VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door Free_ltd »

Frakke schreef:
Free_ltd schreef:
Frakke schreef:Heb een berlingo en de volgende terug een een berlingo zeker weten heel tevreden en pak goedkoper als een VW met sjoemelsoftware en opgedreven prijsafspraken :-" :-" :-"

Opgedreven prijsafspraken? Wa is da voor zever? Wat hebt ge eraan om duurder te zijn als een ander? Daar verliest ge net klanten door.
Msschien op vakantie geweest maar volop in het nieuws geweest!!!!

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3029979#" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... rtel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/21/ka ... n-a1567471" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry dat je er niet mee kon lachen ](*,) was om te lachen bedoeld daarom deze erachter gezet :-" :-" :-" om te :lol: :lol: :lol:
Ze hebben berichten opgevangen, maar staat nog niets van vast. Zou me ook dom lijken daar de concurrentie wereldwijd geel te groot is. Maar daar zullen we binnenkort dan wel meer van horen. Maar als ge nu voor een VW €2000 meer betaald dan voor een Fransoos en naderhand €4000 meer voor terug krijgt, zie ik het probleem niet. Maar den TS kan nu wel kopkes doen, want voor €10000 hebt ge al nen hele recente Berlingo. En als hij naar Davia gaat kijken, heeft hij ne nieuwe :lol:

Wat de sjoemel betreft, lopen er ook nog heel wat onderzoeken naar andere fabrikanten, waaronder Renault en Mercedes. Het heeft ook totaal niets te maken omdat ik nu met een VW rij, want ben totaal niet merkgebonden en probeer telkens eens wat nieuws. Maar die opmerking over die sjoemelsoftware is gewoonweg afgezaagd :lol: :lol: :lol:
BTW: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/25/di ... 5-a1555894" onclick="window.open(this.href);return false;
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door Mister No Chaïn »

Een Berlingo kost 25 euro per dag, als hij naar zijn ouders vertrekt op vrijdag en zondag terugkomt kost hem dat dus 75 euro. 75 x 12 = 900. Dat is zowat het dubbele van wat ik aan verzekering en inschrijving betaal voor mijn Berlingo.
Cambio is goed als je vlakbij zo'n parking woont en een auto écht weinig gebruikt. Ik zie mezelf al een half uur tot daar fietsen, naar de winkel gaan, die spullen thuis droppen, naar de cambio rijden en weer een half uur terug fietsen (als mijn fiets in die tussentijd niet gepikt is).
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door joske77 »

ikzelf heb een berlingo lichte vracht van 2002, heel tevreden van, moet wat het moet doen en heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Nu wil ik ook een andere auto kopen, en ik neig toch meer naar een "echte" auto, dwz wat meer comfort als in een LV.
de nieuwere berlingos zijn beter geisoleerd tegen geluid, en een caddy nog wat beter, maar echt rijden als een personenwagen doet het toch niet.
daarom is een monovolume, zoals bijv een C max, of een touran misschien ook een optie? of een stationwagen? denk hierbij meteen aan een Volvo, omdat we met onze V50 indertijd zaken verhuisd hebben waarvan ik nooit verwachtte dat ze erin zouden passen.

Ook een Honda civic 2012 - 2017 is verrassend ruim, en rijdt zeker heel goed...

ik stel voor, denk out of the box, en je komt misschien een onverwacht leuk alternatief tegen...
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door Frakke »

Free_ltd schreef: Ze hebben berichten opgevangen, maar staat nog niets van vast. Zou me ook dom lijken daar de concurrentie wereldwijd geel te groot is. Maar daar zullen we binnenkort dan wel meer van horen. Maar als ge nu voor een VW €2000 meer betaald dan voor een Fransoos en naderhand €4000 meer voor terug krijgt, zie ik het probleem niet. Maar den TS kan nu wel kopkes doen, want voor €10000 hebt ge al nen hele recente Berlingo. En als hij naar Davia gaat kijken, heeft hij ne nieuwe :lol:

