Lefevre 30 jaar doping?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

thomatchef schreef:Op den tv dat journalistje gezien die het artikel geschreven heeft. Hoewel ik zelf nog groen achter de oren ben vind ik dat die kerel totaal geen ervaring uitstraalt. Hij staat daar gelijk den eerste de beste jonge snotter die zich (denkt) bewezen te hebben en nu hoopt op talrijke jobaanbiedingen ed. Die kerel heeft een "air" van hier tot aant gat van de wereld. Ik heb zo mijn twijfels of alles wel klopt. Zo had hij bv idd moeite kunnen doen om de desbetreffende kliniek op te zoeken waar lefevre werd opgenomen. Anonieme getuigen vinden is toch o zo simpel, maar namen zijn er weeral niet.
Ik vrees dat het wel eens anders zou kunnen zijn, en dat hij zal mogen zoeken achter manier om die schadeclaims te betalen...

En De Dekker heeft er zich ook al weer mee gemoeid. Om het met de correct beschrijving van Lefevre te zeggen die HOER zou beter zijn bakkes houden en zich bezig houden met het zoeken achter een manier hoe hij zijn irritante zieltje van de wereld kan helpen...
Museeuw zijn bekentenis nog niet gehoord!?? Hier dachten er ook velen van dat er niets aan de hand was, maar nu bekent hij het zelf. :^o
Ik ben geen supporter van niemand dan kan ik mij ook niet bedrogen voelen, zoals zovelen, en jij wrshnlk ook, aan je taalgebruik te horen. Heel veel te groen zelfs achter de oren en verder!! Ik wens je nog veel plezier toe met de competitiesport. Ik heb al heeeel lang geleden afgehaakt
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

simpel gezegd, ze moeten gewoon de eerste(en de rest) dopingzondaar immens hard schorsen en dedecker moet zijne mond houden, judo is nie tselfde als wielrennen é, ja kwetet das ook weer gezever, maar tis de waarheid.

niemand gaat er mij van kunnen overtuigen dat dedecker GEEN dikke vette zeveraar is
Laatst gewijzigd door EL_NOPPES op wo 24 jan 2007 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jewel
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 apr 2005 08:42
Rijdt met: Granvile XC-M

Bericht door Jewel »

Enkele bedenkingen:

Zowel Lefevre als Boonen kunnen nooit op een goede manier reageren op die uitspraken van Dedecker. als ze niets zeggen dan zegt iedereen, kijk ze reageren niet er zal wel iets achter zitten, als ze wel reageren zegt iedereen dat ze er wel iets van weten want ze reageren erop. op dergelijke uitspraken kan je niet goed reageren.

Over het artikel in HLN vind ik het frapant dat Dr. De Mol op enkele minuten tijd een aantal stellingen kan weerleggen. zoals die hematocriet waarde voor Gent-Wevelgem. 1 telefoontje naar het UCI of het dopingagentschap en er kan weerlegt worden wat er in het artikel staat. Waarom kon die journalist dat niet checken. je gaat me toch niet zeggen dat die journalist dat niet gechecked heeft.

Tot slot, ik ben helemaal niet naief, er wordt doping gebruikt in het peleton, door iedereen. enkele maanden geleden nog een artikel in De morgen gelezen over die italiaanse dokters. Daar was niet zo'n ophef over. ook niet in italie. Waarom onze pijlen altijd op dezelfde richten. elke ploeg in het peleton heeft zijn manier om aan de producten te komen. tijdens de tour spuit iedereen voldoende testosteron om terug fit te zijn de volgende dag, maar je moet wel zorgen dat de dosis niet te hoog is zodat je onder de dopinglimiet blijft. het zijn enkel degenen die iets stom uithalen (Landis, Vandenbroecke,...) die gepakt worden. En ja, Museeuw is ook stom geweest, hij heeft geprobeerd tijdens zijn laatste jaar aan doping te geraken op een niet al te snuggeren manier, en dat is nu uitgekomen.

