Dit was het dan ...

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Dit was het dan ...

Bericht door pliepla »

Hypertrofische Cardiomyopathie.

Twee weken terug ging ik nog vier keer per week met mijn nieuwe gravelbike 60 à 70 km fietsen en vond ik - in acht nemend dat ik een tijd had stilgelegen - dat ik nog best een deftig tempo kon houden. En toen werd ik twee weken terug ineens moe tot ik afgelopen donderdag, op weg naar de dokter, letterlijk van mijn fiets ben gevallen. Vrijdagnamiddag zat ik al bij de cardioloog en kon ik naar huis met een niet zo fijne diagnose.

De rest van mijn leven wordt dus waarschijnlijk een lange apres bike. Als er nog een leven is na het fietsen, want daar twijfel ik op dit moment aan.
En zeggen dat ik nog grote plannen had: na een rugoperatie, een lang aanslepende depressie en een echtscheiding wilde ik er dit jaar (nu ja, volgend jaar dan) nog één keer voor gaan: Waimes, Ardennes Trophy, Raid de Hautes Fagnes, Bouillon, kortom: alles wat mijn jeugd en leven als jongvolwassene vorm gegeven had nog één keer beleven. Helaas zal mijn plaatsje aan de staart van de klassementen door iemand anders ingenomen worden.

Het was fijn. Veel te fijn om los te laten. Maar het moet.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Dit was het dan ...

Bericht door Edlisjas »

Sterkte man!!!...en er is altijd hoop!
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Re: Dit was het dan ...

Bericht door appel »

Heel veel sterkte met zo zwaar nieuws!! Er zijn altijd nog dingen om te ontdekken en van te genieten!!!!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Dit was het dan ...

Bericht door G-m@n. »

even laten bezinken, misschien is een e-bike wel een optie.
ik hoop voor u dat je toch nog kan genieten van fietsen.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Dit was het dan ...

Bericht door Geoffe »

Klotenieuws MAAR je bent er nog.
En mooie e-bike en (wat meer) op het gemakske GENIETEN.
Komt wel goed.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Dit was het dan ...

Bericht door i-Mac »

Kop op man. Hopelijk kan een e-bike wel nog.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Dit was het dan ...

Bericht door dirkdierickx »

zou, zoals aangegeven door andere, echt de ebike piste eens bekijken, daarvoor zijn die fietsen ideaal.
in ieder geval, veel sterkte en goeie moed, ik weet niet wat zou doen mocht ik zo'n nieuws ontvangen.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Dit was het dan ...

Bericht door Jumping Jack »

Pfff, wat een klote nieuws zeg. Hou de moed erin en laat de kop niet hangen!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Dit was het dan ...

Bericht door i-Mac »

Laat je in ieder geval niet ontmoedigen door een e-)bike. Dat lijkt voor veel bikers "not done", maar ik kan je het tegendeel bewijzen. Ik heb dik 2 jaar geleden een e-bike (stadsfiets) gekocht. Veel mensen die me kennen begrepen het niet. Alez, voor zo een sportieve kerel als jij is dat toch niet nodig? Aangezien ik jaarlijks meer dan 12.000km fiets met de koersfiets of MTB, lijkt dat idd zo. Maar met de stadsfiets kom je ook nooit meer ergens bezweet toe. Ik fiets dagelijks naar het werk en/of boodschappen, en alleen al dat ik niet meer zweet als een rund, is voor mij van goudwaarde. En dat zowel in de winter als in de zomer. Om je een idee te geven, ik fiets een goeie 4000km per jaar met mijn e-bike.

Het sportieve zal uiteraard anders zijn, maar je blijft toch maar netjes in beweging. En ik vermoed dat je arts dat ook aanbeveelt, zij het met mate.

Dus laat de moed niet zakken, en probeer het nog een beetje positief te bekijken, hoe moeilijk dat ook is.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Dit was het dan ...

Bericht door Free_ltd »

Niet mooi om te horen. Hou de moed erin.
Plaats reactie