VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door Beny »

govaert schreef:Bedankt voor de reacties.

Waarom ik voor een lichte vracht zou gaan is vrij voor de hand liggend. Ik studeer in september normaal als veearts af en kan de wagen zo desnoods ook als werkwagen gebruiken bij terugkeer uit frankrijk. Met een vrouw/vriendin of kinderen moet ik nog geen rekening houden, dus zou ook niet weten waarom ik extra zitplaatsen nodig zou hebben.

Misschien dat ik dan toch best voor de minder comfortabele (bladveren) en duurdere caddy zal gaan.

reacties blijven welkom,
Emiel
Bladveren bij de Caddy is enkel achteraan
Ik neem aan dat je mogelijk minder comfort dan ook eerder gewaar wordt achteraan dan als bestuurder

Mijne personenwagen Caddy heeft dubbele bladveren
Bij weinig gewicht vangen de lichtere veren het op, bij meer gewicht de zwaardere veren

Ik mag zeker niet zeggen dat mijn Caddy minder comfortabel zou zijn dan een andere Duitse wagen
Wat wel is: Franse wagens zijn standaard veel softer/zachter ingesteld
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door joske77 »

Een recente Caddy echt wel leuk om mee te rijden (vrouw heeft Golf 7 en is ook super) Caddy is qua comfort zeker bij de betere van de lichte vrachtwagentjes, als het niet het beste is...

in elk geval veel succes met de zoektocht
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: VW caddy vs peugeot partner(of berlingo)

Bericht door dennisVO »

govaert schreef:
Budget ligt voor een jonge 2dehands op 10000 euro.

Na enig opzoekwerk was ik uitgekomen bij een peugeot partner (of berlingo) en de duurdere vw caddy.
ik heb voor de zelfde keuze gestaan.
budget was ±10.000 - 13.000euro.

dus ofwel een nieuwe Berlingo met alle toeters en bellen, of een 2dehands Caddy met wat minder opties.
we zijn uiteindelijk gegaan voor een Caddy van 2jaar oud met 33.000km's voor 13.000euro, en (verassend genoeg) met toch héél wat opties.
de doorslag was:
- restwaarde: na ettelijke jaren is een Caddy nog iets waard, een Berlingo echt niet
- alles voelt gewoon degelijk aan bij de Caddy. Bij de Berlingo voelde alles prullerig/goedkoop aan.
- gebruikersverhalen: vaak hoorde we dat bij de Berlingo na 6 jaar zowat alles stilletjesaan kapot gaat. En dan is zo'n auto op de 2dehands markt weinig waard.

Ik ben nog steeds megacontent van mijn aankoop, nog geen seconde spijt van gehad.
Echt een zalige auto, op alle vlakken (comfort, grootte, praktisch).
Plaats reactie