P.S. Ik ben nog altijd supporter van Museeuw en Boonen, wat er ook gebeurt. wat er nu gebeurt zal de fijne momenten die zij ons gegeven hebben nooit wegvegen.
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

Jewel schreef:Enkele bedenkingen:


Over het artikel in HLN vind ik het frapant dat Dr. De Mol op enkele minuten tijd een aantal stellingen kan weerleggen. zoals die hematocriet waarde voor Gent-Wevelgem. 1 telefoontje naar het UCI of het dopingagentschap en er kan weerlegt worden wat er in het artikel staat. Waarom kon die journalist dat niet checken. je gaat me toch niet zeggen dat die journalist dat niet gechecked heeft.
'k geloof niet dat hij dat allemaal gechecked heeft hoor, als ze hem gisterenavond op tv vroegen of hij wist in welk afkickcentrum Lefevre zou opgenomen geweest zijn, dan wist hij dat ook niet, hij wist ongeveer in welke omgeving, maar hij moest nog het adres krijgen van zijn anonieme bron. (dat is toch larie)
Ik vind dat een straffe uitspraak, zonder ooit bij dit centrum opgevraagd te hebben of Lefevre daar effectief geweest is ja of nee. [-X [-X
Laatst gewijzigd door Superfan op wo 24 jan 2007 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

Van mij mogen ze heel die wielrenners kloterij afvoeren, al diene zever met die doping... Wie gelooft nu nog dat er zijn die clean rondrijden, die gelooft nog in Sinterklaas.
Grtz
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

het zijn niet altijd de renners die betrapt moeten worden!!SCHOON WERK
W.Mees
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 22:53
Rijdt met: haro

Bericht door W.Mees »

Lefevere eist nu 5O miljoen € schadevergoeding, echt een voorbeeld van intimidatie. Benieuwd of hij echt het gercht binnenstapt als puntje bij paaltje komt ?

Wie zou de "bekende Belgische wielrenner" zijn die nu dreigt bekend te raken.
Gebruikersavatar
Jewel
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 apr 2005 08:42
Rijdt met: Granvile XC-M

Bericht door Jewel »

W.Mees schreef:Lefevere eist nu 5O miljoen € schadevergoeding, echt een voorbeeld van intimidatie. Benieuwd of hij echt het gercht binnenstapt als puntje bij paaltje komt ?

Wie zou de "bekende Belgische wielrenner" zijn die nu dreigt bekend te raken.
Wat moet hij anders doen, zwijgen, alles over zich heen laten komen. dan zou hij ook bakken kritiek krijgen en zou hij voor iedereen schuldig zijn want hij durft niets te doen. Dat ze eerst alles maar eens zwart op wit bewijzen. Het is niet moeilijk om als anonieme getuige iets te zeggen dat je gehoord hebt van iemand die het gehoord heeft van imand die "dicht" bij de renners staat of een anonieme getuige die wraak neemt omdat hij is buitengebonjourd bij een wielerploeg omdat hij zelf niet echt clean was. Bewijzen, pas dan kan je iemand beoordelen.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

De jaloezie naar Lefèvre om zen resultaten en zen strijd tegen de doping moest toch eenmaal uitbreken.Succes wordt niet aanvaard in dit kleine landje.Kijk maar naar Henin en Clijsters die krijgen ook de nodige twijfels,misschien komt Kim Gevaert en Hellebout binnenkort aan de beurt en dan onze veldrijders die ook al op de korrel zijn genomen.Daar zijn ze nu in geslaagd,met als gevolg dat de andere ploegen nu in stilte van deze heisa kunnen gebruik maken om hun renners op te fokken.
Het is toch niet moeilijk om iemand ne loer te draaien als hij tegen je schenen gestapt heeft.Gewoon een beetje roddelen en de trein is gestart.
Wat betref het dopinggebruik bij profrenners kan ik maar al te goed begrijpen dat het moeilijk is om aan de verleiding te weerstaan.Het risico nemen betrapt te worden maar misschien wel een klassieker winnen die je hele carriere een lottopot kan opbrengen wel je zou voor minder en zot zijn als je het niet doet.Wel ik rij ook nog eens graag tegen 250km en neem ook het risico van geflitst te worden en daar wil ik dan ook de gevolgen van dragen.Renners foefelen met doping,ministers en bedrijven met fraude en omkooppraktijken ,waar ligt het verschil?Mij kan het allemaal niet veel schelen,ik blijf genieten van deze mooie sport, met of zonder doping ,het blijft in ieder geval een onmenslijke prestatie wat die renners presteren.
Gebruikersavatar
Jewel
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 apr 2005 08:42
Rijdt met: Granvile XC-M