Wat de sjoemel betreft, lopen er ook nog heel wat onderzoeken naar andere fabrikanten, waaronder Renault en Mercedes. Het heeft ook totaal niets te maken omdat ik nu met een VW rij, want ben totaal niet merkgebonden en probeer telkens eens wat nieuws. Maar die opmerking over die sjoemelsoftware is gewoonweg afgezaagd :lol: :lol: :lol:
BTW: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/25/di ... 5-a1555894" onclick="window.open(this.href);return false;
Elk merk sjoemelt wel met iets denk dat we alles moesten weten :^o :^o :^o
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door Free_ltd »

Idd, we moesten eens weten.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door vani »

Heb een partneren heb er nu een 110 000 mee in 3 jaar zonder problemen. met men fix fork systeem neem ik makkelijk 4 fietsen mee in laadbak :-D
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door PeterG »

Hier nen Berlingo. Mega koffer, zetels eruit en met gemak vier fietsen erin, drie kinderen passen elk in een ruime kinderzitje op de achterbank, laag verbruik, schuifdeuren. Prijs kwaliteit en qua functionaliteit ga ik zeker niet klagen... maar... is en blijft Franse wagen. Elektronica zuigt, hopen dat er niks te ergs is want dan vinden ze het probleem niet: batterij ging altijd plat. Nieuwe batterij, alternator ok en nergens verlies... na 24(!!) dagen in de garage probleem niet gevonden, wagen mocht van Citroen zelf opnieuw naar de klant vertrekken. Na drie dagen weer twee keer platte batterij, soms volledige ontlading na 2u... garage heeft wagen voor nen deftige prijs overgenomen om daar dan nen tweedehands... Berlingo te kopen ](*,). Op dat moment enige financiële haalbare kaart. Nu nog geen noemenswaardige problemen na 7maanden. De vorige ging dan wel met een jaar garantie opnieuw op de markt met problemen dat ze niet vonden... Hier 1.6 diesel 90 ok en soms gevoel dat ge zelf moet mee duwen om vooruit te geraken. Snel invoegen of effe optrekken als het nodig is is uit den boze.
Eerste wagen was ne Peugeot en ook die elektronica was verschrikkelijk. Pinkers die plots niet gingen, ruitenwissers die hun eigen leven leiden, radio die plots opspringt als je de wagen afsluit en ga zo maar door. Dit is ongetwijfeld de laatste Franse wagen die ik kocht. Ik zou nu eerder naar caddy/touran of ford tourneo kijken. En als we geld over hebben vw transporter dubbele cabine
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door BertG »

Als ze op mijn werk ne nieuwe wagen willen bestellen is mijn enigste eis dat het geen Peugeot is, anders blijf ik nog liever met mijn oude wagen rijden. Met Peugeot is het altijd wel iets bij ons (te zwakke batterij dus problemen in de winter, elektronica, knoppen die dienst weigeren, ophanging, lawaaierig...) en die zijn dan max. 3 jaar oud. Vind ze ook niet aangenaam om mee te rijden. Heb het dan wel over bedrijfsvoertuigen voor alle duidelijkheid. Met Renault veel minder problemen in ieder geval.

Tussen garages is ook veel verschil. Ik ben ooit een Fiat met elektronica problemen na een week of 2 van miserie terug gaan halen bij een garage omdat ze het probleem niet konden vinden, bij de volgende garage was het op een dag opgelost...
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door Beny »

Mijne Caddy 2.0TDI 170PK Automaat rijdt fantastisch :-D
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door govaert »

Bedankt voor de reacties.

Waarom ik voor een lichte vracht zou gaan is vrij voor de hand liggend. Ik studeer in september normaal als veearts af en kan de wagen zo desnoods ook als werkwagen gebruiken bij terugkeer uit frankrijk. Met een vrouw/vriendin of kinderen moet ik nog geen rekening houden, dus zou ook niet weten waarom ik extra zitplaatsen nodig zou hebben.

Misschien dat ik dan toch best voor de minder comfortabele (bladveren) en duurdere caddy zal gaan.

reacties blijven welkom,
Emiel
Plaats reactie