Forumoverzicht Lounge bar Apres bike Alleycat races in belgie

Alleycat races in belgie

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 25 nov 2018 03:30
schuppe Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: cube ltd sl 29" black-green 2017
Heeft er iemand een idee of deze races worden georganiseerd in belgie/nederland? Volgens mij kan zo een race makkelijk georagniseerd worden mits ondertekening van een blad waarop staat: "als organisator zijn we niet verantwoordelijk voor..."

Bericht zo 25 nov 2018 17:48
Jeroen D Mountainbiker

Mijn bike: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross
Zoek eens op BOTReycat ;-)

Bericht ma 26 nov 2018 10:11
Headshot Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Wat houdt dit in? Nooit van gehoord...

Bericht ma 26 nov 2018 13:21
TimW Avatar gebruiker
Mountainbiker

Alleycat races zijn eigenlijk ontstaan bij fietskoeriers als ik het goed voorheb. Zij organiseren wedstrijden waar je om ter snelst wat checkpoints moet passeren in een stad.

Gunther van bikepacking.be heeft daar zijn eigen versie van gemaakt, de Botreycat aan de signal de Botrange. In december, in de kou, met veel hoogtemeters! Niet te onderschatten... Ik begin er niet aan, ben geen held in de koude.

Vorig jaar heeft hij ook de “Alphabetrace” georganiseerd. Starten in Laroche en zoveel mogelijk selfies maken aan plaatsnaamborden. De eerste letter van de plaats krijgt x-aantal punten en degene met de meeste punten is gewonnen.
Enfin, dat winnen is eigenlijk bijzaak. Ik heb toen 160km gefietst met de MTB rond Laroche en alle boerengaten daar in de buurt, en ben op plaatsen beland waar ik anders nooit zou komen. Daar gaat het om.

Geweldig toch, zo’n concepten!

Keer terug naar Apres bike