Politie gaat fietsers flitsen..

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Wacky-S »

Allemaal goed en wel, maar nog steeds geen antwoord gehad op de vraag:
Waarom zou jij op je fiets je niet aan de verkeersregels moeten houden en andere weggebruikers wel?
We zijn allemaal weggebruikers, dus waarom zou een automobilist of motorrijder wel een boete moeten krijgen als hij meer dan 30 rijdt en waarom een fietser niet?
En er bestaan inderdaad ergere dingen, maar wil dat zeggen dat je de minder ergere niet mag bestraffen of er mag op controleren?
STUKA
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: za 27 aug 2005 23:39
Rijdt met: Vareza

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door STUKA »

Natuurlijk is dat er ferm over. Ronse is een armere stad, en die vele wielertoeristen met hun dure fietsen, daar valt geld te rapen. Je vraagt je af wie die dure flitser betaalt ; de fietsersverzekering misschien. En waar eindigt dat dan ? Joggers die te snel lopen ? Een rijbewijs voor fietsers...???
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Dickie »

Als je auto's zou gaan flitsen in een zone 30, bvb als de lesuren bezig zijn in de schoolomgeving en op een rustiger verkeersmoment, dan krijg je gegarandeerd een rijke oogst.
Een verkeersdrempel die door een bord aangekondigd wordt mag je ook niet sneller dan 30/u overrijden, wie houdt zich consequent aan die regel?
Enz, enz.

Ik wil daarmee maar zeggen dat idd alle weggebruikers zich aan de regels dienen te houden, maar dat de arm der wet zich, gelukkig maar, meer aan de geest dan aan de letter van de wet houdt imho...

In de toekomst zal elk voertuig continu gemonitord worden en om te vermijden dat er elke km een boete in je mailbox valt, zal enkel de zelfrijdende auto soelaas bieden. In het verlengde daarvan dus ook de zelfrijdende fiets? :lol:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Serge R schreef:Oei, misschien het lijstje zelf verder aanvullen.

Een goed excuus om een boete te vermijden.

-Ik heb geen fietscomputer
-ik ben mijn fietscomputer verloren.(snel weggemoffeld in de achterzak)
-Miljaardedju, heb ik toch een verkeerde wielmaat ingevoerd zeker.
-Ik heb mijn leesbril niet op en zie niet wat op het gps schermpje staat.
-De wagen die mij net passeerde reed te kort langs, ben met mijn jas achter de zijspiegel blijven hangen.
Als het enkel over flitsen gaat:
-ik heb geen nummerplaat want ik rij niet op een e-bike (dacht dat deze toch een plaatje hebben of niet?)
-in het verkeer rij je ook niet met een rugnummer rond, dus wordt herkenning wel niet gemakkelijk denk ik.
Plaats reactie