te duiden of iets meer uit te schrijven.
Maar het is denk ik toch correct dat er heel wat renners zijn die de top niet halen, dit zowel in België als in andere landen. Deze mensen halen te top niet, maar zijn uiteraard niet te onderschatten. Het niveau onder de top is zeer zeker ook hoog te noemen. Zo heb ik voor deze mensen soms nog mee resepect dan voor de toprenners. Want deze hebben naast het fietsen vaak nog een job die ze combineren met hun wielrennen. Dit zijn mensen die ook alles opofferen zoniet nog meer om te kunnen koersen.
Handige Harry
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 12:58
Rijdt met: mountainbike

Bericht door Handige Harry »

Nu, de gazetten schrijven ook maar om te verkopen hé, het moet allemaal bewezen worden en zolang er geen bewijzen zijn ben je in een democratische rechtstaat ONSCHULDIG!
en dedecker en consoorten roepen ook maar wild in het rond? Hoe zat dat destijds mss met zijn judoka's?
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

hé thomas
ivm die houffamarathon bedoelde ik dat je geen supertijd had en dat de weg naar de top heeel heeel hard zal zijn en dat je nog veel zult moeten trainen om vast te stellen dat de weg naar de top zeer moeizaam vooruit gaat.
en natuurlijk ben je geen profrenner en is dat je doelstelling niet.

ps wel chapeau dat je het uitgereden hebt want dat is voor mij een even grote prestatie als eerste zijn. (en kan een doel zijn)
Plaats reactie