Kolonisten van Catan

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Phoenix
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 21:36
Rijdt met: LX af-montage

Kolonisten van Catan

Bericht door Phoenix »

Sinds kerstmis ben ik bijna verslaafd aan het gezelschap spel: de kolonisten van Catan.
Ik vraag me maar voortdurend af welke tactiek de juiste is..
het is echt een heel leuk spel

nog kolonisten op het forum?

ook mensen die ervaring hebben met de uitbreidingen op het spel?
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

yep, den dezen hier...
Elk spel is echt compleet anders... Als nen anderen den tactiek gebruikt van de puntenkaart en langste straat en al zo'n dingen... Dan weet je natuurlijk echt niet hoe het in elkaar zit...
Ik ga altijd voor de riddermacht!
Phoenix
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 21:36
Rijdt met: LX af-montage

Bericht door Phoenix »

:-)
ik probeer mijn eerste huisjes zo te zetten da ik veel erts binnen krijg en ook een huisje in de buurt van een haven, zodat ik voordelig kan ruilen, en zo dan ontwikkelingskaarten kopen.
redelijk goeie tactiek denk ik..
:-)
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

hebt ook al een aantal keren gespeeld.
maten van mij hebben dat + de zeevaarders en ridders denk (uitbreidingen van kolonisten van katan) echt leuk en verslavend spel waar ge uren mee zoet kunt zijn :-D
Jebus
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 16 aug 2005 22:47
Rijdt met: GT Zaskar LE

Bericht door Jebus »

Phoenix schreef::-)
ik probeer mijn eerste huisjes zo te zetten da ik veel erts binnen krijg en ook een huisje in de buurt van een haven, zodat ik voordelig kan ruilen, en zo dan ontwikkelingskaarten kopen.
redelijk goeie tactiek denk ik..
:-)
Ik denk ook da spelen op ontwikkelingkaarten een goede tactiek is. Wa ikzelf nooit doe, is spelen op langste "straat". Risico te groot da iemand anders zelfde doet en je vast komt te zitte (vind het bovendien een behoorlijk dure investering).
WoodsRock
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 05 okt 2006 20:29
Rijdt met: cube reaction

Bericht door WoodsRock »

Wat ook goede tactiek kan zijn: zo snel mogelijk je steden bouwen (indien mogelijk uiteraard), dan krijg je automatisch veel meer grondstoffen binnen, kan je meer straten leggen, meer dorpen bouwen, kaartjes kopen, kan je weer sneller ruilen, etc. Op die manier hoef je je niet meteen tot één bepaalde strategie te beperken maar laat je net meerdere mogelijkheden open.
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

met de uitbreidingsset steden en ridders =P~ =D>

www.kolonisten.nl
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

het begin is het belangrijkst hé... het kiezen waar je je eerste huis en straat gaat leggen...
Soms begint het tactisch steekspel daar al en zijn we dan vertrokken... Die havens zijn inderdaad ook een goede tactiek, net als de ontwikkelingskaarten.

Maar het blijft wel zo dat je je tactiek moet afstemmen op hetgeen de anderen doen hé, net zoals bij Risk, ene van mijn andere favoriete spelen... :wink:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Geef mij maar het schaakspel. Daar komt de factor geluk niet aan de orde. Risk en de kolonisten hebben een begrensde taktische mogelijkheid. De rest hangt af van de rolling dices en de psychologische impact op het opponent.
Plaats reactie