Fotografie

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

dat kan je ook met een D90 van nikon,plus je kan daarmee ook filmen
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Denk dat ik eruit ben dat het geen DSLR hoeft te worden, denk dat ik het mijn eigen te moeilijk ga maken en ik ben niet echt een geduldig persoon met zo'n zaken.

Het moet dus een "bridge" worden....

Van de G10 lees ik niet zoveel goeds, zou teveel mp's hebben en dat is ook weer niet goed bij een compact?

Voorlopig heb ik enkele modellen in gedachte die qua prijs nog vrij goed zitten ook..

Iemand een mening over volgende toestellen?
- Canon Powershot S5
- Canon Powershot SX10IS
- Fujifilm Finepix S2000HD
- Panasonic Lumix DMC-FZ28
- Casio Exilim EX-FH20
plonsita
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:21
Rijdt met: Uw Ma !

Bericht door plonsita »

wat is goed en wat is slecht ?



Helaas is het nog altijd het menekke achter het toestel en niet het toestel voor het menneke.
Gebruikersavatar
Jens
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: do 13 mei 2004 05:14
Rijdt met: Specialized Rock Hopper Pro disc

Bericht door Jens »

Een nikon D60?
kawa schreef:Denk dat ik eruit ben dat het geen DSLR hoeft te worden, denk dat ik het mijn eigen te moeilijk ga maken en ik ben niet echt een geduldig persoon met zo'n zaken.

Het moet dus een "bridge" worden....

Van de G10 lees ik niet zoveel goeds, zou teveel mp's hebben en dat is ook weer niet goed bij een compact?

Voorlopig heb ik enkele modellen in gedachte die qua prijs nog vrij goed zitten ook..

Iemand een mening over volgende toestellen?
- Canon Powershot S5
- Canon Powershot SX10IS
- Fujifilm Finepix S2000HD
- Panasonic Lumix DMC-FZ28
- Casio Exilim EX-FH20
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

Jens schreef:Een nikon D60?
kawa schreef:Denk dat ik eruit ben dat het geen DSLR hoeft te worden, denk dat ik het mijn eigen te moeilijk ga maken en ik ben niet echt een geduldig persoon met zo'n zaken.

Het moet dus een "bridge" worden....


Van de G10 lees ik niet zoveel goeds, zou teveel mp's hebben en dat is ook weer niet goed bij een compact?

Voorlopig heb ik enkele modellen in gedachte die qua prijs nog vrij goed zitten ook..

Iemand een mening over volgende toestellen?
- Canon Powershot S5
- Canon Powershot SX10IS
- Fujifilm Finepix S2000HD
- Panasonic Lumix DMC-FZ28
- Casio Exilim EX-FH20
wat is een Nikon D60?
juist een DSLR en geen bridge
voor een bridge gaat mijn voorkeur uit naar een fuji omdat die de kleuren het beste weergeeft
deze zijn heel natuursgetrouw
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ok, er schieten er nog drie over, telkens op aanraden van...

- Fujifilm Finepix S2000 (270€)
- Canon Powershot S5 iS (270€)
- Panasonic Lumix FZ-28 (380€)

Prijsverschil is toch wel wat....
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

kawa schreef:Ok, er schieten er nog drie over, telkens op aanraden van...

- Fujifilm Finepix S2000 (270€)
- Canon Powershot S5 iS (270€)
- Panasonic Lumix FZ-28 (380€)

Prijsverschil is toch wel wat....
Hou er rekening mee dat de Fuji en de Canon met gewone AA batterijen werken en NOOIT de autonomie zullen halen van de Panasonic die met een Li pack is uitgerust. Dus steeds reserve batterijen meesleuren.
De Panasonic daarentegen heeft wel een uitstekende autonomie maar is een ruisbeest en bij avond en binnen zal dat ding u al gauw foto´s bezorgen met veel korrel in.
Zoals Manitou reeds aanhaalde, qua beeldkwaliteit ben je het best af met de fuji.

Soit, doe geen overhaaste aankoop en kijk toch ook eens naar de compactjes want daar heb je ook heel goede dingen tussen en ze zijn minder groot. Is altijd gemakkelijk als je op reis bent of ergens aan het fietsen bent en wat foto´s wil maken.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik heb al een compactje, en omdat ik nu toch een tweede toestel moet/wil kopen zou ik graag zo'n bridge bijkopen.

Het lijkt erop dat een fototoestel kopen een pak ingewikkelder is dan het zoeken naar een fiets. #-o
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Wat bij mij nogal belangrijk is, is de lens...ik heb graag een groothoekske..en daar zijn die lumixen wel goed in, kweet nu niet dit modelletje. Die van mij is zo een compactje met een 28mm lens of minder zelfs dacht ik..kben nu te lui om te gaan kijken. En dan heb ik een tweede compactje gekocht om dat daar een schoon macrofunctietje opzit.
Nu nog wachten op de eerste compactjes die in RAW trekken en dan zijn we vertrokken. Ook wel belangrijk vind ik...kunt ge nog alle kanten uit met slechte fotos. Als je iets ofwat handig bent met kleurtjes.
Maar kvermoed dat je die modellen hierboven beschreven wel in rawformaat kunnen schieten ? (wederom te lui om de speci's te checken)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ben vandaag eens gaan kijken in de "mediamarkt".
Van de toestellen hierboven schiet enkel nog de Canon over.. lag toch het beste in de hand.

Nu heb ik nog één vraag voor de kenners..

Waarom zou ik zo'n bridge als de S5IS of SX10IS kiezen boven de Ixus reeks?
Enkel voor het zoombereik of zijn er nog andere zaken?
Plaats reactie