Bericht door Jewel »

Reactie Lefevre-Boonen op sporza:

Boonen en Lefevere: "Samenraapsel van roddels"
wo 24/01/07 - Tom Boonen en Patrick Lefevere ontkennen de beschuldigingen in Het Laatste Nieuws. "Pure roddels", zegt Lefevere. "Geef me nog een dag en ik weerleg alles." "Ik heb bij ons nog nooit doping gezien", beweert Boonen.

Tom Boonen twijfelt aan de identiteit van de renner die Het Laatste Nieuws opvoert. "Het verhaal in de krant is gewoon een samenraapsel van roddels", zegt hij aan Sporza Radio.

"Ik geloof niet dat een van mijn ploegmaats dit gezegd heeft. Ik geloof zelfs niet dat die persoon bestaat. We zijn clowns in een circus."

"Zo goed als alles is gelogen, behalve dat Van Mol onze dokter is en Lefevere onze manager is. We hebben al enkele bewijzen, we wachten nu nog even af."

De anonieme renner valt toprenners van Quick-Step aan, dus ook Tom Boonen (foto). "Ik steek er mijn hand voor in het vuur: ik heb bij ons nog nooit doping gezien."

"Ik weet echt niet waar al die verhalen vandaan komen. Patrick Lefevere is een van de meest serieuze mensen waar ik al mee samengewerkt heb. Hij heeft altijd benadrukt om alles zuiver te doen, dat klopte hij er met de hamer in bij ons. Hij heeft me nooit aangezet tot iets."

"Als ik een krant heb, kan ik elke dag iets laten verschijnen. Je zet gewoon de lettertjes achter elkaar en klaar is kees. Maar doping in mijn lijf? Absoluut niet", onderstreept Boonen nog eens.

Lefevere: "Ik heb toch goed geslapen"

Quick-Step-manager Patrick Lefevere wordt in Het Laatste Nieuws door een anonieme renner weer zwaar onder vuur genomen. "Pure roddels", zegt hij. "Geef me nog een dag en ik weerleg alles."

"Ik wacht eerst het zoveelste vervolgverhaal af in die bewuste krant. Ik ga ook overleggen met mijn advocaat, over de juridische kant van de zaak."

"Ik heb heel goed geslapen", deelt Lefevere (foto) nog mee. "Wie recht in zijn schoenen staat, hoeft niks te vrezen."

"We zijn terechtgekomen in een tijd van cowboys. Toen werd er ook een affiche opgehangen met het opschrift "dood of leven". Ik ga het spelletje nu ook op dood en leven spelen", zegt Lefevere.

"Hoe ik de roddels zal ontkrachten, zeg ik niet", gaat Lefevere voort. "Ik wil mijn juridische wapens nog niet vrijgeven. Maar ik heb duidelijke bewijzen, onder andere over schriftvervalsing."

"Ofwel stop ik ofwel kom ik hier veel groter uit"
Op de koop toe bekende Johan Museeuw dinsdag nog dat hij in zijn laatste jaar epo gebruikte. Kwam de persconferentie van Museeuw op een slecht moment? "Het is jammer dat Johan niet gezegd heeft dat ikzelf en de ploeg niets wisten van zijn dopinggebruik."

"Maar ik ben een optimist. Ik onthou de goeie dingen in het leven en vergeet de slechte zo rap mogelijk. Ofwel stap ik straks uit de sport, ofwel kom ik hier na alle heisa groter uit dan ooit tevoren."
Plaats reactie